Bekijk volle/desktop versie : Getrouwde hoogleraar uit Marokko vrouw geworden



Pagina's : [1] 2 3 4 5 6 7 8 9

01-01-2015, 18:25
Een hoogleraar uit Kenitra, getrouwd met een vrouw, is naar de Verenigde Staten gegaan voor een operatie om een vrouw te worden.





Geslachtsverandering is in Marokko geen veelvoorkomend fenomeen en komt eigenlijk bijna nooit voor. Afgezien van enkele voorbeelden zoals danseres Noor worden mannen geen vrouwen. Een hoogleraar uit Kenitra besloot het taboe te doorbreken. In juli ging hij in het kader van een culturele uitwisseling naar de VS om les te geven. Hij liet zijn vrouw en dochter achter.


Zes maanden later bleek hij een geslachtsverandering te ondergaan. Om zijn nieuwe geslacht kracht bij te zetten veranderde hij zijn naam in Fedoua. Op sociale netwerken verdedigde hij zijn keus. Een van zijn oud-leerlingen kreeg een reactie: 'Mijn lichaam is dat van een man, maar mijn geest is een vrouw', meldt Hespress. Sommigen verdedigden Fedoua, zeggende dat iedereen vrij is om te doen wat hij of zij wil.


Anderen konden de keus niet waarderen en dreigden zelfs met moord. Het is niet bekend of zijn vrouw en dochter op de hoogte waren van zijn drastische verandering.

01-01-2015, 18:35


Gatverdamme. Dit is echt ziek. Homo's kan ik nog wel tegen maar dit soort mensen praat ik niet mee. Nee heeft niets met mijn opvoeding te maken of dat ik gevangen zit in mijn geloof etc. Ik heb gewoon een hekel aan dit soort mensen.

01-01-2015, 18:40

Citaat door Redactie:
Een hoogleraar uit Kenitra, getrouwd met een vrouw, is naar de Verenigde Staten gegaan voor een operatie om een vrouw te worden.





Geslachtsverandering is in Marokko geen veelvoorkomend fenomeen en komt eigenlijk bijna nooit voor. Afgezien van enkele voorbeelden zoals danseres Noor worden mannen geen vrouwen. Een hoogleraar uit Kenitra besloot het taboe te doorbreken. In juli ging hij in het kader van een culturele uitwisseling naar de VS om les te geven. Hij liet zijn vrouw en dochter achter.


Zes maanden later bleek hij een geslachtsverandering te ondergaan. Om zijn nieuwe geslacht kracht bij te zetten veranderde hij zijn naam in Fedoua. Op sociale netwerken verdedigde hij zijn keus. Een van zijn oud-leerlingen kreeg een reactie: 'Mijn lichaam is dat van een man, maar mijn geest is een vrouw', meldt Hespress. Sommigen verdedigden Fedoua, zeggende dat iedereen vrij is om te doen wat hij of zij wil.


Anderen konden de keus niet waarderen en dreigden zelfs met moord. Het is niet bekend of zijn vrouw en dochter op de hoogte waren van zijn drastische verandering.
noor is interseksueel, geen transseksueel. groot verschil, maar ja dit is de "redactie".

01-01-2015, 18:40
Dit is wel smerig. Maar nog viezer is het dat ie met een vrouw en kids is terwijl ie ondertussen God mag het weten uitvrat. Beter dat ie eerlijk is nu

01-01-2015, 18:44


Leven laten leven. Ieder z'n keuze in het leven

01-01-2015, 18:44
Dus eigenlijk was hij lesbisch, vrouw met vrouw in man en... ben de weg kwijt geloof ik

01-01-2015, 18:51

Citaat door Dirkan:
noor is interseksueel, geen transseksueel. groot verschil, maar ja dit is de "redactie".
Interseksueel is iemand die 2slachtig geboren is. Oftewel, een geboren hermafrodiet. Dit geldt dus niet voor deze man die als man geboren is en zich naar vrouw wil transformeren.

01-01-2015, 18:54

Citaat door sam20:
Leven laten leven. Ieder z'n keuze in het leven

en ieder z,n mening.

01-01-2015, 19:05

Citaat door Apeldoorner:
Interseksueel is iemand die 2slachtig geboren is. Oftewel, een geboren hermafrodiet. Dit geldt dus niet voor deze man die als man geboren is en zich naar vrouw wil transformeren.
ik had het niet over deze man, ik had het over noor. lees het artikel:


Citaat:
Geslachtsverandering is in Marokko geen veelvoorkomend fenomeen en komt eigenlijk bijna nooit voor. Afgezien van enkele voorbeelden zoals danseres Noor worden mannen geen vrouwen.

01-01-2015, 19:12

Citaat door Redactie:



Anderen konden de keus niet waarderen en dreigden zelfs met moord. Het is niet bekend of zijn vrouw en dochter op de hoogte waren van zijn drastische verandering.
Ach ja, tolerantie is daar nog ver te zoeken.

01-01-2015, 19:12

Citaat door Dirkan:
ik had het niet over deze man, ik had het over noor. lees het artikel:
Oke, begrijp 'm nu.

01-01-2015, 19:18
Zij heeft niet meer gedaan dat haar lichaam in overeenstemming brengen met haar vrouwelijke hersens, psyche.
Een fout bij vorming na de conceptie herstellen.

01-01-2015, 19:22


[QUOTE=Leonidas;126398144]Je hoeft je alleen maar voor te stellen hoe het zou zijn als jij met je vrouwelijk psyche in een mannen lichaam zou zijn geboren.
Zou jou dat bevallen?[/QUOTE


Nee zo zie ik dat niet leo ...De zgn mens is gewoon doorgedraaid en gaat vanalles uit proberen en tot pervers toe .....sorry dit is totaal niet te begrijpen noch te acepteren ...te ziek joh ..

01-01-2015, 19:23

Citaat door Leonidas:
Zij heeft niet meer gedaan dat haar lichaam in overeenstemming brengen met haar vrouwelijke hersens, psyche.
Een fout bij vorming na de conceptie herstellen.
Genderidentiteitsstoornis volgens DSM IV bedoel je...

01-01-2015, 19:26

Citaat door soraya28:


Nee zo zie ik dat niet leo ...De zgn mens is gewoon doorgedraaid en gaat vanalles uit proberen en tot pervers toe .....sorry dit is totaal niet te begrijpen noch te acepteren ...te ziek joh ..
Alsof de perfecte mens zou bestaan. En dan: wat is perfectie?

Je hoeft het echt niet altijd met iets eens te zijn, dat doe ik ook niet, maar is accepteren dan zo moeilijk voor je?

Er is een verschil tussen respecteren en accepteren. Onthoudt dat goed!

Pagina's : [1] 2 3 4 5 6 7 8 9