Bekijk volle/desktop versie : Soennah vasten: wie doet het en hoe bevalt het?



01-01-2015, 14:40
Ik ben deze vakantie mijn dagen aan het inhalen en het bevalt mij prima.
Samen met mijn ouders bedacht k dat het niet zo moeilijk is om wekelijks de maandag en/of donderdag te gaan vasten.
Elke week opnieuw.

Zijn er mensen die dat doen en vasten jullie alle dagen en consequent of gewoon soms en wel en soms niet? En hoe je dat op school/werk?

01-01-2015, 15:53


vasten:

xna ramadan 6 dagen van shawwaal,de waarde hiervan is alsof je het hele jaar vast.

xvan elke islamitische maand kan je drie dagen vasten, 13,14 en 15de van elke maand, ook dezelfde waarde als hierboven.

xelke week kan je maandag en donderdag vasten, deze dagen worden de deuren van paradijs geopend en worden de zonden vergeven en de daden gepresenteerd.

01-01-2015, 15:57
Mijn man doet het en ik doe soms mee. Is kwestie van wennen, niets moeilijks aan.

01-01-2015, 16:04
Mijn vader doet dat al een paar jaar het hele jaar door vind dat zo knap

04-01-2015, 20:17



Citaat door elboubsi:
vasten:

xna ramadan 6 dagen van shawwaal,de waarde hiervan is alsof je het hele jaar vast.

xvan elke islamitische maand kan je drie dagen vasten, 13,14 en 15de van elke maand, ook dezelfde waarde als hierboven.

xelke week kan je maandag en donderdag vasten, deze dagen worden de deuren van paradijs geopend en worden de zonden vergeven en de daden gepresenteerd.


Soekran voor je info!

Citaat door solace:
Mijn man doet het en ik doe soms mee. Is kwestie van wennen, niets moeilijks aan.


Ik vind het nogal een stap

Citaat door MocroGirl00:
Mijn vader doet dat al een paar jaar het hele jaar door vind dat zo knap
Elke maandag en donderdag?

04-01-2015, 20:37

Citaat door 3lida-3ziza:
Soekran voor je info!


Ik vind het nogal een stap

Elke maandag en donderdag?
Dat kan.. Ik heb er ook soms geen zin in,terwijl het voor mijn man vanzelfsprekend is en hij daarnaast gewoon keihard werkt.

Ik merk wel hoe lager mijn imaan des te meer moeite ik er mee heb.

04-01-2015, 20:43
Ik vast inshaallah elke 13,14,15e van de islamitische maand en daarnaast ook vaak de maandag en de donderdag, ik deed het vroeger voordat ik trouwde conseqent, maar sinds ik getrouwd ben zijn er soms dagen dat er iets tussenkomt. Ik voel me er echt fijn bij alhamdulilah, en het is echt een kwestie van wennen.

04-01-2015, 20:46

Citaat door 3lida-3ziza:
Ik ben deze vakantie mijn dagen aan het inhalen en het bevalt mij prima.
Samen met mijn ouders bedacht k dat het niet zo moeilijk is om wekelijks de maandag en/of donderdag te gaan vasten.
Elke week opnieuw.

Zijn er mensen die dat doen en vasten jullie alle dagen en consequent of gewoon soms en wel en soms niet? En hoe je dat op school/werk?
Heb de dagen die ik nog moest inhalen ook deze afgelopen dagen ingehaald en het ging met gemak, omdat de dagen kort zijn. Mijn voornemen voor dit jaar is wat gewicht verliezen. Dus ik dacht ik ga de maandagen en de donderdagen vasten insha Allah. Zo heb je twee vliegen in 1 klap.

04-01-2015, 20:52

Citaat door 3lida-3ziza:
Soekran voor je info!


Ik vind het nogal een stap



Elke maandag en donderdag?
Ja elke maandag en donderdag

04-01-2015, 21:04

Citaat door solace:
Dat kan.. Ik heb er ook soms geen zin in,terwijl het voor mijn man vanzelfsprekend is en hij daarnaast gewoon keihard werkt.

Ik merk wel hoe lager mijn imaan des te meer moeite ik er mee heb.

ik hoop juist dat het vasten mijn imaan opkrikt.

Citaat door packy:
Ik vast inshaallah elke 13,14,15e van de islamitische maand en daarnaast ook vaak de maandag en de donderdag, ik deed het vroeger voordat ik trouwde conseqent, maar sinds ik getrouwd ben zijn er soms dagen dat er iets tussenkomt. Ik voel me er echt fijn bij alhamdulilah, en het is echt een kwestie van wennen.

wat goed masha'allah.
ja juist omdat ik al wat dagen gedaan heb lijkt het mij een makkelijker aan te houden gewoonte kan worden.

Citaat door citroencake:
Heb de dagen die ik nog moest inhalen ook deze afgelopen dagen ingehaald en het ging met gemak, omdat de dagen kort zijn. Mijn voornemen voor dit jaar is wat gewicht verliezen. Dus ik dacht ik ga de maandagen en de donderdagen vasten insha Allah. Zo heb je twee vliegen in 1 klap.
afvallen lukt alleen als je savonds dan ook stukken minder eet.

04-01-2015, 21:18
Ik zou het ook graag willen doen..