Bekijk volle/desktop versie : Ayman al-Zawahiri: "Corrupte regimes ten val brengen is plicht voor elke Moslim"



29-12-2014, 00:06
Zawahiri stuurt open brief aan Amerikanen



The nation of Islam, destroyer and defeater - by the Grace of Allâh - of many an empire the like of yours; a nation which despises your aggression, looks forward to the end of your evil, and is ready to fight you. And you, of all people, know the extent of the loathing of your arrogance that exists throughout the Islamic nation.

Should the Americans not heed our advice and invitation to guidance and righteousness, then they shall suffer the curse of Bush, who has called them to a crusade in which they will be defeated by the Mujahideen, Allâh willing, just as their crusader forefathers were sent home defeated and disgraced by our Mujahid forefathers. Should the Americans not take heed, they shall meet the fate of the Soviets, who fled Afghānistān to face military defeat, political disintegration, ideological collapse, and economic bankruptcy.



http://www.talkleft.com/story/2014/12/25/04736/040/waronterror/Merry-Christmas-from-AQAP-and-Sheikh-Ayman-al-Zawahiri

29-12-2014, 03:18


In sommige zaken zoals de inmenging van het bemoeizuchte Amerika in diverse islamitische landen en met name het conflict in Palestina heeft al-Zawahi een punt. Maar dat zal nooit opgelost worden tot de Mahdi op het podium verschijnt. Het conflict gebruiken om bijvoorbeeld aanslagen te plegen is onislamitisch, dom en onnodig. Het doel: de bevrijding van Palestina zal niet lukken. Zowel Israël als haar bondgenoten zijn in het bezit van kernwapens.

In een paar andere punten slaat al-Zawahiri de plank volledig mis. Hij heeft het over qisas alsof het de gewoonste zaak van de wereld is, terwijl er voorwaarden aan zijn verbonden.

Zie: http://https://books.google.nl/books?id=zUfDAwAAQBAJ&pg=PT8&lpg=PT8&dq=conditions +qisas&source=bl&ots=xzcLUKOe3O&sig=F-qWWL0DwbrJF7AZ37WTzHG-y6Y&hl=nl&sa=X&ei=I7OgVIv4NsuGywOD_YIw&ved=0CCEQ6A EwAA#v=onepage&q=conditions%20qisas&f=false

Daarnaast heeft de boodschapper van Allaah, Allaah's zegeningen en vrede zij met hem gezegd: "Doe geen kwaad en vergeld geen kwaad met kwaad."

Niet voor niets zijn personen zoals Abu Soufyan, Hind en Khalid ibnu Walid met rust gelaten door de boodschapper van Allaah terwijl zij tientallen moslims hebben vermoord. Zou al-Zawahiri ze ook hebben laten leven als hij hen gevangen had genomen? Ik denk het niet en het opvallende is dat hij zich daarbij zou beroepen op de islam. Zijn visie van de islam dan wel, maar toch. Dat bewijst eens te meer dat de islam vandaag de dag in bar slechte handen is.

Wat betreft de kop van de topic kan ik zeggen dat je beter de woorden van Muhammad ibn Abdullah ibn Abd al-Muttalib ibn Hashim, boodschapper van Allaah, het zegel der profeten en het voorbeeld voor alle moslims kunt navolgen:

Hudhayfa ibn al-Yaman reported: The Messenger of Allah, peace and blessings be upon him, said:

يَكُونُ بَعْدِي أَئِمَّةٌ لَا يَهْتَدُونَ بِهُدَايَ وَلَا يَسْتَنُّونَ بِسُنَّتِي وَسَيَقُومُ فِيهِمْ رِجَالٌ قُلُوبُهُمْ قُلُوبُ الشَّيَاطِينِ فِي جُثْمَانِ إِنْسٍ

Rulers after me will come who do not follow my guidance and my tradition (sunnah). Some of their men will have the hearts of devils in a human body.

I said, “O Messenger of Allah, what should I do if I live to see that time?” The Prophet said:

تَسْمَعُ وَتُطِيعُ لِلْأَمِيرِ وَإِنْ ضُرِبَ ظَهْرُكَ وَأُخِذَ مَالُكَ فَاسْمَعْ وَأَطِعْ

You should listen and obey them even if the ruler strikes your back and takes your wealth, even still listen and obey.

Sahih Muslim 1847

Awf ibn Malik reported: The Messenger of Allah, peace and blessings be upon him, said:

خِيَارُ أَئِمَّتِكُمْ الَّذِينَ تُحِبُّونَهُمْ وَيُحِبُّونَكُمْ وَيُصَلُّونَ عَلَيْكُمْ وَتُصَلُّونَ عَلَيْهِمْ وَشِرَارُ أَئِمَّتِكُمْ الَّذِينَ تُبْغِضُونَهُمْ وَيُبْغِضُونَكُمْ وَتَلْعَنُونَهُمْ وَيَلْعَنُونَكُمْ

The best of your rulers are those whom you love and they love you, who pray for you and you pray for them. The worst of your rulers are those whom you hate and they hate you, whom you curse and they curse you.

It was said, “Shall we confront them with swords?” The Prophet said:

لَا مَا أَقَامُوا فِيكُمْ الصَّلَاةَ وَإِذَا رَأَيْتُمْ مِنْ وُلَاتِكُمْ شَيْئًا تَكْرَهُونَهُ فَاكْرَهُوا عَمَلَهُ وَلَا تَنْزِعُوا يَدًا مِنْ طَاعَةٍ

No, as long as they establish prayer among you. If you find something hateful from them, you should hate their actions but not withdraw your hand from obedience.

Sahih Muslim 1855

Umm Salamah reported: The Messenger of Allah, peace and blessings be upon him, said:

سَتَكُونُ أُمَرَاءُ فَتَعْرِفُونَ وَتُنْكِرُونَ فَمَنْ عَرَفَ بَرِئَ وَمَنْ أَنْكَرَ سَلِمَ وَلَكِنْ مَنْ رَضِيَ وَتَابَعَ

There will be rulers from whom you will see both goodness and corruption. One who recognizes their evil and hates it will maintain his innocence, but one who is pleased with it and follows them will be sinful.

It was said, “Shall we not fight them?” The Prophet said:

لَا مَا صَلَّوْا

No, as long as they pray.

Muslim 1854


Dus het is helemaal geen plicht voor elke moslim om corrupte regimes ten val te brengen. Integendeel. Als je overlijdt als moslim dan is het eerste waar je over wordt ondervraagd je gebed. Later komen je ouders, je buren, de gemeenschap aan bod. Je partner, je kinderen. Hoe ging je met hen om? Hield je je aan de islamitische normen en waarden en aan je verplichtingen naar Allaah toe en in welke mate? En ga zo verder. Er zal echt niet gevraagd worden hoeveel corrupte leiders je ten val hebt gebracht.

29-12-2014, 11:04

Citaat:
Dus het is helemaal geen plicht voor elke moslim om corrupte regimes ten val te brengen. Integendeel. Als je overlijdt als moslim dan is het eerste waar je over wordt ondervraagd je gebed. Later komen je ouders, je buren, de gemeenschap aan bod. Je partner, je kinderen. Hoe ging je met hen om?
Ik heb hem niet horen zeggen dat dat niet belangrijk is. Zijn verhaal gaat over de "ummah" als geheel.

Als je moslim bent, waarom zou je kiezen voor nationalisme en dictators als je kan kiezen voor het kalifaat? Waarom zijn er eigenlijk grenzen tussen moslims? Wie heeft dat bedacht? Vanuit zowel theologisch als politiek opzicht slaat jouw reactie dus kant noch wal. Dat lijkt me een van de redenen dat jouw manier van denken geen invloed heeft in de praktijk, en die van de jihadisten wel.

29-12-2014, 11:14
Hippies zijn vredelievend. De rest is bullshit.

29-12-2014, 12:28


...maar niet vervangen door een fascistische religieuze dictatorstaat!!!

Corruptie is andere kant van de medaille van repressie die door de dictatoriale staten worden toegepast.

29-12-2014, 13:39

Citaat door Mohammed_:
Zawahiri stuurt open brief aan Amerikanen

[SIZE=3]Why do we fight and resist you?
ben je nu al spreekbuis geworden van AQ ?

de vraag is nu wat een corrupt regime is ?
nog verder: zijn er mensen die van zichzelf kunnen zeggen dat ze 100% zeker altijd het goede doen ?
om terug te komen op AQ: hebben zij een beter alternatief ? we hebben al gezien tot welke wandaden de duivelaanbiddder van isis al in staat zijn in hun kalifaat?

29-12-2014, 16:35

Citaat door Biotech:
Ik heb hem niet horen zeggen dat dat niet belangrijk is. Zijn verhaal gaat over de "ummah" als geheel.

Als je moslim bent, waarom zou je kiezen voor nationalisme en dictators als je kan kiezen voor het kalifaat? Waarom zijn er eigenlijk grenzen tussen moslims? Wie heeft dat bedacht? Vanuit zowel theologisch als politiek opzicht slaat jouw reactie dus kant noch wal. Dat lijkt me een van de redenen dat jouw manier van denken geen invloed heeft in de praktijk, en die van de jihadisten wel.
Ik heb toch ook niet gezegd dat hij dat niet belangrijk vindt? Als je als moslim voor Allaah staat zal hij je niet vragen of je corrupte regimes ten val hebt gebracht. Terwijl de kop iets anders insinueert. Nee, je krijgt totaal andere vragen.

Jonge moslims die niet weten wat de boodschapper van Allaah heeft gezegd over dit onderwerp kunnen zo'n citaat van al-Zawahiri als vrijbrief zien om fitna te veroorzaken.

Kiezen tussen een seculiere dictatuur of een religieuze dictatuur bedoel je? Het is maar net waar je de voorkeur aan geeft. Grenzen waren er ook in de tijd van de profeet. Zelfs het kalifaat was verdeeld in provincies en deelgebieden. Over welk deel van mijn reactie heb je het?

29-12-2014, 20:03

Citaat door Omen:

Jonge moslims die niet weten wat de boodschapper van Allaah heeft gezegd over dit onderwerp kunnen zo'n citaat van al-Zawahiri als vrijbrief zien om fitna te veroorzaken.

Vanuit theologisch oogpunt is het opdelen van het kalifaat een fitna op zich. En daarbij; wat doet het er toe dat Baghdadi met geweld aan de macht is gekomen, want de dictators hebben precies hetzelfde gedaan.

En ik vind jouw manier van redeneren vreemd, als je niet tegen de leider in opstand mag komen betekent dat jij op de langere termijn niet in opstand mag komen tegen Al-Baghdadi.

29-12-2014, 20:27
ik ben bang dat deze uitspraak zal leiden tot verdere chaos in de islamitische wereld

29-12-2014, 20:38
die ouwe man is nu toch wel de grootste zwerver op aarde. teert louter op het nalatenschap van bin laden en geniet zelf haast geen autoriteit binnen het jihadistisch salafisme. tegenwoordig zul je niet zo gauw een jongere vinden die zegt: ik wil voor JAN uitkomen. nee, ze kiezen allemaal voor IS dat zwaar anti-JAN is. oftewel met andere woorden, de man is op sterven na geschiedenis, hetzelfde gaat op voor AQIM en AQAP.

29-12-2014, 20:41

Citaat door BadCooper:
die ouwe man is nu toch wel de grootste zwerver op aarde. teert louter op het nalatenschap van bin laden en geniet zelf haast geen autoriteit binnen het jihadistisch salafisme. tegenwoordig zul je niet zo gauw een jongere vinden die zegt: ik wil voor JAN uitkomen. nee, ze kiezen allemaal voor IS dat zwaar anti-JAN is. oftewel met andere woorden, de man is op sterven na geschiedenis, hetzelfde gaat op voor AQIM en AQAP.
maar hij zal veel schade veroorzaken

30-12-2014, 18:32

Citaat door BadCooper:
die ouwe man is nu toch wel de grootste zwerver op aarde. teert louter op het nalatenschap van bin laden en geniet zelf haast geen autoriteit binnen het jihadistisch salafisme. tegenwoordig zul je niet zo gauw een jongere vinden die zegt: ik wil voor JAN uitkomen. nee, ze kiezen allemaal voor IS dat zwaar anti-JAN is. oftewel met andere woorden, de man is op sterven na geschiedenis, hetzelfde gaat op voor AQIM en AQAP.
Valt wel mee. Ik denk dat hij inmiddels het advies van al-Adnani heeft opgevolgd:
Islamic State criticizes Zawahiri: "Apologies, Amir of Al-Qaeda" [English subtitled]

[video=youtube;F1jO_A5pulg]http://www.youtube.com/watch?v=F1jO_A5pulg[/video]

30-12-2014, 18:36



Citaat door Omen:
Ik heb toch ook niet gezegd dat hij dat niet belangrijk vindt? Als je als moslim voor Allaah staat zal hij je niet vragen of je corrupte regimes ten val hebt gebracht. Terwijl de kop iets anders insinueert. Nee, je krijgt totaal andere vragen.

Jonge moslims die niet weten wat de boodschapper van Allaah heeft gezegd over dit onderwerp kunnen zo'n citaat van al-Zawahiri als vrijbrief zien om fitna te veroorzaken.

Kiezen tussen een seculiere dictatuur of een religieuze dictatuur bedoel je? Het is maar net waar je de voorkeur aan geeft. Grenzen waren er ook in de tijd van de profeet. Zelfs het kalifaat was verdeeld in provincies en deelgebieden. Over welk deel van mijn reactie heb je het?
Jij wil kennelijk een religieuze discussie voeren met AQ en IS, ik geef alleen aan dat je dat gaat verliezen. Het vechten tegen tirannen heeft een precedent in eerdere kalifaten en zelfs in de tijd van de sahaba.

30-12-2014, 19:16

Citaat door Tehrani:
...maar niet vervangen door een fascistische religieuze dictatorstaat!!!

Corruptie is andere kant van de medaille van repressie die door de dictatoriale staten worden toegepast.

31-12-2014, 19:02
Zelfs Arabieren zijn nu voor Koerdistan en strijden samen met de koerden.

[video=youtube;sDyTSnyf4RM]http://www.youtube.com/watch?v=sDyTSnyf4RM[/video]

[video=youtube;Eg6V5fb5WwU]http://www.youtube.com/watch?v=Eg6V5fb5WwU[/video]