In sommige zaken zoals de inmenging van het bemoeizuchte Amerika in diverse islamitische landen en met name het conflict in Palestina heeft al-Zawahi een punt. Maar dat zal nooit opgelost worden tot de Mahdi op het podium verschijnt. Het conflict gebruiken om bijvoorbeeld aanslagen te plegen is onislamitisch, dom en onnodig. Het doel: de bevrijding van Palestina zal niet lukken. Zowel Israël als haar bondgenoten zijn in het bezit van kernwapens.
In een paar andere punten slaat al-Zawahiri de plank volledig mis. Hij heeft het over qisas alsof het de gewoonste zaak van de wereld is, terwijl er voorwaarden aan zijn verbonden.
Zie: http://https://books.google.nl/books?id=zUfDAwAAQBAJ&pg=PT8&lpg=PT8&dq=conditions +qisas&source=bl&ots=xzcLUKOe3O&sig=F-qWWL0DwbrJF7AZ37WTzHG-y6Y&hl=nl&sa=X&ei=I7OgVIv4NsuGywOD_YIw&ved=0CCEQ6A EwAA#v=onepage&q=conditions%20qisas&f=false
Daarnaast heeft de boodschapper van Allaah, Allaah's zegeningen en vrede zij met hem gezegd: "Doe geen kwaad en vergeld geen kwaad met kwaad."
Niet voor niets zijn personen zoals Abu Soufyan, Hind en Khalid ibnu Walid met rust gelaten door de boodschapper van Allaah terwijl zij tientallen moslims hebben vermoord. Zou al-Zawahiri ze ook hebben laten leven als hij hen gevangen had genomen? Ik denk het niet en het opvallende is dat hij zich daarbij zou beroepen op de islam. Zijn visie van de islam dan wel, maar toch. Dat bewijst eens te meer dat de islam vandaag de dag in bar slechte handen is.
Wat betreft de kop van de topic kan ik zeggen dat je beter de woorden van Muhammad ibn Abdullah ibn Abd al-Muttalib ibn Hashim, boodschapper van Allaah, het zegel der profeten en het voorbeeld voor alle moslims kunt navolgen:
Hudhayfa ibn al-Yaman reported: The Messenger of Allah, peace and blessings be upon him, said:
يَكُونُ بَعْدِي أَئِمَّةٌ لَا يَهْتَدُونَ بِهُدَايَ وَلَا يَسْتَنُّونَ بِسُنَّتِي وَسَيَقُومُ فِيهِمْ رِجَالٌ قُلُوبُهُمْ قُلُوبُ الشَّيَاطِينِ فِي جُثْمَانِ إِنْسٍ
Rulers after me will come who do not follow my guidance and my tradition (sunnah). Some of their men will have the hearts of devils in a human body.
I said, “O Messenger of Allah, what should I do if I live to see that time?” The Prophet said:
تَسْمَعُ وَتُطِيعُ لِلْأَمِيرِ وَإِنْ ضُرِبَ ظَهْرُكَ وَأُخِذَ مَالُكَ فَاسْمَعْ وَأَطِعْ
You should listen and obey them even if the ruler strikes your back and takes your wealth, even still listen and obey.
Sahih Muslim 1847
Awf ibn Malik reported: The Messenger of Allah, peace and blessings be upon him, said:
خِيَارُ أَئِمَّتِكُمْ الَّذِينَ تُحِبُّونَهُمْ وَيُحِبُّونَكُمْ وَيُصَلُّونَ عَلَيْكُمْ وَتُصَلُّونَ عَلَيْهِمْ وَشِرَارُ أَئِمَّتِكُمْ الَّذِينَ تُبْغِضُونَهُمْ وَيُبْغِضُونَكُمْ وَتَلْعَنُونَهُمْ وَيَلْعَنُونَكُمْ
The best of your rulers are those whom you love and they love you, who pray for you and you pray for them. The worst of your rulers are those whom you hate and they hate you, whom you curse and they curse you.
It was said, “Shall we confront them with swords?” The Prophet said:
لَا مَا أَقَامُوا فِيكُمْ الصَّلَاةَ وَإِذَا رَأَيْتُمْ مِنْ وُلَاتِكُمْ شَيْئًا تَكْرَهُونَهُ فَاكْرَهُوا عَمَلَهُ وَلَا تَنْزِعُوا يَدًا مِنْ طَاعَةٍ
No, as long as they establish prayer among you. If you find something hateful from them, you should hate their actions but not withdraw your hand from obedience.
Sahih Muslim 1855
Umm Salamah reported: The Messenger of Allah, peace and blessings be upon him, said:
سَتَكُونُ أُمَرَاءُ فَتَعْرِفُونَ وَتُنْكِرُونَ فَمَنْ عَرَفَ بَرِئَ وَمَنْ أَنْكَرَ سَلِمَ وَلَكِنْ مَنْ رَضِيَ وَتَابَعَ
There will be rulers from whom you will see both goodness and corruption. One who recognizes their evil and hates it will maintain his innocence, but one who is pleased with it and follows them will be sinful.
It was said, “Shall we not fight them?” The Prophet said:
لَا مَا صَلَّوْا
No, as long as they pray.
Muslim 1854
Dus het is helemaal geen plicht voor elke moslim om corrupte regimes ten val te brengen. Integendeel. Als je overlijdt als moslim dan is het eerste waar je over wordt ondervraagd je gebed. Later komen je ouders, je buren, de gemeenschap aan bod. Je partner, je kinderen. Hoe ging je met hen om? Hield je je aan de islamitische normen en waarden en aan je verplichtingen naar Allaah toe en in welke mate? En ga zo verder. Er zal echt niet gevraagd worden hoeveel corrupte leiders je ten val hebt gebracht.