Bekijk volle/desktop versie : Huisdier soms geliefder dan familie en vrienden



Pagina's : [1] 2

21-03-2005, 20:12

Citaat door Corrie:
http://www.nu.nl/news/499974/122/Huisdier_soms_geliefder_dan_familie_en_vrienden.ht ml

Uitgegeven: 21 maart 2005 16:22
Laatst gewijzigd: 21 maart 2005 17:11

RIJSWIJK - De liefde voor een dier kan ver gaan. Bijna een op de drie huisdierbezitters houdt net zoveel van zijn huisdier als van zijn familie of vrienden. Een kwart zegt net zoveel verdriet te hebben als zijn huisdier dood gaat als wanneer een familielid of vriend sterft.

Sommige mensen houden zelfs meer van hun huisdier dan van hun naasten: 4 procent. En 6 procent heeft meer verdriet na het verlies van zijn dier dan na het verlies van familie.


Dat bleek maandag uit een onderzoek van Maurice de Hond onder Nederlanders en onder huisdierbezitters, in opdracht van een bedrijf dat verzekeringen afsluit voor honden en katten. Verder blijkt dat iets meer dan de helft van de Nederlanders (58 procent) vindt dat de dierenrechten in de Nederlandse grondwet moeten komen. Van de huisdierenbezitters is dat 70 procent.

Wreedheden

Het kabinet onderzoekt dat op aandringen van GroenLinks in de Tweede Kamer. Reden hiervoor moet volgens 45 procent van de voorstanders zijn dat dieren beschermd moeten worden tegen de wreedheden van de mens. Ruim 10 procent meent dat dieren net zoveel rechten hebben als mensen.



Tja, hoeveel geef je om je huisdieren, ooit heb ik hier weleens gezegd dat mijn dieren me meer waard zijn dan mensen buiten mijn dierbaren kring om en dat leverde aardig wat commentaar op.

Toch is dat zo, mijn dieren zie ik als gezinsleden en zijn me echt meer waard dan jantje van op de hoek, dus als ik mijn hond kan redden of jantje, dan gaat jantje het hoekje om, want ik kies voor mijn hond
Dan kan jantje misschien wel een mens zijn, maar dat boeit me niet, jantje behoort niet tot mijn dierbaren groep, de hond wel...

Een huisdier verliezen kan een heel zwaar gelag zijn, ik heb nu 2 oudere honden lopen, de een is 13, de ander 10, de jongste moet 7 worden, ik weet niet hoe ik het ga hebben als de oude jongens dood gaan, ze zijn al zo lang bij me, met de oudste ben ik opgegroeit, van jong tienertje naar een volwassen vrouw met een kind, we hebben veel meegemaakt samen, enorm veel lol gehad en hebben we nogsteeds.

Een paar jaar geleden is mijn oudste kat doodgegaan die toen 18 jaar was, we hadden hem 5 jaar, dat was al erg zwaar, maar met de honden gaat het zwaarder worden...

Goede vriendin van me is een paar maanden geleden haar tosa verloren, hij was 9 jaar, ze was ontroostbaar, zelfs haar man heeft zijn ogen uit zijn kop gejankt en dat is daar helemaal geen type voor, maarja, je verliest je maatje, dat is best heftig...

Ik hoop, bid en duim dat de dierenrechten de grondwet in gaan, er is genoeg grond voor!!!!
.

21-03-2005, 20:41



Citaat door Corrie:
http://www.nu.nl/news/499974/122/Huisdier_soms_geliefder_dan_familie_en_vrienden.ht ml

Uitgegeven: 21 maart 2005 16:22
Laatst gewijzigd: 21 maart 2005 17:11

RIJSWIJK - De liefde voor een dier kan ver gaan. Bijna een op de drie huisdierbezitters houdt net zoveel van zijn huisdier als van zijn familie of vrienden. Een kwart zegt net zoveel verdriet te hebben als zijn huisdier dood gaat als wanneer een familielid of vriend sterft.

Sommige mensen houden zelfs meer van hun huisdier dan van hun naasten: 4 procent. En 6 procent heeft meer verdriet na het verlies van zijn dier dan na het verlies van familie.


Dat bleek maandag uit een onderzoek van Maurice de Hond onder Nederlanders en onder huisdierbezitters, in opdracht van een bedrijf dat verzekeringen afsluit voor honden en katten. Verder blijkt dat iets meer dan de helft van de Nederlanders (58 procent) vindt dat de dierenrechten in de Nederlandse grondwet moeten komen. Van de huisdierenbezitters is dat 70 procent.

Wreedheden

Het kabinet onderzoekt dat op aandringen van GroenLinks in de Tweede Kamer. Reden hiervoor moet volgens 45 procent van de voorstanders zijn dat dieren beschermd moeten worden tegen de wreedheden van de mens. Ruim 10 procent meent dat dieren net zoveel rechten hebben als mensen.



Tja, hoeveel geef je om je huisdieren, ooit heb ik hier weleens gezegd dat mijn dieren me meer waard zijn dan mensen buiten mijn dierbaren kring om en dat leverde aardig wat commentaar op.

Toch is dat zo, mijn dieren zie ik als gezinsleden en zijn me echt meer waard dan jantje van op de hoek, dus als ik mijn hond kan redden of jantje, dan gaat jantje het hoekje om, want ik kies voor mijn hond
Dan kan jantje misschien wel een mens zijn, maar dat boeit me niet, jantje behoort niet tot mijn dierbaren groep, de hond wel...

Een huisdier verliezen kan een heel zwaar gelag zijn, ik heb nu 2 oudere honden lopen, de een is 13, de ander 10, de jongste moet 7 worden, ik weet niet hoe ik het ga hebben als de oude jongens dood gaan, ze zijn al zo lang bij me, met de oudste ben ik opgegroeit, van jong tienertje naar een volwassen vrouw met een kind, we hebben veel meegemaakt samen, enorm veel lol gehad en hebben we nogsteeds.

Een paar jaar geleden is mijn oudste kat doodgegaan die toen 18 jaar was, we hadden hem 5 jaar, dat was al erg zwaar, maar met de honden gaat het zwaarder worden...

Goede vriendin van me is een paar maanden geleden haar tosa verloren, hij was 9 jaar, ze was ontroostbaar, zelfs haar man heeft zijn ogen uit zijn kop gejankt en dat is daar helemaal geen type voor, maarja, je verliest je maatje, dat is best heftig...

Ik hoop, bid en duim dat de dierenrechten de grondwet in gaan, er is genoeg grond voor!!!!
Toch vind ik mensenrechten xaltijdx belangrijker dan dierenrechten.

groetjes,
Ned. Moslim

21-03-2005, 20:52
Volgens mij was dit al bekend.

21-03-2005, 21:22

Citaat door Corrie:
Waarom?

Beide zijn belangerijk wat mij betrefd, neem dit zogenaamd beschaafde land, kijk naar de dierenrechten en barst letterlijk in huilen uit...

Dat is echt gruwelijk, dierenmishandelaars kunnen amper aangepakt wordt, alhoewel dat niet helemaal waar is, als de wet maar echt nageleefd zou worden.
Er zijn zeker zaken mis waar het gaat om het fatsoenlijk behandelen van dieren. Maar als ik kijk naar hoeveel geld mensen soms uitgeven voor hun huisdier en ik zet dat af tegen hoeveel mensen jaarlijks verhongeren (mondiaal), of alleen maar naar het aantal eenzame bejaarden (in NL) dan vind ik die laatste zaken kwalijker.

groetjes,
Ned. Moslim

21-03-2005, 21:41



Citaat door Corrie:
Tja, zo zou je het kunnen zien, maar heb je ook aan die mensen gevraagd wat zij voor de minder bedeelde mensen in de wereld doen?
Nee, maar ik heb wel enig beeld van mijn omgeving. Uiteraard niet perfect, maar toch wsch duidelijk genoeg.


Citaat:
Mijn dieren worden namelijk erg goed verzorgt, ik beknibbel niet op wat ze nodig hebben, maar ik draag ook mijn steentje wel bij voor de minder bedeelde mensen, het is en/en voor mij, niet of en dat geld voor vele, het is te makkelijk om maar even te zeggen, ze geven veel geld uit aan hun huisdieren, laat ze maar voor mensen zorgen...
Ik wil ook niet beweren dat het altijd zou gelden, maar ik vrees wel dat het erg vaak voorkomt dat de prioriteiten m.i. te scheef liggen. Hopelijk ben ik te pessimistisch.

groetjes,
Ned. Moslim

21-03-2005, 21:50

Citaat door Corrie:
De meeste mensen die ik ken met huisdieren zijn erg begaan met deze wereld, ook met de mensen in de wereld dus, jouw beeld ken ik eigenlijk niet...
Ik bedoel natuurlijk verhoudingsgewijs. Maar uiteraard kan ik niet alles zien, en dat wil ik ook niet pretenderen.

groetjes,
Ned. Moslim

21-03-2005, 21:55
Mens en dier zijn voor mij gelijk, en eerlijk gezegd hou ik waarschijnlijk meer van katjes dan van mijn familie Mijn katten zijn zo een beetje de babies die ik niet heb

21-03-2005, 22:20
Als we het het hebben over dieren, hebben we het dan over een bepaald soort dier??

Want ik kan me herrineren, dat er een soort massa produktie aan de gang is met kippen, die met zijn tientallen in een m2 leven.
Of wat te denken van die biggetjes die met zijn honderden in een te kleine stal zijn opgesloten om zo vet mogelijk te worden gemest.
Of moeten we het hebben over de koeien die voor massa produktie worden gebruikt..
Dit zijn maar enkele voorbeelden van de gruweldaden die jegens dieren word toegepast om de mens te voorzien in zijn behoeftes.

Dat ze goed zorgen voor hun huisdieren is maar een druppel op een gloeiende plaat, het minste wat ze kunnen doen.

21-03-2005, 22:34

Citaat door TurK__:

Dat ze goed zorgen voor hun huisdieren is maar een druppel op een gloeiende plaat, het minste wat ze kunnen doen.

En ook dat wordt niet gedaan. De zomer komt er weer aan, dus we gaan massaal op vakantie. Honden achtergelaten in het bos, katten die voor een gesloten kattenluikje staan.
En bij terugkeer nemen we gewoon een nieuwe.

22-03-2005, 07:59
Ik kan mij dit absoluut niet voorstellen, meer liefde hebben voor een cavia dan voor mijn eigen moeder..


''Geliefder dan familie en vrienden'' klinkt een beetje als ontucht met dieren.

22-03-2005, 08:39

Citaat door Raihana:
Ik kan mij dit absoluut niet voorstellen, meer liefde hebben voor een cavia dan voor mijn eigen moeder..


''Geliefder dan familie en vrienden'' klinkt een beetje als ontucht met dieren.
op dit forum heb ik de meest perverse, perfide, zieke, oversekste en verwrongen geesten ooit leren kennen...

godsdienstfanaten!

alles wat mooi, oprecht, lief en warm is, bezoedelen zij met hun walgelijke verdachtmakingen, hun ziekelijke zucht naar het zwartmaken van anderen en hun volkomen onderdrukte en daardoor ontregelde seksualiteit, waardoor zij geobsedeerd zijn door alles wat met seks te maken heeft of te maken zou kunnen hebben...alsof je converseert met de bewoners van een middeleeuws klooster. onder al dat textiel broeit er van alles, blijkbaar...

bah.

22-03-2005, 09:25
Ik heb inmiddels 3 katten. De eerst is met 8 weken van de straat geplukt door mijn mannetje. Volledig uitgedroogd, uitgehongerd en met bloedarmoede (het arme ding zat onder de vlooien). Heb haar helemaal opgekalefaterd en ze is inmiddels al ruim 4 jaar bij mij. De tweede is een poesje van de boerderij, gewoon omdat ik mijn kat niet alleen wilde laten. Ze is een ontzettende logge maar o zo lieve poes, zij is inmiddels ruim 3 jaar bij mij. De derde heb ik sinds afgelopen september. 7 maanden volledig uitgemergeld en vies. Vol met teken. We zijn met haar naar de dierenarts geweest, het verhaal en verteld en een gratis onderzoek gekregen. Gewassen, alle inentingen, teken verwijdert en flink bijgevoerd. Het resultaat een lief poesje met een groeiachterstand (ze is nu een jaar en ziet er uit als een poesje van 6 maanden en ze groeit niet meer) en een bocheltje (vergroeing in haar ruggetje, wordt ook niet meer beter).

Twee kleine poesjes heb ik in huis genomen, die door mensen als grof vuil op straat zijn gezet. De eerste waarschijnlijk omdat ze het nestje niet kwijt konden en de tweede omdat ze groter werd. Zulke mensen zullen nooit katten moeten nemen en een verbod krijgen om ooit weer een kat te nemen.

Ik hou van mijn katten. Ze hebben alles wat ze nodig hebben, gaan regelmatig naar de dierenarts en hebben alle ruimte op mijn balkon om naar buiten te kunnen. En inderdaad voor mijn katten heb ik veel over, maar ondertussen zorg ik ook voor mijn medemens. Ik heb een Foster parents kind en geef regelmatig aan nationale en internationale doelen.

Voor mij is het net als voor Corrie een en/en situatie!

22-03-2005, 09:25



Citaat door atropos:
op dit forum heb ik de meest perverse, perfide, zieke, oversekste en verwrongen geesten ooit leren kennen...

godsdienstfanaten!

alles wat mooi, oprecht, lief en warm is, bezoedelen zij met hun walgelijke verdachtmakingen, hun ziekelijke zucht naar het zwartmaken van anderen en hun volkomen onderdrukte en daardoor ontregelde seksualiteit, waardoor zij geobsedeerd zijn door alles wat met seks te maken heeft of te maken zou kunnen hebben...alsof je converseert met de bewoners van een middeleeuws klooster. onder al dat textiel broeit er van alles, blijkbaar...

bah.
Ik krijg meteen weer het idee dat mensen denken dat ik iets slechts en vies met mijn poezen doe, maar ik wil ze alleen maar knuffelen, niets vies :tranen:

ps: Sweet Sultano,,, ik heb je puntjes gegeven maar drukte per ongeluk weg, dus ik hoop dat ze groen zijn, dat was athans de bedoelling, en ik wou erbij zetten: Mensen als jou maken mijn gebroken hart heel (elke dag breekt mijn hart opnieuw door dieren/mensenleed.)

22-03-2005, 09:48

Citaat door KohiNoor:
Ik krijg meteen weer het idee dat mensen denken dat ik iets slechts en vies met mijn poezen doe, maar ik wil ze alleen maar knuffelen, niets vies :tranen:

ps: Sweet Sultano,,, ik heb je puntjes gegeven maar drukte per ongeluk weg, dus ik hoop dat ze groen zijn, dat was athans de bedoelling, en ik wou erbij zetten: Mensen als jou maken mijn gebroken hart heel (elke dag breekt mijn hart opnieuw door dieren/mensenleed.)
kohtje, je bent een lieve en warme vrouw die ondanks veel tegenslag toch probeert zich een weg door het leven te banen...dat je daarbij veel warmte en genegenheid geeft en zoekt bij en voor mens en dier, is bewonderenswaardig en verdient lof...en zeker geen smerige insinuaties.

liefde van en voor dieren is mensen aangeboren en het is tegennatuurlijk om daar niet aan toe te geven...zelfs zwervers en junks hebben vaak nog een hond die zij meestal beter verzorgen dan zichzelf...dat is vaak nog hun enige binding met het leven en met menselijke gevoelens.

wie dit perverteert met zieke bijgedachtes, is zelf pervers...

...en poezen zijn inderdaad geweldig! (net als hondjes... )

22-03-2005, 09:57

Citaat door KohiNoor:
Ik krijg meteen weer het idee dat mensen denken dat ik iets slechts en vies met mijn poezen doe, maar ik wil ze alleen maar knuffelen, niets vies :tranen:

ps: Sweet Sultano,,, ik heb je puntjes gegeven maar drukte per ongeluk weg, dus ik hoop dat ze groen zijn, dat was athans de bedoelling, en ik wou erbij zetten: Mensen als jou maken mijn gebroken hart heel (elke dag breekt mijn hart opnieuw door dieren/mensenleed.)
Ze zijn groen. Dank!!!

Ik ben erg benieuwd of er meer katten volgen. Mijn mannetje heeft de twee zwervers in huis gehaald. We hadden eigenlijk gezegd dat twee voldoende was, maar Jojo (onze derde) is ook wel erg aandoenlijk en ik zou niet meer zonder haar kunnen.........

Pagina's : [1] 2