Bekijk volle/desktop versie : Help mij!



26-12-2014, 03:30
Vanmiddag was ik tv aan het kijken, op een Samsung smarttv. Ineens verscheen er internet op de tv terwijl ik niks deed. Iemand was dus aan het internetten en het verscheen op mijn tv. Ik zag al de site's die hij open had staan en wat hij typte enzovoort. Ik kon dus als het ware meekijken

26-12-2014, 03:32


Zijn naam en zijn facebook stonden ook open dus ik kon achterhalen wie het was. Het is een jongen uit Marokko?! Ik bekeek zn profiel en hij had allemaal anonymous plaatjes. Het is dus hoogstwaarschijnlijk een hacker toch? Maar mijn vraag is hoe in hemelsnaam is het mogelijk dat wat hij op zijn computer doet op mijn tv verschijnt? Ben ik gehackt? Wat is er gaande? Ik moest snel weg dus het enige wat ik deed was mijn modem uitzetten.

26-12-2014, 16:09
Hallo. Help!

27-12-2014, 15:05
Koop een veiligere router/wifi, en niet die uit de jaren 80. Ik zeg niet dat jij dat hebt, maar de meeste hebben wel een hele verouderde netwerk apperatuur. Waardoor hacken heel makkelijk is. Daar hoef je zelfs geen nerd voor te zijn, want oude software/apperatuur is niet doordacht.

En zorg ervoor dat iemand voor je checkt of je geen virussen of keylogger op je systemen hebt.

Kan ook liggen aan het klikken op linkjes of downloaden van onbekende software.

02-01-2015, 13:07


Salaam/hoi,

volg het advies wat hier boven staat. Waarschijnlijk heb je geen beveiligde router waardoor iedereen gebruik zou kunnen maken van jouw netwerk als ze zouden willen. Of je bent echt gehackt dat zou ook kunnen.

Als ik jou was zou ik checken of je WPA 2 beveiliging op je router aan hebt staan (dat wil zeggen dat er eerst een beveiligingscode ingevoerd moet worden voordat een apparaat jouw netwerk op kan).

Zie misschien ook deze uitleg:
http://www.compucor-pcdokter.nl/Draadloos_wifi_netwerk_beveiligen_2.htm

Misschien is jouw router (en modem) niet zo oud en kun je het gewoon instellen, anders inderdaad even een moderne router kopen.

Ik raad je ook aan om goede beveiliging te zetten op je pc of laptop en tablet evt.

En die updaten en daarmee een volledige scan uit te voeren!

Zie de link in mijn o.t. voor alle uitleg.

Als er nog onduidelijkheden zijn laat het weten.

Succes!

12-02-2015, 01:52

Citaat door ismailtje2:
Koop een veiligere router/wifi, en niet die uit de jaren 80. Ik zeg niet dat jij dat hebt, maar de meeste hebben wel een hele verouderde netwerk apperatuur. Waardoor hacken heel makkelijk is. Daar hoef je zelfs geen nerd voor te zijn, want oude software/apperatuur is niet doordacht.

En zorg ervoor dat iemand voor je checkt of je geen virussen of keylogger op je systemen hebt.

Kan ook liggen aan het klikken op linkjes of downloaden van onbekende software.
Thanks! Ik heb geen hele oude router, en ik zal iemand zeker laten checken of ik geen virus heb. Niet eens aan gedacht.

12-02-2015, 01:54

Citaat door marocieboy:
Salaam/hoi,

volg het advies wat hier boven staat. Waarschijnlijk heb je geen beveiligde router waardoor iedereen gebruik zou kunnen maken van jouw netwerk als ze zouden willen. Of je bent echt gehackt dat zou ook kunnen.

Als ik jou was zou ik checken of je WPA 2 beveiliging op je router aan hebt staan (dat wil zeggen dat er eerst een beveiligingscode ingevoerd moet worden voordat een apparaat jouw netwerk op kan).

Zie misschien ook deze uitleg:
http://www.compucor-pcdokter.nl/Draadloos_wifi_netwerk_beveiligen_2.htm

Misschien is jouw router (en modem) niet zo oud en kun je het gewoon instellen, anders inderdaad even een moderne router kopen.

Ik raad je ook aan om goede beveiliging te zetten op je pc of laptop en tablet evt.

En die updaten en daarmee een volledige scan uit te voeren!

Zie de link in mijn o.t. voor alle uitleg.

Als er nog onduidelijkheden zijn laat het weten.

Succes!
Ik heb wel een wachtwoord voor mijn wifinetwerk, is dat wat je bedoelt? Bedankt voor je hulp!

13-02-2015, 07:39

Citaat door Villasanjurjo2:
Ik heb wel een wachtwoord voor mijn wifinetwerk, is dat wat je bedoelt? Bedankt voor je hulp!
Dat is wat ik bedoel. Het wachtwoord wat op de sticker achter je router of modem staat. Je kan ook je provider bellen voor advies.

Succes