Bekijk volle/desktop versie : Wat heb je allemaal nodig voor je trouwfeest



25-12-2014, 09:53
Ik ga niet vaak naar bruiloften dus wil ik graag jullie hulp zodat ik een checklist kan maken en niks vergeet voor mijn bruiloft! En natuurlijk voor andere meiden die zo'n lijstje handig en nuttig vinden.

Belangrijkste diensten voor de grote dag:
Zaal
Catering
Decoratie
Ziana/negeffa
Dj
Bruidsbank
Film en fotografie
bruidsjurk
bloemenboeket

henna dag:
Henna set
Jurk
Hennaya
Tiyaba
decoratie


Ben ik wat vergeten? Plaats een reactie en ik zet het erbij

25-12-2014, 11:17


zaal
Catering
Band/ DJ
Dakkamarakchia
Negaffa/ Ziyana
Fotografie/ Video
Consulaat (administratiekosten)
Geboorte akte 4x en uitreksel GBR 4x
Stadsdeelkantoor, trouwakte
Ondertrouw Stadsdeel
Trouw auto (vervoer)
Bruidstaart + poppetjes+ aantal etages?
Taartset + melkglazen
Bedankjes
Trouwkaarten
Bruidskleding man
Bruidskleding vrouw
Trouwringen (incl. graveren namen + datum)
Huwelijksreis
snoep voor kinderen en om te strooien
Hotel
Zakgeld voor huwelijksreis
Hennaa-zaal (incl. schoonmaken)
Ringkussen
Duiven
Gastenboek
Koekjes
Roseblaadjes voor bruidsmeisjes
Mandjes voor bruidsmeisjes
Balonnen voor de deur (vertrek park)
kinderopvang/oppas voor de kinderen
Overige


Hennadag
Zaal of thuis?
Henna-vrouw
Henna-set wit (o a. muurkleed etc.)
Henna- kaftan/ tekshita
Henna- bank
Eten
Koekjes
Drank (fris, sap en light)
Decoratie
Stoelen en tafels huren
Fotografie/ Video

Bruidskleding vrouw

Trouwjurk (incl. Lingerie)
Trouwboeket
Lingerie
Schoenen
Kroontje
Lebsa tetouania & 3amaria
Kapper
Schoonheidsspecialiste
Bruidsboeket
Negaffa (verhuur)
Sieraden-set
Bruidsmeisjes (jurken, schoentjes etc)
Overige

Bruidskleding man

Kostuum(s)
Overhemd(en)
Machetknopen
Schoenen
Jellaba, Selham, Jabador, Cherbiel
Kapper
Stropdas en sokken
Corsages
Overige

overige:
Blaar pleisters
Badjas
Babydoekjes
Parfum
Ehbotasje met pleisters paracetamol naald en garen etc
Deo

25-12-2014, 11:19
Ruimte
o Zaal
o Moskee
o Thuis
o Ruimte voor de kinderen?

Eten/decoratie/serveersters
o Catering
o kokkin
o Serveersters
o Decoratie
o Eten, drank en eventueel koekjes
o Podium en troonstoelen

Verzorging en uiterlijk
o Henna set
o Henna-decoratie (henna bank, tafelkleed, etc.)
o Eten, drank en eventueel koekjes
o Neggeffa
o Visagiste
o Kapster
o Schoonheidsspecialiste
o Trouwjurk
o Bruidskleding
o Lingerie
o Schoenen
o Kroontje
o Bruidsboeketje
o Sieraden
o Parfum, deodorant, ..
o Bedekking voor bij het buitentreden (hoofddoek, selham, ..)

o Geluid
o Anasheedband
o Dj
o Dakka marakchia

Beeld
o Fotografe trouwfeest/henna dag/park/..
o Cameravrouw trouwfeest/henna dag/park/..

Ringen
o Trouwringen
o Ringkussen

Trouwauto
o Versiering
o Ballonnen
o Slagroom
o Slingers
o ..

Bruidstaart
o Bruidstaart
o Taart set
o Melkglazen
o Dadels en melk

Voor de gasten
o Bedankjes
o Koekjes
o Snoepjes voor de kinderen
o Uitnodigingskaarten
o Gastenboek
o Enveloppendoos (voor het geld)
o Kinderoppas

Overige
o Bruidsmeisjes
o Rozenblaadjes
o Chocolade fontein
o Duiven
o 3amaria
o Huwelijksreis
o Park

25-12-2014, 11:19
Laat me weten als je ook een voorbeeld wilt van een draaiboek, die heb ik namelijk ook in een bestandje staan.

25-12-2014, 11:31


Haha soo ik was een heleboel vergeten

25-12-2014, 11:32

Citaat door abdelilahsvrouw:
Laat me weten als je ook een voorbeeld wilt van een draaiboek, die heb ik namelijk ook in een bestandje staan.


Ja graag!

25-12-2014, 11:35
x Voorbeeld Draaiboek Wedding x

Circa: 17.00 uur: aankomst bruidspaar in de zaal
Welkoms tafel staat klaar met:
- Glaasjes melk
- Dadels
- Gastenboek & pen

Bij de welkoms tafel staan moeders van bruidspaar plus eventueel andere familieleden voor ontvangst van de gasten. Ik vraag aan alle gasten om een wens in het gastenboek te noteren en loop met ze mee naar de garderobe en naar hun zitplaatsen.

Tussen 18.00 en 20.00 uur doorloop ontvangt van gasten


[Tussen 17.00 en 18.00 uur:
- Water staat klaar op tafel
- Jus Orange staat klaar op tafel
- Koffie wordt geserveerd
- frisdrank wordt naar keuze van de gast geserveerd

Tussen 17.00 en 20.00 uur doorloop ontvangst van gasten.


Tussen 19.30 en 20.00 uur
1e kledingdracht bruidspaar gouden jurk
Gastvrouw zorgt dat ze tussen de 15 en 25 dames in een rij heeft staan met (kleur van de roos in de kleur de 1e jurk) een boog gemaakt hebben waarna de bruid alleen binnenkomt!

Bruidegom komt met een mooie, grote bosbloemen met zijn moeder/zus naar binnen, loopt op de bruid af, geeft haar een kus op haar voorhoofd en overhandigt haar de bloemen. (gastvrouw neemt deze na de fotosessie af en plaatst ze in een mooie vaas naast de bruidspaarstoelen).
Gastvrouw serveert thee en de koekjes in een mooie schaal aan het bruidspaar.

- Koekjes worden op tafel gezet
- Koffie wordt geserveerd
- frisdrank wordt naar keuze van de gast geserveerd


Tussen 20.30 en 21.00 uur 2e kledingdracht bruidspaar
Het bruidspaar komt binnen, neemt plaats en gaat foto’s maken. Daarna komen de 10 dames in een sloeh outfit naar binnen en dansen samen met het bruidspaar op de dansvloer.
(gastvrouw zorgt vooraf voor de outfit en instructies)

- Koekjes staan klaar op tafel
- Koffie/thee wordt naar keuze van de gast geserveerd
- frisdrank wordt naar keuze van de gast geserveerd


Tussen 21.30 en 22.00 uur wordt het eten uitgeserveerd
Bruidspaar eet aan de familietafel/dinertafel dat door mij van te voren is klaar gezet.
Het eten wordt in een rij van serveerders naar binnen gebracht.
Het bruidspaar krijgt de eerste bord daarna de familietafel en pas daarna volgen de gasten.


- 1e gerecht maaltijd
- frisdrank naar keuze van de gast
- 2e gerecht maaltijd
- frisdrank naar keuze van de gast
- Toetje (fruit en ijs)

Tussen 23.00 en 23.30 uur 3e kledingdracht bruidspaar
Bruid wordt in een almaria binnengebracht en gooit met echte snoepjes/rozenblaadjes naar de gasten toe.

xxxx zorgt voor de afgesproken confettie.

Gastvrouw deelt samen met xxxx en xxxx de bedankjes en de kinderensnoepjes uit.

- Koekjes staan klaar op tafel
- Koffie/thee wordt naar keuze van de gast geserveerd
- frisdrank wordt naar keuze van de gast geserveerd

Tussen 00.30 en 01.00 uur : het bruidspaar komt voor laatst binnen (trouwjurk) 4e jurk
Taart/ringen ritueel

Ik zorg dat ik de complete taarttafel vóór de binnen komst van het bruidspaar al klaar heb staan!

Bruid komt met 2 broers naar binnen voorgeleid door 2 bruidskinderen. xxxx de bruidegom komt met 2 zussen naar binnen voorgeleid door 2 bruidskinderen. Het bruidspaar gaat vervolgens naast elkaar voor de taarttafel staan.

xxxx steekt afgesproken vuurwerk aan!

Moeder/zus van bruid of xxxx brengt de ringensiniaa naar binnen. Ringen/melk/dadels/taart ritueel met mijn assistentie en xxxxx of xxxx reikt aan.

- Stukje taart voor alle gasten
- Glasje fris/sap/milkshake voor alle gasten


Tussen 01.30 en 02.00 uur
Alle partijen betalen + afscheid nemen
einde feest, en het bruidspaar verlaat de zaal
Voorbeeld Draaiboek Wedding

25-12-2014, 11:36
Circa 17.00 uur: aankomst bruidspaar in de zaal
Welkoms tafel staat klaar met:
- Glaasjes melk
- Dadels
- Gastenboek & pen

Bij de welkoms tafel staan moeders van bruidspaar plus eventueel andere familieleden voor ontvangst van de gasten. Ik vraag aan alle gasten om een wens in het gastenboek te noteren en loop met ze mee naar de garderobe en naar hun zitplaatsen.

Tussen 17.00 en 20.00 uur doorloop ontvangt van gasten


Tussen 17.00 en 18.00 uur:
- Water staat klaar op tafel
- Jus Orange staat klaar op tafel
- Koffie wordt geserveerd
- frisdrank wordt naar keuze van de gast geserveerd

Tussen 17.00 en 20.00 uur doorloop ontvangst van gasten.


Tussen 19.30 en 20.00 uur
1e kledingdracht bruidspaar gouden jurk
Gastvrouw zorgt dat ze tussen de 15 en 25 dames in een rij heeft staan met (kleur van de roos in de kleur de 1e jurk) een boog gemaakt hebben waarna de bruid alleen binnenkomt!

Bruidegom komt met een mooie, grote bosbloemen met zijn moeder/zus naar binnen, loopt op de bruid af, geeft haar een kus op haar voorhoofd en overhandigt haar de bloemen. (gastvrouw neemt deze na de fotosessie af en plaatst ze in een mooie vaas naast de bruidspaarstoelen).
Gastvrouw serveert thee en de koekjes in een mooie schaal aan het bruidspaar.

- Koekjes worden op tafel gezet
- Koffie wordt geserveerd
- frisdrank wordt naar keuze van de gast geserveerd


Tussen 20.30 en 21.00 uur 2e kledingdracht bruidspaar
Het bruidspaar komt binnen, neemt plaats en gaat foto’s maken. Daarna komen de 10 dames in een sloeh outfit naar binnen en dansen samen met het bruidspaar op de dansvloer.
(gastvrouw zorgt vooaf voor de outfit en instructies)

- Koekjes staan klaar op tafel
- Koffie/thee wordt naar keuze van de gast geserveerd
- frisdrank wordt naar keuze van de gast geserveerd


Tussen 21.30 en 22.00 uur wordt het eten uitgeserveerd
Bruidspaar eet aan de familietafel/dinertafel dat door mij van te voren is klaar gezet.
Het eten wordt in een rij van serveerders naar binnen gebracht.
Het bruidspaar krijgt de eerste bord daarna de familietafel en pas daarna volgen de gasten.


- 1e gerecht maaltijd
- frisdrank naar keuze van de gast
- 2e gerecht maaltijd
- frisdrank naar keuze van de gast
- Toetje (fruit en ijs)

Tussen 23.00 en 23.30 uur 3e kledingdracht bruidspaar
Bruid wordt in een almaria binnengebracht en gooit met echte snoepjes/rozenblaadjes naar de gasten toe.

xxxx zorgt voor de afgesproken confettie.

Gastvrouw deelt samen met xxxx en xxxx de bedankjes en de kinderensnoepjes uit.

- Koekjes staan klaar op tafel
- Koffie/thee wordt naar keuze van de gast geserveerd
- frisdrank wordt naar keuze van de gast geserveerd

Tussen 00.30 en 01.00 uur : het bruidspaar komt voor laatst binnen (trouwjurk) 4e jurk
Taart/ringen ritueel

Ik zorg dat ik de complete taarttafel vóór de binnen komst van het bruidspaar al klaar heb staan!

Bruid komt met 2 broers naar binnen voorgeleid door 2 bruidskinderen. xxxx de bruidegom komt met 2 zussen naar binnen voorgeleid door 2 bruidskinderen. Het bruidspaar gaat vervolgens naast elkaar voor de taarttafel staan.

xxxx steekt afgesproken vuurwerk aan!

Moeder/zus van bruid of xxxx brengt de ringensiniaa naar binnen. Ringen/melk/dadels/taart ritueel met mijn assistentie en xxxxx of xxxx reikt aan.

- Stukje taart voor alle gasten
- Glasje fris/sap/milkshake voor alle gasten


Tussen 01.30 en 02.00 uur
Alle partijen betalen + afscheid nemen
einde feest, en het bruidspaar verlaat de zaal
en vertrekt naar huis.

25-12-2014, 11:37
Dit zijn twee voorbeelden.
Je kan ze natuurlijk zelf aanpassen.

ALLAHY KEMAL BIGHAIR INSHA'ALLAH!

26-12-2014, 21:54
Dit is super handig!

27-12-2014, 11:48
Ja zeker heel handig!

28-12-2014, 23:45
Shennacandles kan veel voor je betekenen op je hennadag, in sha allah.

xcomplete hennaset
xkaarsen
xbedankjes
xgastenboeken
xmelk en dadel set

En veel meer.
nieuwsgierig..stuur een pm en de vragen worden z.s.m beantwoord.

Tot gauw

29-12-2014, 00:32


Notiiiiii

29-12-2014, 09:13
Check list zie forum van website asa3ada