Bekijk volle/desktop versie : Wat trek je aan als je kraambezoek krijgt?



Pagina's : [1] 2 3 4 5 6 7

24-12-2014, 16:22
[Ik heb het in Marokko mee gemaakt en die dame had gewoon van alles laten maken speciaal voor kraambezoek. Zelfs haar bedsprei was gecombineerd met wat zij aan had en waar het kindje in gewikkeld was. Ik kreeg er beetje een la3roussa gevoel bij, want zij bleef in haar kamer met de baby op bed. Als je binnen kwam kon je even langs om te feliciteren en daarna mocht je in de woonkamer zitten. Haar familie zorgde voor thee en hapjes etc. Ze kwam er helemaal niet bij zitten ofzo. ]

Wel relaxed eigenlijk

24-12-2014, 16:25


Prinsessengedrag, zieke traditie of misschien waren zij en haar kindje doodziek?

24-12-2014, 16:27
Dat is geen echte vrouw daarom je hoort gewoon dingen voor te bereiden en je bezoek te gaan bedienen wel moet je er natuurlijk erg mooi uitzien en mooi opgemaakt zijn enzo. Maar daar gaan liggen stinken in bed met je pyama/dekbed combi nou nee dat hoort noet bij een vrouw die weet wat haar taken zijn. Dus de man van deze vrouw zag zijn vrouw de hele dag in bed liggen laat me raden haar familie die kookte voor hem deze vrouw moet niet raar opkijken als haar man er met haar nicht vandoor gaat ofzo had ze andere vrouwen maar niet voor hem moeten laten koken.

24-12-2014, 16:32

Citaat door farah20:
Pyama
Je bent de enige die antwoord geeft op de vraag.

24-12-2014, 16:34



Citaat door studente87:
Je bent de enige die antwoord geeft op de vraag.


Word wakker ga douchen trek schone Pyama aan, kraamverzorgster komt en ik doe gewoon lekker rustig aan, bij mijn 2e kon ik trouwens mijn benen niet bewegen of op staan heel apart, dus moest wel in bed blijven.

24-12-2014, 16:35

Citaat door Misss_Dina:
Dat is geen echte vrouw daarom je hoort gewoon dingen voor te bereiden en je bezoek te gaan bedienen wel moet je er natuurlijk erg mooi uitzien en mooi opgemaakt zijn enzo. Maar daar gaan liggen stinken in bed met je pyama/dekbed combi nou nee dat hoort noet bij een vrouw die weet wat haar taken zijn. Dus de man van deze vrouw zag zijn vrouw de hele dag in bed liggen laat me raden haar familie die kookte voor hem deze vrouw moet niet raar opkijken als haar man er met haar nicht vandoor gaat ofzo had ze andere vrouwen maar niet voor hem moeten laten koken.

24-12-2014, 16:38
Als een vrouw net bevallen is dan hoop ik dat ze familieleden heeft die haar helpen, al is het maar met een beetje.
Sommige vrouwen kunnen nog niet alles aan en dat is logisch.

24-12-2014, 16:42
Ik had de ene keer een pyama aan en de andere helemaal aangekleed. Ligt eraan hoe moe ik was. Ik heb 2 weken in het ziekenhuis gelegen nav complicaties van de keizersnede dus heb daar de meeste visite al gehad.

24-12-2014, 16:45

Citaat door MissTarguist:
Als een vrouw net bevallen is dan hoop ik dat ze familieleden heeft die haar helpen, al is het maar met een beetje.
Sommige vrouwen kunnen nog niet alles aan en dat is logisch.
Ja eerste en tweede dag oké maar daarna moet ze echt opstaan ook tegenover haar schoonfamilie laten zien dat het een echte vrouw is waar hun zoon mee is getrouwd. Niet een hele week plat liggen oe aah iehh daar heeft niemand wat aan en schoonfamilie kan gaan denken wat een verwende nest is dit en dan kunnen ze heel anders opeens met je omgaan enzo

24-12-2014, 16:49

Citaat door Misss_Dina:
Dat is geen echte vrouw daarom je hoort gewoon dingen voor te bereiden en je bezoek te gaan bedienen wel moet je er natuurlijk erg mooi uitzien en mooi opgemaakt zijn enzo. Maar daar gaan liggen stinken in bed met je pyama/dekbed combi nou nee dat hoort noet bij een vrouw die weet wat haar taken zijn. Dus de man van deze vrouw zag zijn vrouw de hele dag in bed liggen laat me raden haar familie die kookte voor hem deze vrouw moet niet raar opkijken als haar man er met haar nicht vandoor gaat ofzo had ze andere vrouwen maar niet voor hem moeten laten koken.
!!!

Hoe meer ik lees...

24-12-2014, 16:55

Citaat door MissTarguist:
Prinsessengedrag, zieke traditie of misschien waren zij en haar kindje doodziek?


Citaat door Misss_Dina:
Dat is geen echte vrouw daarom je hoort gewoon dingen voor te bereiden en je bezoek te gaan bedienen wel moet je er natuurlijk erg mooi uitzien en mooi opgemaakt zijn enzo. Maar daar gaan liggen stinken in bed met je pyama/dekbed combi nou nee dat hoort noet bij een vrouw die weet wat haar taken zijn. Dus de man van deze vrouw zag zijn vrouw de hele dag in bed liggen laat me raden haar familie die kookte voor hem deze vrouw moet niet raar opkijken als haar man er met haar nicht vandoor gaat ofzo had ze andere vrouwen maar niet voor hem moeten laten koken.
Ik vroeg eigenlijk wat jullie doen en niet wat jullie van de dame vonden. Misss_Dina, ik vind het ook best knap dat jij aan de hand van zinnen kunt concluderen dat deze dame geen vrouw is. Het is daar een gewoonte/traditie

24-12-2014, 16:55

Citaat door Misss_Dina:
Ja eerste en tweede dag oké maar daarna moet ze echt opstaan ook tegenover haar schoonfamilie laten zien dat het een echte vrouw is waar hun zoon mee is getrouwd. Niet een hele week plat liggen oe aah iehh daar heeft niemand wat aan en schoonfamilie kan gaan denken wat een verwende nest is dit en dan kunnen ze heel anders opeens met je omgaan enzo


Sorry, maar meen je dit nu echt?
Ik heb hier nog nooit van gehoord.
Je kunt het herstellen van je lichaam niet forceren en al helemaal niet overhaasten of zelf sturen.
Elk lichaam is anders en hersteld anders, de een is wat zwakker als de ander. De een heeft een betere weerstand dan de ander. De een heeft een makkelijke bevalling gehad, de ander een zware en de ander weer een keizersnede. Het blijft een heftig iets.

Na twee dagen kun je wel proberen om weer voorzichtig weer van alles te gaan doen, maar je moet niet iets gaan doen om mensen te overtuigen dat je een goede vrouw bent of je bent terecht gekomen in een nachtmerrie van schoonouders (als zij dit van je verwachten).
Wat een achterlijke en zeer vrouwonvriendelijke en eigenlijk inhumane manier van omgang met mensen.

24-12-2014, 16:56



Citaat door farah20:


Word wakker ga douchen trek schone Pyama aan, kraamverzorgster komt en ik doe gewoon lekker rustig aan, bij mijn 2e kon ik trouwens mijn benen niet bewegen of op staan heel apart, dus moest wel in bed blijven.
Was de tweede bevalling moeilijker?

24-12-2014, 16:56
Pyjama/ huiskleed
een kraambezoek is toch geen modeshow

24-12-2014, 16:57
Studente, het spijt me dat ik zo van het topic ben afgedwaald.
Ik zou gewoon een nette pyjama of comfortabele kleding aantrekken en rekening houden met het geven van borstvoeding.

Pagina's : [1] 2 3 4 5 6 7