Bekijk volle/desktop versie : Ophef om gedwongen bekeringen van moslims in India



Pagina's : [1] 2

22-12-2014, 10:49
Oppositieleden in het Indiase parlement hebben premier Narandra Modi maandag ervan beticht niks te doen aan de gedwongen bekeringen van religieuze minderheden in het land.





Er braken schreeuwpartijen uit in het Indiase parlement en uiteindelijk werd de sessie verdaagd. Rechtse hindoegroepen die banden hebben met Modi's partij Bharatiya Janatra hebben de afgelopen week op een aantal plekken in India bekeringsceremonies uitgevoerd voor moslims en christenen. Sommige moslims hebben gezegd dat ze enkel uit angst de bekering ondergingen.

Modi, een hindoe en overtuigd nationalist en tevens lid van de Nationale Vrijwilligersorganisatie, een van de groepen achter de bekeringen, heeft zich tot dusver grotendeels op de vlakte gehouden. De oppositie vindt dat Modi's stilzwijgen het seculiere fundament van de Indiase maatschappij ondergraaft.


De grootste religie in India is het hindoeïsme, maar een flinke minderheid is christen of moslim. Zo'n dertien procent van de Indiase bevolking is moslim.

22-12-2014, 11:08


Ik vind dit altijd wel lachwekkend. Dit omdat als je gedwongen word om bijvoorbeeld moslim te worden dan weet je toch ook dat je dit gewoon doet omdat je gedwongen word en dat het dus ongeldig is. Dus ik snap deze ophef even niet.
Als iemand mij dwingt met bijvoorbeeld een pistool op me hoofd om christen te worden dan doe ik dat gewoon want niemand kan in me hart kijken of ik daadwerkelijk een christen ben en naar handel.

Dus heisa om niets!

22-12-2014, 12:28

Citaat door mysterieman:
Ik vind dit altijd wel lachwekkend. Dit omdat als je gedwongen word om bijvoorbeeld moslim te worden dan weet je toch ook dat je dit gewoon doet omdat je gedwongen word en dat het dus ongeldig is. Dus ik snap deze ophef even niet.
Als iemand mij dwingt met bijvoorbeeld een pistool op me hoofd om christen te worden dan doe ik dat gewoon want niemand kan in me hart kijken of ik daadwerkelijk een christen ben en naar handel.

Dus heisa om niets!
Als je sterk in je geloof staat ja. maar het is wel degelijk erg en je kunt er wel degelijk ongelovig van worden.

22-12-2014, 12:28
als het andersom was en mensen moslim moesten worden was deze topic al 50 paginas.

22-12-2014, 12:52


Er blijkt dus dat er geen godsdienstvrijheid in India is. Ik heb al hier in Nederland gemerkt dat mensen uit dat land, een enorme hekel aan moslims hebben. Ik wil ze niet door elkaar halen met Surinamers, want die zijn in principe relaxed en heb er bijna nooit problemen mee gehad. Kijk uit voor mensen uit India, als ze in de positie zijn om je te kunnen discrimineren dan doen sommigen dat.

Mij is dat eens overkomen bij de douane op schiphol toen ik naar Amerika op vakantie ging, was er een douanebeamte van Indische afkomst met dat accent, die mij heel de tijd aan het lijntje hield, mij raciaal profileerde als mogelijke terrorist, en heel de tijd van die onzinnige vragen stelden zoals: 'als je terugkomt wat ga je dan doen'. Tot ik op een gegeven moment hem echt bijna bij zijn strot wilde pakken, maar toen wist hij wel hoe laat het was, en liet hij even een Nederlandse douanier het overnemen bij wie ik verder geen problemen had, en rustig het vliegtuig kon instappen.

22-12-2014, 13:13

Citaat door Afensis:
Er blijkt dus dat er geen godsdienstvrijheid in India is. Ik heb al hier in Nederland gemerkt dat mensen uit dat land, een enorme hekel aan moslims hebben. Ik wil ze niet door elkaar halen met Surinamers, want die zijn in principe relaxed en heb er bijna nooit problemen mee gehad. Kijk uit voor mensen uit India, als ze in de positie zijn om je te kunnen discrimineren dan doen sommigen dat.

Mij is dat eens overkomen bij de douane op schiphol toen ik naar Amerika op vakantie ging, was er een douanebeamte van Indische afkomst met dat accent, die mij heel de tijd aan het lijntje hield, mij raciaal profileerde als mogelijke terrorist, en heel de tijd van die onzinnige vragen stelden zoals: 'als je terugkomt wat ga je dan doen'. Tot ik op een gegeven moment hem echt bijna bij zijn strot wilde pakken, maar toen wist hij wel hoe laat het was, en liet hij even een Nederlandse douanier het overnemen bij wie ik verder geen problemen had, en rustig het vliegtuig kon instappen.
De haat tussen moslims en hindu's gaat terug naar de opdeling van Brits-Indië in 1947:

http://nl.wikipedia.org/wiki/Deling_van_Brits-Indi%C3%AB

22-12-2014, 13:16
De bekeringsdrang van religieuzen is weer stuitend!

22-12-2014, 13:35

Citaat door Poitiers:
De haat tussen moslims en hindu's gaat terug naar de opdeling van Brits-Indië in 1947:

http://nl.wikipedia.org/wiki/Deling_van_Brits-Indi%C3%AB

In Amerika kwam ik Pakistanen tegen, die echt uiterst behulpzaam waren, en als het ware een bepaalde verbondenheid tov mij uitstraalden, waarmee ik eigenlijk wel overrompeld was, dat als ik later daar aan terugdenk, ik even in de lach schiet, zo van: Hey, dat waren echt aardige mensen !

22-12-2014, 13:39
Meer dan 400 miljoen moslims wonnen in India en dat noem ik geen minderheid en er komt meer bij alhamdolillah.

22-12-2014, 13:46

Citaat door meknesrif:
Meer dan 400 miljoen moslims wonnen in India en dat noem ik geen minderheid en er komt meer bij alhamdolillah.
Dat is niet waar, moslims maken 14 % uit van de Indische bevolking maar daar gaat het niet om want die 14 % heeft gewoon het recht zijn geloof te belijden.

22-12-2014, 22:45
Precies hierom zijn mijn voorouders vertrokken naar Pak.

23-12-2014, 00:04
Die hindoes zijn de ergste mushrikin
Moge Allaah hen leiden

23-12-2014, 00:08


Te ziek voor woorden. Beeld je ff in, JE MOET IN ALLAH (SWT) GELOVEN!

23-12-2014, 19:22
ach het westen heeft geen inter. want de moslims worden benadeeld

23-12-2014, 19:24

Citaat door Calogero:
Godsdienst blijft gif!ik denk niet dat er een Allah is die wil dat volkeren elkaar uitmoordden onder ZIJN naam!mensen denk toch na!!!
weet je wat gif is of kan zijn dat zijn leugens en onwetendheid praten over iets en een mening hebben over iets zonder verstand

Pagina's : [1] 2