Bekijk volle/desktop versie : Gedoemde liefde, of niet?



18-12-2014, 23:31
Dit verhaal gaat over Noura. Ze is 16 jaar. Ze heeft twee zusjes en drie broertjes. Haar ouders zijn gescheiden.
Hoofdrollen:
Noura 16
Rachid 18
Siham 16(zusje van rachid.)
Selma 14(zusje rachid)
Aymane 8(broertje Rachid)
Farid 36 (oom rachid)
Meryem 32(moeder Noura)
Amine 12( broertje Noura)
Zeineb 8(zusje Noura)
Aissam 6(broertje Noura)
Ahlam 4(zusje Noura)
Imran 2(broertje Noura)
-----------------------------------------------------------
Het was eindelijk zover. Zomervakantie. Hier had Noura zich maanden op verheugd. Het hele jaar heeft ze hard moeten bikkelen en nu is het eindelijk zover. Na de vakantie zouden ze verhuizen naar Rotterdam. Haar moeder zou opnieuw trouwen. Ze kende de man niet. Maar deze zomer zouden ze hem ook bezoeken. 'Noura! Haal jij de kleintjes op van school. Ik moet werken.' Gilt haar moeder. Noura gaat rechtop zitten op bed en pakt haar telefoon. 14:45. Ze is gisteren tot laat aan de telefoon gebleven met imane. Ze stapt uit bed en loopt naar de kast. Ze pakt haar rode tunieken met er drie kwarts broek en trekt ze snel aan. Beneden hoort ze de deur dicht slaan. Ze bekijkt zichzelf inde spiegel. Ze bekijkt haar haren. Lange bruine krullen. Ze besluit ze los te laten laten. Ze rent naar de kamer van haar mieder en loopt naar het bedje van Imran. Ze haalt hem uit zijn bedje en kleed hem langzaam aan. Ze stoot hem in zijn wagen en loopt met hem de deur uit. Als ze na 10 minuten aankomt bij de school loopt ze het plein op en wacht tot ze naar buiten komen. Eerst komt Zeineb. Dan ahlam, dan Aissam. Als ze na 10 minuten de straten door lopen onderweg naar huis, stoppen ze bij de speeltuin. Ze laat de kinderen spelen. Na 5 minuten besluiten ze naar huis te gaan. •heey liefje. Heb je je koffer al ingepakt? We vertrekken vanavond!• leest ze. Ze rent naar boven en pakt haar koffer in. Als ze naar de kamer van haar moeder gaat ziet ze daar de koffer van haar zusjes, broertjes en die van haar moeder. Ze gooit die van haar erbij.
Om 22:00 komt haar moeder terug. Ze eten snel en dan belt hun oom aan. Hij gaat ze naar het vliegveld brengen. Als ze allenmaal in de auto zitten rijden ze weg. 'Marokko, here we come.' Gilt amine.

19-12-2014, 17:57


Toen ze eindelijk aankwamen stonden hun ooms hun al op te wachten. 'Meryem!' Gilde mijn oom Said. Meryem rende op hem af en knuffelde hem. Ze hadden elkaar 14 jaar niet meer gezien. De vader van Noura en haar opa kregen jaren geleden ruzie om iets heel kinderachtigs. En sinds toen verbood mijn vader ons om naar berkane te gaan. Ze bezochten in Marokko alleen familie van d'r kant van haar vader in tetouan. De kant van hun moeder woonde in berkane. 'En wie zijn deze kleintjes?' Vroeg mijn oom Brahim. Na iedereen te hebben voorgesteld stapte ze in de auto en reden naar het huis van hun oma. Eenmaal aangekomen stond Noura naar het huis te kijken. Ze keek de straat in, maar herinnerde zich niks meer. 'Nouraaa! Benti!' Gilde haar oma en rende naar buiten. Ze zat te huilen en knuffelde Noura helemaal plat. 'Mama!' Gilde Meryem en rende in de armen van haar moeder. 'Noura!' Gilde haar neef salah. Hij kwam ook uit Nederland. Hij woonde in Amsterdam. Alleen verbood hun vader elke contact met de kant van hun moeder. Noura rende op salah af r omhelsde hem. Na allenmaal te hebben gegroet liepen ze allenmaal naar binnen. Iedereen kreeg een kamer aangewezen. De eerste kamer was voor Noura alleen. De tweede voor amine. Hij kreeg ook eentje voor zichzelf. Dan de kamer van ahlam en zeyneb. En dan die van Imran en issam. En tot slot die van hun moeder. Iedereen dropte zijn koffers in zijn kamer en liep naar beneden. 'Farid kan elk moment aankomen.' Zei Said. Ineens ging de bel. Noura rent naar beneden en opent de deur. Een vreemd meisje knuffelt haar. 'Noura! Ik heb jaren gebeden dat je langs zou komen. Eindelijk je bent er.' Zegt het meisje. 'Sorry, maar ik weet echt niet wie je bent.' Zegt Noura. 'Ik ben hakima. Het zusje van Souhail.' Zegt het meisje. Noura kijkt haar vragend aan. 'Heey meiden. Wie heeft er In om mee te gaan naar Oujda te gaan?' Vroeg brahim die de trap af kwam lopen. 'Ik was je beste vriendin vroeger.' Zei het meisje. 'Noura, ken je hakima niet meer? Jullie waren letterlijk elk moment van de dag samen.' Vroeg brahim lachend. 'Wist je nog? De Noura en hakima en Nihmed club?' Vroeg hakima. Ineens schoot alles Noura te binnen. De lange zomers met hakima. Elke avond bij elkaar logeren. Souhail die gek was op haar. Samen zwemmen, de Nihmed, Noura en hakima club. 'Hakima.' Zei Noura met een piepstemmetje. 'Waar is Nihmed?' Vroeg Noura. 'Die komt morgen pas.' Zei hakima huilend. De meiden knuffelde. 'Gaan jullie nog mee naar Oujda of wat?' Vroeg brahim. De meiden knikte. Ze stapte in de auto en reden naar Oujda.

Toen ze aankwamen in Oujda zijn ze naar de markt gegaan. 'We gaan boodschappen doen voor de gast. ' zei brahim. 'Welke gasten?' Vroeg hakima. 'Mijn moeder's hand word vandaag gevraagd. ' zei Noura. 'En je vader?' Vroeg hakima verbaasd. 'Mijn moeder is bij hem weggegaan.' Zei Noura. 'Noura, ga jij naar de slager? Dan ga ik naar de groenteboer en Hakima chocolaatjes halen. Iedereen ging een andere kant op. Brahim had voor Noura opgeschreven wat ze moest kopen. Lopend richting de slager probeerde ze het rare handschrift van brahim te lezen. Ineens botste ze tegen iets aan. 'Sorry, ik zag je niet.' Zei ze. 'Natuurljk niet als je bijna in dat blaadje gaat.
Zei de jongen lachend. 'Hoe heet je?' Vroeg hij. 'Noura, maar ik miet echt gaan. Doei.' Zei ze en liep snel door. 'Noura, wat een prachtigs naam.' Dacht hij. 'Een prachtige naam voor een prachtig meisje.' Zei hij. 'Rachid! Ewa sahbi wat doe je daar? We moeten zo weg.' Riep hakim naar rachid. 'Ik kom ik kom. Rustig.' Riep rachid en rende naar hakim. Hij draaide naar de richting die Noura op liep en zag haar net twee volle tassen de deur uit lopen. Ze zag hem niet en liep richting een man en een meisje. Samen liepen ze naar de auto naast die van ons. 'Brahim. Kunnen we nu gaan? Ik ben kapot!' Zei Noura zuchtend. 'Haha is goed.' Zei brahim. Ze liepen naar de auto en reden weg. Dankzij brahim hebbenn ze een gigantishe omweg gemaakt, en zijn na anderhalf uur pas thuis. Als ze aankomen is hun oprit vol met auto's. Ze lopen de keuken in en droppen de boodschappen. In de keuken. En gaan dan in de woonkamer zitten. '... En je weet ook van haar kinderen?' Vroeg haar oma. 'Ja, en ik zal ze beschermen en liefhebben als mijn eigen.' Zei een man. 'Je weet ook dat het er zes zijn?' Vroeg brahim toen. 'Al waren het er honderd.' Zei de man. 'Heb je al kennis met ze gemaakt?' Vroeg said. 'Nee. Helaas hebben we daar nog geen kans voor gehad.' Zei de man. 'Dit is Noura. De oudste van 16.' Zei brahim en wees naar Noura. Ze stond op en groette. Haar ogen gleden de woonkamer door en haar blik stopte bij die jongen die ze in Oujda tegen kwam. Hij glimlachte naar haar. 'Dit is amine. De oudste jongen. Hij is 12 jaar. ' zei said en wees naar amine. 'Dan hebben we zeyneb. Van 8.' Zei said. Zeyneb stond op en gaf iedereen een hand. 'Dan hebben we issam van 6.' Zegt brahim. 'Ik ben de schattige van het gezin.' Zegt hij lachend. 'En dan ahlam. Van 4.' Zegt said. Ahlam stond op en zwaaide. 'En dan Imran van 2.' Zei ahlam en stak haar tong uit naar Said.
Said zag het en stak ook zijn tong uit. 'Ik ban Farid. Marhaban.' Zei de man en stond op. 'Het leek me een goed idee om de henna volgende week te doen. En de bruiloft een dag erna. ' zei de vader van Farid.

20-01-2015, 21:09
Nadat de plannen gemaakt waren gingen we nog uitgebreide eten. Na het eten ruimde hakima en ik de tafel af en waste gezellig af. 'Is er ruimte voor eentje extra?' Vroeg bij de deur. 'Tuurlijk, hoe meer zielen, hoe meer vreugd!' Zei ik en glimlachte naar haar. Ik pakte een schort voor haar en samen waste we af. 'Wie van jullie is Noura?' Vroeg ze ineens. 'Ikke.' Zei ik en keek haar aan. 'Aah dan snap ik t wel...' Zei ze. 'Wat snap je?' Vroeg ik. 'Mn broer... Die keek de heletijd naar je. En als ik m vroeg naar wie die keek zei die Noura.' Zei ze. 'Van waar ken je hem?' Vroeg ze. 'K kwam m tegen in Oujda. Hij vroeg m'n naam en ik had haast. Ik zei snel Noura en rende door. Hoe heet hij?' Vroeg ik. 'Als je m'n naam wilt... Kun je die gewoon vragen...' Zei een stem bij de deur. Ik sloeg m'n ogen beschaamd neer en voelde me rood worden. Het was niet de bedoeling dat hij dat hoorde. 'Rachid is het trouwens...' Zei hij. Ik keek hem aan en lachtte. Hij spelde z'n naam en zei erbij: 'Voor als jij net als alle meiden m'n naam overal op gaat schrijven met hartjes erbij ofzo?!' Zei hij. 'Uff, voel je maar niet speciaal! Wou alleen weten hoe je heette!' Zei ik en keek hem aan 'jaja, wat jij zegt!' Zei hij en grijnsde naar me. 'Uff, je voelt je zeker de man omdat je knap bent!' Zei ik. 'Jepp... Zeker weten!' Zei hij. 'Zou wel eens willen weten hoe verrot je binnenkant is!' Zei ik ineens keek hij me scheef aan. 'Jij voelt je zeker ook lekker hè! Met je alien hoofd!' Riep hij. Ik lachtte en keek hem aan. 'Jepp... Maar m'n innerlijk als uiterlijk zijn mooi en schoon!' Zei ik en focuste me op de afwas. 'Tfoe! Kapsones wijf! Ga toch weg man!' Riep hij. 'Uhm... Dit is mijn huis... Dus ga maar zelf weg... Eikel!' Riep ik. 'Noura, zo behandel je een gast toch niet?!' Vroeg m'n nicht en keek glimlachend naar rachid. 'Ze heeft me echt gekwetst. K wou alleen hoi zeggen.' Zei hij met een lief stemmetje. Tfoe scheinheilig. M'n nicht keek me streng aan. 'Okee... Wat kan ik doen om je beter te laten voelen?' Zei ik en rolde met m'n ogen. 'Ga met me uit...' Zei hij. Ik barstte in lachen uit en zag even later dat hij serieus was. 'Je hebt me net uit zitten maken voor van alles en nog wat... En nu wil je een date met me?' Vroeg ik. 'Inderdaad...' Zei hij. 'Nee dankje.' Zei ik en keek verleidelijk naar m. 'En... Klaar is Kees. Zullen we gaan?' Vroeg hakima. 'Waar naartoe?' Vroeg Siham. 'Het strand!' Riep ik. 'Ooh heb m'n badpak niet mee...' Zei ze. 'Johh, leen ene een van mij.' Zei ik en nam haar mee naar de woonkamer. Waar we splitste en onze moeders vroegen of we naar t strand mochten. Ze stemde alle in. Hakima ging haar spullen halen en wij gingen naar boven en maakte ons klaar. Toen we de juiste bikini's hadden aan getrokken(onder onze kleren) bekeken we onszelf in de spiegel. 'Klaar... We weten je bent mooi!' Zei rachid die bij se deur stond. Ik keek op en voelde vreemd genoeg allenmaal flinders rond fladderen in m'n maag en voelde dat ik rood werd.

20-01-2015, 23:38
'Okee, doei!' Riep siham voor ik door had wat er gebeurde. 'Ik breng jullie wel naar t strand...' Zei hij. 'We gaan met een taxi...' Zei ik snel. 'In een taxi?' Vroeg hij terwijl z'n ogen over me heen gleden. Ik voelde me ongemakkelijk en begin aan m'n shortje te zitten. Boven dat kort broekje droeg ik alleen een hemdje. En birkenstocks. 'Geen spraken van! Ik wacht op jullie in de auto...' Zei hij. 'Nee nee! Ik vraag m'n neef wel... Die gaat toch zo naar z'n werk dus...' Zei ik. 'Doe niet moeilijk en laat die vent met rust! Ik wacht beneden!' Riep hij en liep door. Ik keek Siham berbaasd aan die er ook niks van snapte. Ik pakte m'n handtas en stopte m'n telefoon erin. We liepen samen de deur uit en daar zag ik Rachid met een zonnebril op leunend aan een auto. Er staan nog wat jongens bij hem die net ook binnen waren. 'Gaan we of kan ik m'n neef roepen?' Vroeg ik. Iedereen keek me aan en de ogen gleden allenmaal over me heen. 'Waar ga je naartoe schoonheid?' Vroeg een jongen ineens. 'T strand...' Zei ik en keek de andere kant op. 'Haha zina. Je hoeft je niet te schamen voor mij.' Zei hij. Ik glimlachte nep en keek rachid aan. 'Naoufal moet nog komen met m'n sleutels.' Zei hij ineens. 'Ik ga salah halen!' Zei ik en wou naar binnen lopen. 'Nee! Naoual kan elk moment komen. Hij is helemaal inde greep van je nicht Sofia!' Riep hij. Ik barste in lachen uit. 'Sofia! Die is zo smerig en lelijk en eng...' Zei ik lachend. 'Haha je straalt als je lacht...' Zei Rachid ineens. Iedereen was stil en keek hem aan. 'Wat? Wat kijken jullie zo?! Is toch zo!' Zei hij en draaide z'n gezicht de andere kant op. 'Dankjewel.' Zei ik terwijl ik naast m ging staan en m een warme glimlach schenkte. 'Weyoow ik heb fans!' Riep naoual die de trap af kwam lopen samen met Sofia. Tfoe gaat die ook mee? 'Zullen we eerst door de stad gaan lopen en later naar het strand?' Vroeg Siham
Mij. Ik knikte instemmend. We gingen met twee auto's. Ik, hakima, Siham, Rachid en Soufian(die jongen die me net versierde) en bij naoual reden Sofia, Melek(haar zusje) Housnia(de nicht van naoufal) en Ilias(de broer van naoufal). Na een half uurtje rijden kwamen we aan in de stad. Terwijl de jongens gaan parkeren lopen ik en de meiden de stad door. 'Eeyh! Zina's! Waar gaan jullie naartoe?' Vroeg een groepje mannen rond de 40. 'Zo ver mogelijk van jou!' Zei ik en keek hem vies aan. 'Aah mooiheid. Waarom komen jij en je vriendinnen niet bij ons staan?!' Vroeg hij. 'Ugh Tfoe! Gedraag je naar je leeftijd!' Riep ik. Er kwamen ineens mannen van achter ons aanlopen maar we hadden niks in de gaten. Die mannen pakte ons vast en duwde ons naar de mannen. Toen we daar stonden pakte ze ons vast en begon er eentje aan me te likken. 'Denkt je moeder ijsje ofzo! Ugh Tfoe hou je vuile pedo tong bij je!' Riep ik. Hij bleef me likken. 'Volgens mij zei de dame wat?!' Zei een ozo bekende stem.

23-01-2015, 15:54


uuupppp je doet goed meid ga zo door