Bekijk volle/desktop versie : en toen was die onaangename kerstavond ook weer voorbij.



Pagina's : [1] 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13

18-12-2014, 20:59
Deel je verhaal met ons. Hoe ging het je af? En hoe denk je er over?

18-12-2014, 21:09


kerstavond is toch pas volgende week??

18-12-2014, 21:17
welke kerstavond?

18-12-2014, 21:29


Ze is in de war meskiena. Of bedoel je bij je kinderen op school?

18-12-2014, 21:29


Volgens mij bedoelt ts kerstdiner kerstbrunch etc de hele mikmak op school

18-12-2014, 21:32
Yep klopt dames
Hihihi met kerst van 25 &26 hebben wij niet zo veel verlicht me te maken.

18-12-2014, 21:34
Nou zoals veel andere ouders zijn wij ook met mijn zoon meegeweest.
Je mocht als ouder zijnde iets te eten maken voor de kids. Aangezien ik nog erg moe ben van de bevalling en het overlijDen van mijn papa had ik geen zin om moeilijk te doen. Ik heb dus krieltjes gebakken. Daar was nadir erg blij mee. Gelukkig zijn kids niet moeilijk.
We hebben eerst het eten in de klas afgegeven. Daarna in de algemene ruimte naar kerst liedjes geluisterd en er werd een kerstverhaal verteld. Tijdens het half luisteren naar het verhaal vroeg ik mijzelf af wat we daar deden.......aan de andere kant weet ik dat ik het voor mn kind doe. Ik voelde mij schuldig tegenover mijn heer dat ik daar zat.
nadat de kids klaar waren met eten mochten we naar huis.

18-12-2014, 22:16
Jeeeej dikrayet zo voelde ik mijn ook.
Wat doe ik hier? ?

En toch heb ik mijn dochter leuk aan gekleed om haar niet anders te laten voelen dan de rest.
Het is echt een 2 strijd.
ik voelde mij zelf een verrader van mijn zelf.

18-12-2014, 22:20
Dat doen jullie zelf toch, niemand die jullie dwingt?

Wat drijft jullie eigenlijk is het angst voor hen of is het om door hen geliefd te worden of is er een hele andere reden. Ben benieuwd...

18-12-2014, 22:25
Ik heb nu ieder jaar steeds meer afkeer
Vorige jaren nam ik allerlei lekkers mee voor de klas. Ik dacht is leuk voor de kids. Maar nu wij moslims op n walgelijke manier worden zwart gemaakt in de media etc ben ik alleen maar wakker geworden en besef dat we belachelijk bezig zijn Door met ze mee te doen terwijl zij ons uitkotsen.
Dit jaar zijn mijn kids wel weer gegaan maar ik heb bijv niks lekkers meegenomen, het was puur omdat zij dat zo graag wilden, verder wilde ik er geen enkele moeite in steken.
Ik hoop volgend jaar inshaAllah dat mijn kids er ook vanaf willen zien. Ik zal ze goed de ernst van shirk laten zien zodat ze uit eigen wil niet willen gaan.

18-12-2014, 22:26

Citaat door Dikrayet:
Nou zoals veel andere ouders zijn wij ook met mijn zoon meegeweest.
Je mocht als ouder zijnde iets te eten maken voor de kids. Aangezien ik nog erg moe ben van de bevalling en het overlijDen van mijn papa had ik geen zin om moeilijk te doen. Ik heb dus krieltjes gebakken. Daar was nadir erg blij mee. Gelukkig zijn kids niet moeilijk.
We hebben eerst het eten in de klas afgegeven. Daarna in de algemene ruimte naar kerst liedjes geluisterd en er werd een kerstverhaal verteld. Tijdens het half luisteren naar het verhaal vroeg ik mijzelf af wat we daar deden.......aan de andere kant weet ik dat ik het voor mn kind doe. Ik voelde mij schuldig tegenover mijn heer dat ik daar zat.
nadat de kids klaar waren met eten mochten we naar huis.
Inna lillahi wa inna ilayhie radji3oen.

18-12-2014, 22:29

Citaat door Dikrayet:
Nou zoals veel andere ouders zijn wij ook met mijn zoon meegeweest.
Je mocht als ouder zijnde iets te eten maken voor de kids. Aangezien ik nog erg moe ben van de bevalling en het overlijDen van mijn papa had ik geen zin om moeilijk te doen. Ik heb dus krieltjes gebakken. Daar was nadir erg blij mee. Gelukkig zijn kids niet moeilijk.
We hebben eerst het eten in de klas afgegeven. Daarna in de algemene ruimte naar kerst liedjes geluisterd en er werd een kerstverhaal verteld. Tijdens het half luisteren naar het verhaal vroeg ik mijzelf af wat we daar deden.......aan de andere kant weet ik dat ik het voor mn kind doe. Ik voelde mij schuldig tegenover mijn heer dat ik daar zat.
nadat de kids klaar waren met eten mochten we naar huis.
Ina Lilahi Wa Ina Ilayhi Raji3oun.

Ontopic. Ik heb mijn kinderen ook op school laten eten opdat ze niet buitengesloten worden door de rest. Ze weten echter heel goed dat het niet ons feest is en hebben verder ook niet mee gedaan met het zingen van de kerstliedjes enz. Beetje dubbel maar ja.

18-12-2014, 22:31



Citaat door Xaviera:
Ik heb nu ieder jaar steeds meer afkeer
Vorige jaren nam ik allerlei lekkers mee voor de klas. Ik dacht is leuk voor de kids. Maar nu wij moslims op n walgelijke manier worden zwart gemaakt in de media etc ben ik alleen maar wakker geworden en besef dat we belachelijk bezig zijn Door met ze mee te doen terwijl zij ons uitkotsen.
Dit jaar zijn mijn kids wel weer gegaan maar ik heb bijv niks lekkers meegenomen, het was puur omdat zij dat zo graag wilden, verder wilde ik er geen enkele moeite in steken.
Ik hoop volgend jaar inshaAllah dat mijn kids er ook vanaf willen zien. Ik zal ze goed de ernst van shirk laten zien zodat ze uit eigen wil niet willen gaan.
Worden we ook, maar toch blijven we doodleuk meedoen, terwijl er eigenlijk niets bijzonders aan is,


Paar jaar geleden bijv, een Marokkaanse moeder die tijdens Sinterklaas haar twee dochters zwart had geschminkt en in een pietenpak had gehijst, zelfs Hollanders hadden hun kinderen gewoon normaal naar school gestuurd. na kerstdiner kreeg ik van haar een hele preek waarom de mijne niet is geweest en dat ik de Marokkanen een slecht beeld gaf

18-12-2014, 22:32

Citaat door solace:
Worden we ook, maar toch blijven we doodleuk meedoen, terwijl er eigenlijk niets bijzonders aan is,


Paar jaar geleden bijv, een Marokkaanse moeder die tijdens Sinterklaas haar twee dochters zwart had geschminkt en in een pierenbak had gehijst, zelfs Hollanders hadden hun kinderen gewoon normaal naar school gestuurd. na kerstdiner kreeg ik van haar een hele preek waarom de mijne niet is geweest en dat ik de Marokkanen een slecht beeld gaf
Meen je niet. Ewa mlih!

18-12-2014, 22:33

Citaat door Our-ino:
Ina Lilahi Wa Ina Ilayhi Raji3oun.

Ontopic. Ik heb mijn kinderen ook op school laten eten opdat ze niet buitengesloten worden door de rest. Ze weten echter heel goed dat het niet ons feest is en hebben verder ook niet mee gedaan met het zingen van de kerstliedjes enz. Beetje dubbel maar ja.
Sorry dat ik het zeg, maar dat is 1 van de zwakste smoesjes die als moslimzijnde gebruikt wordt.

Je kinderen worden niet buitengesloten als ze niet naar een feest gaan hoor, dat is iets wat je gewoon tegen je zelf zegt om je geweten te sussen.

Pagina's : [1] 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13