Bekijk volle/desktop versie : 'Zaak tegen Wilders kansrijk'

Pagina's : [1] 2 3

18-12-2014, 18:44
De kans dat Geert Wilders wordt veroordeeld voor aanzetten tot haat en discriminatie is redelijk.

Dat is de inschatting van strafrechtgeleerde Theo de Roos. "Deze zaak is veel sterker dan Wilders I, meent De Roos. De PVV-leider werd in 2011 vrijgesproken van het aanzetten tot haat en discriminatie van moslims en niet-westerse allochtonen en belediging van moslims.

"Toen ging het vooral om verbale aanvallen van Wilders op de religie islam en de koran. Maar de wet eist dat het gaat om aanvallen tegen groepen", legt De Roos uit. De uitspraken die Wilders in maart deed waren volgens de strafrechtgeleerde duidelijk gericht tegen Marokkanen.

18-12-2014, 21:43

Waarvoor hij wordt vervolgd vind ik nog heel licht.

Hij zou vervolgd moeten worden voor het stelselmatig zaaien van haat jegens Marokkanen, Moslims en Polen. Daarnaast moet ook meegenomen worden dat door zijn uitspraken een tweespalt ontstaat in de maatschappij vanwege zijn functie en dat zijn kwetsende ideeën en uitspraken ook gevaarlijk en fascistisch zijn.

Er moet ook wat gedaan worden aan de valse informatie die hij overbrengt. Hij zou allerlei dingen moeten rectificeren. Hij heeft namelijk heel veel valse uitspraken gedaan. Koran teksten uit hun context gehaald en gemanipuleerd zodat het bij zijn anti-islam plaatje past. http://https://www.youtube.com/watch?v=aRMxKB62Jtw

19-12-2014, 11:30
hij moet in een moskee schoonmaakwerk verichten als taakstraf.

19-12-2014, 11:33
Hij zal wel schuldig bevonden worden, maar zal waarschijnlijk geen straf krijgen of een kleine boete van 500 euro of zo, dit zal wel weer met een sisser aflopen.

19-12-2014, 11:36

Citaat door Triangle:
Hij zal wel schuldig bevonden worden, maar zal waarschijnlijk geen straf krijgen of een kleine boete van 500 euro of zo, dit zal wel weer met een sisser aflopen.
Net genoeg om 'n paar flesjes haarverf te kopen.

19-12-2014, 11:38
De cel gaat hij sowieso niet in. Er wordt weer heel veel aandacht aan gegeven en hij mag met hooguit een boete naar huis. Het enige wat ik nu eigenlijk nog interessant vindt aan die hele zaak is wie hem gaat verdedigen.

19-12-2014, 11:39
Er zal wel weer een compromis uit de hoed getoverd worden of een of ander duistere gedoog constructie

19-12-2014, 11:40

Citaat door mirjam8:
hij moet in een moskee schoonmaakwerk verichten als taakstraf.

Zou wel top zijn ja haha

19-12-2014, 11:41
Maar goed als hij schuldig word bevonden heeft hij wel een strafblad aan zijn knikker hangen, dat kan weer gevolgen hebben voor zijn verdere carriere.

19-12-2014, 11:42

Citaat door SpeakUp:
De cel gaat hij sowieso niet in. Er wordt weer heel veel aandacht aan gegeven en hij mag met hooguit een boete naar huis. Het enige wat ik nu eigenlijk nog interessant vindt aan die hele zaak is wie hem gaat verdedigen.
Advocaat Knoops, Geert Jan knoops gaat hem verdedigen dit keer.
Ook een zionist in hart en nieren

19-12-2014, 11:44

Citaat door Triangle:
Maar goed als hij schuldig word bevonden heeft hij wel een strafblad aan zijn knikker hangen, dat kan weer gevolgen hebben voor zijn verdere carriere.
Geloof je het zelf?
Denk het niet.... Deze rechtszaak heeft pas nut als hij ook de cel ingaat
Anders niet...

19-12-2014, 11:47
Deze rechtszaak maakt van hem een nog grotere held bij tokkie/racistisch Nederland.

19-12-2014, 11:50

Citaat door Musa0000:
Geloof je het zelf?
Denk het niet.... Deze rechtszaak heeft pas nut als hij ook de cel ingaat
Anders niet...
voor racisme/discriminatie gaat niemand de cel in, het word een taakstraf of boete.

19-12-2014, 11:51

Citaat door _Dramaqueen_:
Deze rechtszaak maakt van hem een nog grotere held bij tokkie/racistisch Nederland.
klopt, ik bekijk het positief namelijk dat het balletje is gaan rollen als het gaat om grenzen van het toelaatbare. Dit is de eerste stap men weet nu wat de grens is. Doe hij het weer of doet iemand anders het, dan ligt er een uitspraak waar je iets mee kunt.

19-12-2014, 11:54

Citaat door Triangle:
klopt, ik bekijk het positief namelijk dat het balletje is gaan rollen als het gaat om grenzen van het toelaatbare. Dit is de eerste stap men weet nu wat de grens is. Doe hij het weer of doet iemand anders het, dan ligt er een uitspraak waar je iets mee kunt.
Ik denk dat het daarvoor te laat is, dit land is al terminaal ...

Pagina's : [1] 2 3