Bekijk volle/desktop versie : Wat zullen de vrouwen in de djannah krijgen?



21-03-2005, 00:03
Salaam Alaikoem wa rahmatoelahi

Dit is gepost door een zuster op een andere forum. Sommige mensen blijven maar zeuren over het feit dat mannen veel 'Hurs' zullen krijgen, terwijl iemand al blij moet zijn als hij/zij in het paradijs terecht komt wiens elke wens zo vervuld wordt:


Citaat:

While a man will get many Hurs in jannah, a women would be made the queen of Jannah. Her beauty will far outshine the beauty of the hurs.

Umme Salamah R.A narrates that she said to Rasûlullah SAW "O Rasûlullah, are the women of this world superior or the hûrs?" He replied, "The women of this world will have superiority over the hûrs just as the outer lining of a garment has superiority over the inner lining."

Umme Salamah R.A then asked, "O Rasûlullah, what is the reason for this?" He answered, "Because they performed salâh, fasted, and worshipped [Allah]. Allah will put light on their faces and silk on their bodies. [The human women] will be fair in complexion and will wear green clothing and yellow jewelry. Their incense-burners will be made of pearls and their combs will be of gold. They will say, 'We are the women who will stay forever and we will never die. We are the women who will always remain in comfort and we will never undergo difficulty. We are the women who will stay and we will never leave. Listen, we are happy women and we will never become sad. Glad tidings to those men for whom we are and who are for us.'" (Tabrân&icirc

Muhammed ibn Ka'b Al-Qurazi t narrates from a person of the Ansâr (people of Madînah) that Rasûlullah SAW said, "I take the oath of that Being who sent me with the truth, you are not more acquainted with your wives and houses than the people of Jannat. A person of Jannat will come to 72 wives which Allah specially created in Jannat (hûrs) and 2 human wives. The human wives will have virtue over the [hûrs] because they worshipped Allah in the world.(Targheeb Vol.4 Pg.534)

This will be the high position of the women of the world in Jannah.

If a women had more than one husband, she will choose which one of them to stay with, and she will choose the one with the best character. As for those women who never married or their husband were mushriks, they will be allowed to marry whichever worldly man, they so wish, in Jannah. Thus every man in Jannah will have 2 wives from the world.

If we have full conviction in Allah's promise that he will fulfil our every desire in Jannah, then instead of worrying about what they will get in jannah, the women should concentrate their endeavours on pleasing Allah and thus getting to Jannah. As for pleasing us in Jannah, That is Allah responsibility, so he will do His and we should do ours. The greatest pleasure in Jannah for men and women will be the very pleasure of Allah. Everything else will be secondary.

and Allah Ta'ala Knows Best

Mufti Ebrahim Desai

21-03-2005, 00:20


Vraagje: wat zijn " hurs" eigenlijk? Zijn het menselijke wezens? Of zijn het wezens die op mensen lijken? Wat is hun taak? Is er contact tussen mannen en vrouwen in Jannah?
Waar bevestigt de Koran dat de vouw koningin van Jannah wordt?


Iznogoodh

21-03-2005, 00:32

Citaat door Iznogoodh:
Vraagje: wat zijn " hurs" eigenlijk? Zijn het menselijke wezens? Of zijn het wezens die op mensen lijken? Wat is hun taak? Is er contact tussen mannen en vrouwen in Jannah?
Waar bevestigt de Koran dat de vouw koningin van Jannah wordt?


Iznogoodh
Gezien uw reacties op andere topics, wilt u zich gelieve wegscheren?

21-03-2005, 01:01

Citaat door RaiseUp:
Gezien uw reacties op andere topics, wilt u zich gelieve wegscheren?
Gezien uw reactie vermoed ik dat u helemaal geen antwoord heeft. En ik blijf tot ik antwoord heb.


Iznogoodh

21-03-2005, 01:08



Citaat door RaiseUp:
Gezien uw reacties op andere topics, wilt u zich gelieve wegscheren?


kort maar krachtig, broertje.


21-03-2005, 01:21

Citaat door Iznogoodh:
Gezien uw reactie vermoed ik dat u helemaal geen antwoord heeft. En ik blijf tot ik antwoord heb.


Iznogoodh
Ik snap eerlijk gezegd echt niet wat je hier doet. Ik ben hier omdat ik meer over het geloof wil weten, maar volgens mij ben jij de duivel die de gelovigen hier wil laten afdwalen net zoals jij afgedwaald bent. Of je hebt echt geen leven dus gaat hier maar je tijd verdoen. Ik zou dus echt niet op een christelijke site of wat dan ook constant kijken wat ze daar schrijven. Wat boeit mij dat nou, dus bij mij gaan er echt vraagtekens ontstaan als ik zie hoe vaak je hier wel niet reageert

Ga een leven zoeken man.....

21-03-2005, 02:05

Citaat door MissDriouch:
Ik snap eerlijk gezegd echt niet wat je hier doet. Ik ben hier omdat ik meer over het geloof wil weten, maar volgens mij ben jij de duivel die de gelovigen hier wil laten afdwalen net zoals jij afgedwaald bent. Of je hebt echt geen leven dus gaat hier maar je tijd verdoen. Ik zou dus echt niet op een christelijke site of wat dan ook constant kijken wat ze daar schrijven. Wat boeit mij dat nou, dus bij mij gaan er echt vraagtekens ontstaan als ik zie hoe vaak je hier wel niet reageert

Ga een leven zoeken man.....
ik ben met je eens

21-03-2005, 13:15

Citaat door MissDriouch:
Ik snap eerlijk gezegd echt niet wat je hier doet. Ik ben hier omdat ik meer over het geloof wil weten, maar volgens mij ben jij de duivel die de gelovigen hier wil laten afdwalen net zoals jij afgedwaald bent. Of je hebt echt geen leven dus gaat hier maar je tijd verdoen. Ik zou dus echt niet op een christelijke site of wat dan ook constant kijken wat ze daar schrijven. Wat boeit mij dat nou, dus bij mij gaan er echt vraagtekens ontstaan als ik zie hoe vaak je hier wel niet reageert

Ga een leven zoeken man.....
Ik ben hier om me te amuseren. En om af en toe een beetje te corrigeren als dat nodig is. Er wordt hier soms heel veel onzin verteld.
Ondertussen herhaal ik maar weer eens mijn vragen want het is niet te geloven zo snel als mensen hier van het topic kunnen afdwalen en het over mij hebben i.p.v. over het aangesneden onderwerp.

Vraagje: wat zijn " hurs" eigenlijk? Zijn het menselijke wezens? Of zijn het wezens die op mensen lijken? Wat is hun taak? Is er contact tussen mannen en vrouwen in Jannah?
Waar bevestigt de Koran dat de vouw koningin van Jannah wordt?

Kan iemand deze vragen beantwoorden?

Iznogoodh

21-03-2005, 15:41

Citaat door RaiseUp:
Salaam Alaikoem wa rahmatoelahi

Dit is gepost door een zuster op een andere forum. Sommige mensen blijven maar zeuren over het feit dat mannen veel 'Hurs' zullen krijgen, terwijl iemand al blij moet zijn als hij/zij in het paradijs terecht komt wiens elke wens zo vervuld wordt:
Inchallah..

02-04-2005, 13:20
BISMILAAH IRAHMAAN IRAHIEM

Salaam Ahleykom, mijn zusters en broeders.
Jullie maken jullie zo druk,
van ja , de mannen gaan dat en dat allemaal krijgen enzo in de paradijs en wij niet en bla bla bla .
Mensen denk aub een beetje logisch na . Weet je jullie mogen weten zo van hoe de Paradijs enzo in mekaar zit enzo en welke beloningen zijn daar en hoe ziet dat eruit enzo.
Nu denk je anders over de Paradijs. maar als je in de paradijs zit dan ga je anders denken.
Want in de paradijs ken je geen jaloezie noch verdriet.
ahja , en die hurs zijn wondermooie paradijselijke vrouwen, dus vrouwen van de paradijs. als zo'n hurs gwn naar de aarde zou komen dan zou ze de hele werleld verlichten.
Zo zie je hoe mooi dat zo'n vrouw is.
Jullie moeten echt ni bang zijn dat da ni eerlijk is enzo . Als je in de paradijs bent dan ga je er echt helemaal anders over praten, dus wees maar gerust.

Moge Allah on naar het paradijs leiden INSHA'ALLAH
SAMIAxxx en houdt jullie allemaal goed hé insha'allah
Salaam ahleykom wa rahmatullah wa barakatuh

02-04-2005, 13:22
Juist ja, er is zelfs een hadith over...dat ongeveer zo gaat: "ik heb voor Mijn dienaar bereid wat geen oog gezien heft, wat geen oor gehoord heeft" of iets in die zin. Wij kunnen ons dus gewoon het paradijs niet voorstellen!

02-04-2005, 16:45
Assallamu 'alaikum,

klopt..

Hadith Qudsi 37: On the authority of Abu Hurayrah (may Allah be pleased with him), who said that the Messenger of Allah (PBUH) said: Allah said: I have prepared for My righteous servants what no eye has seen and no ear has heard, not has it occurred to human heart. Thus recite if you wish (1) : And no soul knows what joy for them (the inhabitants of Paradise) has been kept hidden (Quran Chapter 32 Verse 17).

(1) The words "Thus recite if you wish" are those of Abu Harayrah.

It was related by al-Bukhari, Muslim, at-Tirmidhi and Ibn Majah.