Bekijk volle/desktop versie : Hoort bij de leeftijd.



Pagina's : [1] 2

15-12-2014, 23:44
Had een gesprek met iemand die vond dat ik liegen door een kind, maar door de vingers moest zien, omdat het bij de leeftijd zou horen.

Ik vind liegen niet kunnen, ongeacht hoe oud iemand ook is. Of ben ik hier inderdaad te star in?

15-12-2014, 23:46


Klein of oud liegen is niet normaal en dus meteen aanpakken als je het merkt.

15-12-2014, 23:48
Nee hoor je bent niet te star, het is wel iets kind eigen om over kleine dingen te liegen, maar het is aan de ouders om ze te leren dat het niet goed is en niet kan.
Hoort bij opvoeden, als ze oud genoeg zijn om te liegen, zijn ze ook oud genoeg om bepaalde dingen te begrijpen zo ook dat liegen niet mag.

15-12-2014, 23:52

Citaat door solace:
Klein of oud liegen is niet normaal en dus meteen aanpakken als je het merkt.
Mooi, dat vind ik dus ook, of het nou mn eigen kind is of van een ander, tolereer het gewoon niet.

Citaat door FATIMAZOHRA85:
Nee hoor je bent niet te star, het is wel iets kind eigen om over kleine dingen te liegen, maar het is aan de ouders om ze te leren dat het niet goed is en niet kan.
Hoort bij opvoeden, als ze oud genoeg zijn om te liegen, zijn ze ook oud genoeg om bepaalde dingen te begrijpen zo ook dat liegen niet mag.
Pak je dan een kind van een ander net zo goed aan als die van jezelf?

15-12-2014, 23:56


Mijn kinderen mogen niet liegen.. Mijn tweejarige doet het wel eens.. Als ik vraag naar z'n luiertje.. Heb je........... Nee mama nee.. Als ik kijk een duidelijke ja.. Dat mag hij dus niet.. Daarover liegen..

15-12-2014, 23:56

Citaat door sarvia:
Mooi, dat vind ik dus ook, of het nou mn eigen kind is of van een ander, tolereer het gewoon niet.


Pak je dan een kind van een ander net zo goed aan als die van jezelf?
Sowieso als een kind tegen mij liegt krijgt hij/zij het meteen te horen.

je kan al een simpele, Nee dat is niet waar zeggen tegen het kind.
en kijken hoe ze daarop reageren kijken of ze op de leugen terugkomen wat je vaak ziet en de waarheid alsnog vertellen.

15-12-2014, 23:58
Niks ervan. Ook in dit geval is het dan jong geleerd is oud gedaan. Moet niet mooier worden als ze nu al gaan liegen en je zegt er niets van dat ze het later normaal gaan vinden.

16-12-2014, 00:00
een kind liegt niet zomaar

16-12-2014, 00:01
Hangt af van de leeftijd...als t peutertjes zijn dan doen ze dit niet bewust...

16-12-2014, 00:03

Citaat door solace:
Klein of oud liegen is niet normaal en dus meteen aanpakken als je het merkt.


Citaat door FATIMAZOHRA85:
Nee hoor je bent niet te star, het is wel iets kind eigen om over kleine dingen te liegen, maar het is aan de ouders om ze te leren dat het niet goed is en niet kan.
Hoort bij opvoeden, als ze oud genoeg zijn om te liegen, zijn ze ook oud genoeg om bepaalde dingen te begrijpen zo ook dat liegen niet mag.


Citaat door Adela.:
Hangt af van de leeftijd...als t peutertjes zijn dan doen ze dit niet bewust...
Kind van elf.

16-12-2014, 00:06
Vanaf 7ste leren ze de grondbeginselen van de islam (het gebed)... vanaf deze leeftijd zou ik "leugentjes" afwijzen....

16-12-2014, 00:08

Citaat door Adela.:
Vanaf 7ste leren ze de grondbeginselen van de islam (het gebed)... vanaf deze leeftijd zou ik "leugentjes" afwijzen....
Dus daarvoor zou je niks over een leugentje zeggen, ik vind 7 wel "oud" om daarmee te beginnen.

16-12-2014, 00:20


Ja je hebt gelijk FatimaZohra.... maar denk dat ze pas op die leeftijd echt bewust zijn van het goede & slechte.... wa Allahu a3lam.
Uiteraard kan men de bewustwording eerder proberen te geven..

16-12-2014, 00:31

Citaat door Adela.:
Ja je hebt gelijk FatimaZohra.... maar denk dat ze pas op die leeftijd echt bewust zijn van het goede & slechte.... wa Allahu a3lam.
Uiteraard kan men de bewustwording eerder proberen te geven..
Precies goed zoals je het zegt de bewustwording idd

16-12-2014, 00:38
How to Deal with KIDS LYING by Bro Nouman Ali Khan


: http://youtu.be/B7dhtM6ugMA

Pagina's : [1] 2