Bekijk volle/desktop versie : Ouders en depressies



13-12-2014, 14:00
Hoe gaan jullie ermee om?
Uiteenlopende redenen kunnen oorzaak zijn geweest van de depressie, of onbekende redenen. Medicatie, hoe ga je daarmee om?

Graag deze topic gebruiken om ervaringen te delen, Barak Allah oe fikoem!

13-12-2014, 14:14


Persoonlijk geen ervaring mee maar wat kan je meer doen dan er voor je ouders zijn? Tenminste in de mate van het mogelijke en afhankelijk hoe zwaar/licht de depressie is.
Zorgen dat ze hun medicatie op tijd innemen en trachten om het hen zo aangenaam mogelijk te maken zonder er zelf aan door te gaan.
Lijkt me i.i.g. loodzwaar als je ouders of één van je ouders aan een depressie lijdt. Het moeilijke is dat je zelf niet weet je dat moet aanpakken want soms wil je wel het goede doen maar dat vatten zij dan weer verkeerd op en als je helemaal niets of te weinig doet zit je met een enorm schuldgevoel.
Moeilijk.

13-12-2014, 14:20
Roqie verrichten en zorg voor sociale contacten. Eenzaamheid vergroot de depressie.

13-12-2014, 19:03

Citaat door Pist_Aches:
Persoonlijk geen ervaring mee maar wat kan je meer doen dan er voor je ouders zijn? Tenminste in de mate van het mogelijke en afhankelijk hoe zwaar/licht de depressie is.
Zorgen dat ze hun medicatie op tijd innemen en trachten om het hen zo aangenaam mogelijk te maken zonder er zelf aan door te gaan.
Lijkt me i.i.g. loodzwaar als je ouders of één van je ouders aan een depressie lijdt. Het moeilijke is dat je zelf niet weet je dat moet aanpakken want soms wil je wel het goede doen maar dat vatten zij dan weer verkeerd op en als je helemaal niets of te weinig doet zit je met een enorm schuldgevoel.
Moeilijk.
Er voor ze zijn inderdaad, maar die medicatie geven vind je niet altijd even prettig. Je wilt niet weten wat de bijwerkingen zijn. Al niet gesproken over de situatie bij minderen van medicatie of het moment dat ze niet meer aanslaan.

13-12-2014, 19:05



Citaat door citroencake:
Roqie verrichten en zorg voor sociale contacten. Eenzaamheid vergroot de depressie.
Roqia is altijd goed en dat raad ik zelf iedereen aan maar voooor je aan pillen gaat. Eenmaal aan de pillen is de situatie heel anders, vooral als je totaal afhankelijk bent aan die pillen.

Moge Allah een ieder in een depressie bijstaan