olifantje
12-12-2014, 12:30
Beste forumleden,
Graag had ik jullie mening geweten over de volgende stelling:
Iemand wie onrecht is aangedaan door een belofte niet na te komen. Jaren zorg voor het hele gezin, waarbij werd beloofd bij overlijden of verkoop van de woning, het kind dewelke voor het hele gezin heeft gezorgd het huis te kunnen overnemen aan een zéér gunstige prijs.
Na plotse overlijden beslist men de woning te verkopen, maar aan een buitenstaander en krijgt het kind in kwestie niet de voorkeur om het over te kopen noch aan de gunstige prijs.
De partner van de benadeelde legt het verdriet bij Allah swt en doet du3a voor het onrecht dat hen werd aangedaan. Na een tijd worden de familiebanden hersteld en blijkt één van de andere kinderen een ernstige ziekte te hebben.
De partner in kwestie voelt zich schuldig en is van mening dat door de du3a de ziekte er ook is.
Nu is de vraag aan jullie:
- Hoe kan je stellen dat het gaat om een straf voor het onrecht? Is dit eigen interpretatie of daadwerkelijk wat wij zeggen niemand ontkomt Allah youmhil wa laa youhmil.
- Wat ingeval het goed komt (en je elkaar vergeeft) en een ziekte je alsnog tart? Kan je dan spreken van ‘het is mijn schuld, want ik heb het de persoon in kwestie toegewenst’?
Alvast mijn dank.
Graag had ik jullie mening geweten over de volgende stelling:
Iemand wie onrecht is aangedaan door een belofte niet na te komen. Jaren zorg voor het hele gezin, waarbij werd beloofd bij overlijden of verkoop van de woning, het kind dewelke voor het hele gezin heeft gezorgd het huis te kunnen overnemen aan een zéér gunstige prijs.
Na plotse overlijden beslist men de woning te verkopen, maar aan een buitenstaander en krijgt het kind in kwestie niet de voorkeur om het over te kopen noch aan de gunstige prijs.
De partner van de benadeelde legt het verdriet bij Allah swt en doet du3a voor het onrecht dat hen werd aangedaan. Na een tijd worden de familiebanden hersteld en blijkt één van de andere kinderen een ernstige ziekte te hebben.
De partner in kwestie voelt zich schuldig en is van mening dat door de du3a de ziekte er ook is.
Nu is de vraag aan jullie:
- Hoe kan je stellen dat het gaat om een straf voor het onrecht? Is dit eigen interpretatie of daadwerkelijk wat wij zeggen niemand ontkomt Allah youmhil wa laa youhmil.
- Wat ingeval het goed komt (en je elkaar vergeeft) en een ziekte je alsnog tart? Kan je dan spreken van ‘het is mijn schuld, want ik heb het de persoon in kwestie toegewenst’?
Alvast mijn dank.