Bekijk volle/desktop versie : Twijfels over betrouwbaarheid proces verbaal politie



Pagina's : [1] 2

08-12-2014, 08:43
Een meerderheid van de Nederlandse strafrechtadvocaten twijfelt geregeld aan de juistheid van processen-verbaal die door de politie zijn opgesteld.





Dat blijkt een enquête van de website ThePostOnline, waarvan de resultaten zondag zijn gepubliceerd. Een proces-verbaal is een officieel op papier gesteld verslag van de politie. ThePostOnline heeft voor het onderzoek circa vierhonderd advocaten benaderd die zijn aangesloten bij de Nederlandse Vereniging van Strafrechtadvocaten (NVSA).

Van hen hebben er ongeveer honderd meegewerkt aan de enquête. Driekwart van de advocaten noemt de betrouwbaarheid van processen-verbaal een groot probleem. 62 procent noemt de fouten in processen-verbaal zelfs structureel.

08-12-2014, 09:43


Het is hun werk om daaraan te twijfelen. Maar het feit dat ze er aan twijfelen wil niet meteen zeggen dat ze dan ook gelijk hebben.

08-12-2014, 12:06
Ik kan je garanderen dat ze gelijk hebben vooral bij minderheden wordt structureel valsheid in geschrifte gepleegd

Hè die oom agent is ook niet heilig hoor

08-12-2014, 12:33
Het onderzoek van PostOnline:

http://politiek.thepostonline.nl/2014/12/07/advocaten-processen-verbaal-politie-structureel-onbetrouwbaar/


Noord

08-12-2014, 12:36



Citaat door Peej:
Het is hun werk om daaraan te twijfelen. Maar het feit dat ze er aan twijfelen wil niet meteen zeggen dat ze dan ook gelijk hebben.
Peej,

Strikt genomen natuurlijk niet. Maar dit is eigenlijk oud nieuws, het probleem is al langer bekend.
Het procesverbaal dient niet "de waarheidsvinding" maar de kans op een veroordeling.

Maar goed, laten we hopen dat we niet in de positie komen waarin een rechter mede op basis van de procesverbalen van de politie een oordeel over ons moet vellen....

Noord.

08-12-2014, 12:38
Oud nieuws.

08-12-2014, 12:45

Citaat door Peej:
Het is hun werk om daaraan te twijfelen. Maar het feit dat ze er aan twijfelen wil niet meteen zeggen dat ze dan ook gelijk hebben.
Waarom is dit nota bene de eerste reactie?

08-12-2014, 13:19

Citaat door Peej:
Het is hun werk om daaraan te twijfelen. Maar het feit dat ze er aan twijfelen wil niet meteen zeggen dat ze dan ook gelijk hebben.
het wil ook niet zeggen dat ze GEEN ongelijk hebben, dus een reden om dit te laten onderzoeken door onpartijdige bureau.

08-12-2014, 20:19

Citaat door Masser:
Ik kan je garanderen dat ze gelijk hebben vooral bij minderheden wordt structureel valsheid in geschrifte gepleegd

Hè die oom agent is ook niet heilig hoor
Kun je die uitspraak onderbouwen met hard bewijs? Of is het gewoon een ongefundeerd onderbuikgevoel?

08-12-2014, 20:21

Citaat door Peej:
Kun je die uitspraak onderbouwen met hard bewijs? Of is het gewoon een ongefundeerd onderbuikgevoel?
Zou me niks verbazen als het wel zo was..

08-12-2014, 20:24

Citaat door Triangle:
het wil ook niet zeggen dat ze GEEN ongelijk hebben, dus een reden om dit te laten onderzoeken door onpartijdige bureau.
Dat " onpartijdige bureau" noemen we in dit land gewoon de rechtbank.

08-12-2014, 20:41
Het zijn ook nooit onschuldigen die klagen over fouten in de processen verbaal.

En hoeveel leden van de Mocro Maffia zijn wegens procedurefouten vrijgesproken?

lees het boek van Paul Vugts er maar een op na!

08-12-2014, 21:12



Citaat door Peej:
Dat " onpartijdige bureau" noemen we in dit land gewoon de rechtbank.
Peej,

Nee dus, in dit geval niet. Een officieel proces verbaal is voor de rechter een wettig bewijsstuk. Het is door de politiefunctionaris "onder ambtseed" (of zoiets dergelijks) geschreven.

08-12-2014, 21:36
De allochtonen weten hoe het zit (uit ervaring) en de autochtonen gissen maar wat (uit naïviteit) zoals altijd

08-12-2014, 22:25
Peej jij komt net kijken wij marokanen ondervinden dit aan den lijve en dit soort misstanden verdwijnen in de achterkamertjes ik persoonlijk heb zoiets meegemaakt ik zag duidelijk dat die cheese mij een oor aan wou naaien door een valse verklaring op te maken hij vond het wel vervelend dat ik niet tekende

Pagina's : [1] 2