Bekijk volle/desktop versie : Sabotage kerncentrale België mogelijk terreurdaad



07-12-2014, 18:55
Sabotage kerncentrale België mogelijk terreurdaad



De sabotage in de Belgische kerncentrale Doel 4 van afgelopen zomer werd mogelijk gepleegd met een terroristisch oogmerk. Dat verklaarde directeur André Vandoren van het Orgaan voor de Coördinatie en de Analyse van de Dreiging (OCAD) vandaag aan de Belgische zender RTL-TVi. Het OCAD is vergelijkbaar met de Nederlandse coördinator terrorismebestrijding.

Onder leiding van het federaal parket is een onderzoek opgestart, dat in de grootst mogelijke discretie wordt gevoerd. Volgens Vandoren wijst de interventie van het federaal parket in dit dossier erop dat de onderzoekers een terreurdaad vermoeden.

,,Indien het federaal parket zich bezighoudt met dit dossier, betekent het dat men in die richting gaat'', aldus de OCAD-topman.

Prijskaartje
Begin augustus liet iemand met opzet 65.000 liter olie weglopen waardoor de turbines zware schade opliepen. De centrale werd stilgelegd voor reparaties, met een prijskaartje van 30 miljoen euro.

De totale schade ligt veel hoger omdat de energiemaatschappij de stroom van elders moest halen. ,,De financiële impact bedraagt 27 miljoen euro per maand'', zei Electrabel begin deze maand.

07-12-2014, 19:23


Voor mensen als BREMBO wil ik er maar even op wijzen dat nucleaire straling géén onderscheid maakt tussen gelovigen en ongelovigen!

07-12-2014, 22:08

Citaat door BREMBO:
Wie geeft het over geloof?
Niemand, maar voor simpele zielen als jij geef ik graag extra info!

07-12-2014, 22:09

Citaat door DGA13:
Lol
Ja, lachen hè wanneer je er vlak bij woont. (mag lijen voor jou dat het zo is ophitser!)

07-12-2014, 22:43


'Mogelijk'. Dat hangt dus af van of de daders moslim zijn. Want als wrsterlingen zich misdragen dan is het een ongelukje, een mosdaad of te wijten aan ervaringen in hun jeugd.

08-12-2014, 05:48

Citaat door apkebab:
Sabotage kerncentrale België mogelijk terreurdaad



De sabotage in de Belgische kerncentrale Doel 4 van afgelopen zomer werd mogelijk gepleegd met een terroristisch oogmerk. Dat verklaarde directeur André Vandoren van het Orgaan voor de Coördinatie en de Analyse van de Dreiging (OCAD) vandaag aan de Belgische zender RTL-TVi. Het OCAD is vergelijkbaar met de Nederlandse coördinator terrorismebestrijding.

Onder leiding van het federaal parket is een onderzoek opgestart, dat in de grootst mogelijke discretie wordt gevoerd. Volgens Vandoren wijst de interventie van het federaal parket in dit dossier erop dat de onderzoekers een terreurdaad vermoeden.

,,Indien het federaal parket zich bezighoudt met dit dossier, betekent het dat men in die richting gaat'', aldus de OCAD-topman.

Prijskaartje
Begin augustus liet iemand met opzet 65.000 liter olie weglopen waardoor de turbines zware schade opliepen. De centrale werd stilgelegd voor reparaties, met een prijskaartje van 30 miljoen euro.

De totale schade ligt veel hoger omdat de energiemaatschappij de stroom van elders moest halen. ,,De financiële impact bedraagt 27 miljoen euro per maand'', zei Electrabel begin deze maand.
ze zijn als de dood om het een label "ongeluk" te geven, ik begrijp dat allemaal wel en nog enger is het om het menselijk gevaar aan te duiden, beter spreek je over geld want daarmee hou je het gepeupel braaf.
het word tijd die tering dingen te sluiten, daar moet over gepraat worden. het gevaar wat zulke dingen oplevert.

09-12-2014, 08:24

Citaat door TamentthDhen:
'Mogelijk'. Dat hangt dus af van of de daders moslim zijn. Want als wrsterlingen zich misdragen dan is het een ongelukje, een mosdaad of te wijten aan ervaringen in hun jeugd.
ecoterroristen zijn eerder westers hoor die zie ik perfect in staat om deze daad te doen.
Hun zieke geest werkt zo.

09-12-2014, 21:05

Citaat door AirbusA380:
ecoterroristen zijn eerder westers hoor die zie ik perfect in staat om deze daad te doen.
Hun zieke geest werkt zo.
het kan ook gewoon staatsterrorisme zijn. er zijn in belgië al een paar jaar problemen met diverse kerncentrales, nog een keer een probleem erbij word wel weer erg veel. heel gemakelijk om het af te schuiven op doelbewuste sabotage (lees terrorisme).
nu komen ze ermee weg want terrorisme is wat tussen de oortjes blijft hangen, zeker als er nog eens prijskaartjes bij gehangen worden. zo is iedereen gelijk doel3 en tihange2 snel vergeten.

nee, ik geloof geen snars van terrorisme in dit geval