Bekijk volle/desktop versie : Werkloze Marokkanen dreigen met zelfmoord



Pagina's : [1] 2 3

20-03-2005, 14:04
In Marokko heeft een groep van 48 werklozen uit Rabat gedreigd met collectieve zelfmoord indien er niet aan hun eisen wordt voldaan. De groep eist dat koning Mohammed VI ze banen geeft, omdat hij dat beloofd zou hebben. De politie heeft de collectieve zelfmoordpoging verijdeld.

In de Marokkaanse grondwet staat dat een vorst de macht heeft om banen, zowel militair als civiel, te verdelen over het volk. Mensen die geen baan kunnen vinden kunnen wachten op een koninklijke wervingsbrief.

Voor de leden van de groep heeft het wachten echter veel te lang geduurd. Sommigen zeggen zelfs tien jaar gewacht te hebben. Dit is de tweede maal dat de groep werklozen uit Rabat met zelfmoord dreigt in de hoop op een baan. Toen de politie lucht kreeg van de collectieve zelfmoordpoging, werden de werkloze afgestudeerden hardhandig weggeslagen.

Het zijn hoofdzakelijk de werkloze afgestudeerden, de gehandicapten en de armen die baat hebben bij de koninklijke wervingsbrieven. Zo zijn ruim 3000 Marokkanen aan een baan gekomen.

Bron: http://frontpage.fok.nl/nieuws/52312

Misschien kan de koning wel een paar lakijen gebruiken..hehehe.

20-03-2005, 14:06


Bizar bericht......

20-03-2005, 14:07

Citaat door Black Torro:
48 werlozen minder

Inderdaad een bericht waarbij heel veel flauwe grappen door mijn hoofd schieten, maar de inhoudt leek mij toch te ernstig om ze hier te plaatsen

20-03-2005, 14:10

Citaat door Black Torro:
48 werlozen minder
Misplaatst...

20-03-2005, 14:11


Tjuh..ik denk dat de Koning niet echt goed voor z'n onderdanen zorgd.

20-03-2005, 14:12

Citaat door rnaj:
Bizar bericht......
Is het nu de bedoeling dat we moeten lachen? Anyway geef het sein voor de commando...heil hahahahah

ehm nederlands grapje

20-03-2005, 14:20

Citaat door baby_selly:
Is het nu de bedoeling dat we moeten lachen? Anyway geef het sein voor de commando...heil hahahahah

ehm nederlands grapje

Zie mijn reactie op Black Torro, als je nog vragen hebt over mijn bedoelingen, stuur dan even een PM

20-03-2005, 14:27

Citaat door DutchBat:
Zeker een heel triest bericht.
Maar het is ook heel triest dat de mentaliteit ook doorschemert bij de Marokkaanse gemeenschap hier.
Het 'wachten' op een baan bedoel ik dan.
Daar geven ze nu de koning de schuld dat hij geen banen gebracht heeft!
Ze geven niet zichzelf de schuld dat ze geen baan gevonden hebben.

Ik geloof niet dat je de situatie in Marokko kunt vergelijken met de situatie in Nederland.

20-03-2005, 14:32

Citaat door DutchBat:
Zeker een heel triest bericht.
Maar het is ook heel triest dat de mentaliteit ook doorschemert bij de Marokkaanse gemeenschap hier.
Het 'wachten' op een baan bedoel ik dan.
Daar geven ze nu de koning de schuld dat hij geen banen gebracht heeft!
Ze geven niet zichzelf de schuld dat ze geen baan gevonden hebben.
Je laat met een dergelijke opmerking zien wat jouw kennis is over Marokko en de situatie daar

20-03-2005, 14:46

Citaat door Unicorn:
Misplaatst...
Ja, een beetje voorspelbare reactie, in een tijd dat dit soort reacties niet wenselijk zijn.

Overigens denk dat het artikel ook misplaatst is. Wat moeten we in Nederland met dit soort berichten?

Goed, ik begrijp het wel, het is de hang naar de illusie dat het in Marokko beter is. Dit bericht geeft dan wel weer tegenwicht aan die illusie. Draagt wellicht bij aan het besef dat het in Nederland beter is dan in Marokko.

Het is te hopen dat de werkzoekende MaroNederlanders niet op eenzelfde onzalig idee worden gebracht.

Scottie.

20-03-2005, 14:52

Citaat door Einherjer:
Tjuh..ik denk dat de Koning niet echt goed voor z'n onderdanen zorgd.
Tja, ook wel een beetje lam als je alleen op de koning vertrouwt om een baan te krijgen. Of is het koninklijk huis van Marokko soms een uitzendbureau?

20-03-2005, 14:56

Citaat door Peej:
Tja, ook wel een beetje lam als je alleen op de koning vertrouwt om een baan te krijgen. Of is het koninklijk huis van Marokko soms een uitzendbureau?
Daarom ben ik tegen de monarchie.Kost een hoop geld,en je hebt er geen ruk aan.
Ik denk dat de Koning toch wel beter z'n best kan doen voor z'n onderdanen jah.

20-03-2005, 17:33



Citaat door rnaj:
Zie mijn reactie op Black Torro, als je nog vragen hebt over mijn bedoelingen, stuur dan even een PM
Ik zei toch grapje.......?

20-03-2005, 19:11
Ach, van die mensen kan ik 't nog een beetje begrijpen. Vele Nederlanders plegen zelfmoord omdat ze zich eenzaam voelen. Geen band of niks. Laatst nog een Hollander gesproken die al zijn tanden uit verveling eruit getrokken heeft, zijn excuus 'ik haat de tandarts, kost te veel geld en moeite.' Wat blijkt, deze man heeft al jaren geen contact meer met zijn familie. Dit is nog maar t topje... Voor zulke mensen is zelfdoding inderdaad een oplossing. Niet dat ik dat erg vind, integendeel; een goede Hollander bevindt zich diep onder de grond!

20-03-2005, 19:21

Citaat door BraveHeart79:
Ach, van die mensen kan ik 't nog een beetje begrijpen. Vele Nederlanders plegen zelfmoord omdat ze zich eenzaam voelen. Geen band of niks. Laatst nog een Hollander gesproken die al zijn tanden uit verveling eruit getrokken heeft, zijn excuus 'ik haat de tandarts, kost te veel geld en moeite.' Wat blijkt, deze man heeft al jaren geen contact meer met zijn familie. Dit is nog maar t topje... Voor zulke mensen is zelfdoding inderdaad een oplossing. Niet dat ik dat erg vind, integendeel; een goede Hollander bevindt zich diep onder de grond!
Jij zit in de beveiliging van de luchtvaart? Heb je nog wat bijgeschnabbeld met die diamantroof op Schiphol?

Met die laatste opmerking heb je inderdaad een ereplaats op mijn negeerlijst verdiend

Pagina's : [1] 2 3