Bekijk volle/desktop versie : Zwak en nalatig met het gebed



05-12-2014, 17:53
Wie oh wie heeft dit? En tja, wat doe je eraan?

05-12-2014, 18:14


Kennis opdoen zodat je imaan versterkt wordt bi idni Allaah

05-12-2014, 18:48
Veel kennis opdoen en vooral de vertaling van de surats lezen om te begrijpen wat je zegt. Zo zie je de waarde van de koran in en zo ook je gebed

05-12-2014, 19:31
Verricht veel ad3iyaa en vraag omstandvastigheid. Sterker nog, SMEEK om standvastigheid!

05-12-2014, 19:57


Heb momenten soms gaat het goed en soms minder. Imaan opkricken is ook belangrijk. Veel qoran lezen en naar lezingen. Maakt je echt bewuster. Ik heb vandaag zo een quran gekocht met lees pen. Echt leerzaam, handig en leuk ben er al de hele dag mee bezig

Moge allah ons standvastig maken.

05-12-2014, 20:09
Bij mij is het zo van ik MOET bidden punt.

Dus ik bid gewoon. Als ik niet bid. Dan voel ik me niet compleet. En voel ik me erg schuldig.

Hebben jullie dat gevoel niet? Voelen jullie geen schuld als je niet bid?

05-12-2014, 20:15

Citaat door SweetMommy:
Bij mij is het zo van ik MOET bidden punt.

Dus ik bid gewoon. Als ik niet bid. Dan voel ik me niet compleet. En voel ik me erg schuldig.

Hebben jullie dat gevoel niet? Voelen jullie geen schuld als je niet bid?
Heb ik ook! Ook voel ik me niet vrij voordat ik heb gebeden. Het heerlijkste moment vind ik moment na Isha gebed, dan kan ik rustig zitten zonder zorgen om t gebed, het voelt als een belofte/schuld die je moet nakomen

Tip heel veel lezingen lezen, hadiths en natuurlijk quran lezen. Bijna alles gaat eerst over de basis, het gebed

05-12-2014, 20:17
Gebed is gewoon een onderdeel van je leven. Het hoort bij je dagelijkse bezigheden.
Net als dat je voor je kinderen moet zorgen
moet je ook voor je gebed zorgen.

05-12-2014, 20:17
Misschien moet je kritisch kijken naar je bezigheden op zo'n dag. Er zijn zondes die we onbewust plegen en die komen tussen ons en ons gebed. Er zijn ook bezigheden die voor afleiding zorgen. En ik bedoel niet dat je iets aan het doen bent en dat je wat later bidt, omdat iets anders voorgaat. Maar afleiding van het hiernamaals en de dood. Je gaat je weer hechten aan het leven en aan het plezier maken en wordt afgeleid van je 3iebadah.

05-12-2014, 20:20

Citaat door SweetMommy:
Bij mij is het zo van ik MOET bidden punt.

Dus ik bid gewoon. Als ik niet bid. Dan voel ik me niet compleet. En voel ik me erg schuldig.

Hebben jullie dat gevoel niet? Voelen jullie geen schuld als je niet bid?
ik heb dat ook dat ik moet bidden maar heel vaak is mijn concentatie weg en vooral doordat me kinderen dan ook ruzie maken of huilen en dan voel ik wel schuldig omdat ik niet met me gedachten bij het gebed ben.