Bekijk volle/desktop versie : Divorce Epidemie



Pagina's : [1] 2 3 4 5 6 7

05-12-2014, 13:54
Wtf is happening. Bijna iedereen die nog begin dit jaar trouwde toeters bellen alles of gewoon in de woonkamer is alweer in een scheiding of tijdelijk uit elkaar. Hoorde vorig jaar nooit zoveel. Sinds mijn zus dit jaar trouwde zaten we ineens met ze alle in die bruiloftbranche door dat geregel dus ze komt geregeld en spreekt geregeld nog bruidjes die net als haar aan het voorbereiden zijn. 3 ervan zijn alweer uit elkaar jaar is nog niet eens om...allahi 7fad. Sinterklaas is er net. Gingen we eergisteren der bruiloftspullen halen lag er nog een mooi album van iemand anders dus zij wow die is ook mooi..zij droog ja die komt ze vast niet meer halen al uit elkaar .. 2014 is niet echt het ideale trouwjaar ofzo. We could have known volgens de Chinezen is dit al een rampjaar .

05-12-2014, 13:57



Citaat door Wynona:
Wtf is happening. Bijna iedereen die nog begin dit jaar trouwde toeters bellen alles of gewoon in de woonkamer is alweer in een scheiding of tijdelijk uit elkaar. Hoorde vorig jaar nooit zoveel. Sinds mijn zus dit jaar trouwde zaten we ineens met ze alle in die bruiloftbranche door dat geregel dus ze komt geregeld en spreekt geregeld nog bruidjes die net als haar aan het voorbereiden zijn. 3 ervan zijn alweer uit elkaar jaar is nog niet eens om...allahi 7fad. Sinterklaas is er net. Gingen we eergisteren der bruiloftspullen halen lag er nog een mooi album van iemand anders dus zij wow die is ook mooi..zij droog ja die komt ze vast niet meer halen al uit elkaar .. 2014 is niet echt het ideale trouwjaar ofzo. We could have known volgens de Chinezen is dit al een rampjaar .
Ewa ja. Voor de 1 is het niet uit te houden voor ander is er geen sbar. En sbar is echt de sleutel die je overal en te allen tijden nodig hebt

05-12-2014, 14:20
Het wordt steeds waardelozer idd. Het is ook eng geworden om iemand te vertrouwen voor een huwelijk. Ik begin echt negatief te worden op dit punt, and i don't like it.

05-12-2014, 14:26
Hoe kan iemand nog Zijn barakah en Rizq en Rahma en alle andere zegeningen verwachten als je het huwelijk in gaat met een en al fitna.

05-12-2014, 14:30



Citaat door badboy-123:
Omdat mensen om de verkeerde redenen trouwen én omdat men niet voldoende het geloof praktiseert.
das waar!

Citaat door _Serendipity:
Het wordt steeds waardelozer idd. Het is ook eng geworden om iemand te vertrouwen voor een huwelijk. Ik begin echt negatief te worden op dit punt, and i don't like it.
Niet doen hoor, nergens voor nodig.


Huwelijken zijn net als Marokkanen. Door de mislukte huwelijken zie je de goede niet meer

05-12-2014, 14:34
Of je nu halaal trouwt of via haramwijze de sleutel is het geloof als je dit niet hebt dan ben je gauw uitelkaar.

Ik ken er heel veel waaronder ik die binnen het jaar al een punt achter wilde zetten maar als 1 vd partner sabr heeft en doorzet om toch het beste eruit te halen want eerste jaren zijn pittig dan gaat erna beter.

Ik heb het dus niet over huwelijken met drugs verslaving etc...maar van beschaafde mensen.

Sabr is de sleutel en weten dat je beproefd wordt is belangrijk.

05-12-2014, 14:37
Ik vind dat zulke mensen geen geduld hebben met elkaar..
Je leert elkaar kennen het eerste jaar onder 1zelfde dak..

Je leert elkaars gewoontes kennen, irritaties die naar boven komen enz..
Ik vind het eerste jaar het moeilijkste jaar.

05-12-2014, 14:38

Citaat door Charfa:
Of je nu halaal trouwt of via haramwijze de sleutel is het geloof als je dit niet hebt dan ben je gauw uitelkaar.

Ik ken er heel veel waaronder ik die binnen het jaar al een punt achter wilde zetten maar als 1 vd partner sabr heeft en doorzet om toch het beste eruit te halen want eerste jaren zijn pittig dan gaat erna beter.

Ik heb het dus niet over huwelijken met drugs verslaving etc...maar van beschaafde mensen.

Sabr is de sleutel en weten dat je beproefd wordt is belangrijk.
Ja klopt..

Dit bedoel ik.
Je moet echt sabr hebben eerste jaar.. Dan leer je elkaar kennen..
doorsta je dat jaar, dan word het beter..

Niet dat het eerste jaar alleen uit ruzies en irritaties bestaan hoor.. er zijn ook heel veel mooie momenten.
Maar zoals ik al 10 keer zei, je leert elkaar kennen dan.

05-12-2014, 14:38
Ken er ook 1 van dit jaar en na een maand geëindigd. 'Passen niet bij elkaar' ofzo...

05-12-2014, 14:39
Men moet ook beseffen dat je voor de shaytan een groter prooi wordt immers heb je net een grote goede daad verricht wat jou dichter bij Allaah swt brengt en dat vind hij natuurlijk geen fijn idee.

Dus je wordt meer beproefd krijgt meer elwaswaas.
Bij sommige gaat het juist de eerste jaren geweldig dit is ook n beproeving want als men gelukkig is vergeet je vaak Allaah swt.

Dus eerst kennis opdoen alvorens je trouwt.

05-12-2014, 14:42

Citaat door maryemm85:
Ken er ook 1 van dit jaar en na een maand geëindigd. 'Passen niet bij elkaar' ofzo...
Ik nu al 4. Baz

05-12-2014, 14:43

Citaat door maryemm85:
Ken er ook 1 van dit jaar en na een maand geëindigd. 'Passen niet bij elkaar' ofzo...
Of na 5jaar of mensen die het eerste jaar nog vlinders hadden en het juist heel makkelijk ging en juist later in moeilijkheden kwamen.

05-12-2014, 14:43



Citaat door Wynona:
Ik nu al 4. Baz
En hoeveel ken je die nog bij elkaar zijn?

05-12-2014, 14:46

Citaat door solace:
En hoeveel ken je die nog bij elkaar zijn?
Van dit jaar? Zoveel mensen ken ik niet die trouwen. Dit zijn medebruidjes van mijn zus die ook dit jaar trouwde en eentje dus bij de fotograaf door dat album. Me zus en haar man zijn hamdoulilah nog bij elkaar. Doe dua voor ze na al die verhalen allahi 7fad.

05-12-2014, 14:51

Citaat door solace:
Of na 5jaar of mensen die het eerste jaar nog vlinders hadden en het juist heel makkelijk ging en juist later in moeilijkheden kwamen.
Na 5 jaar kun je nog zeggen: kijk, die hebben het geprobeerd en zagen geen ander uitweg. Maar na een maand lijkt t mij toch erg snel snel.

Alhoewel je dan eerder verder kunt met je leven (als je zeker weet dat het huwelijk niet zal slagen) en niet je jaren verslijt aan iemand waar je toch niet bij blijft.

Pagina's : [1] 2 3 4 5 6 7