Bekijk volle/desktop versie : Verdrietig



05-12-2014, 00:06
Mijn lieve vriendin was al tijdje bezig met zwanger worden. Ze was eindelijk zwanger en vandaag met 9 weken heeft ze een miskraam.

Ik leef erg met haar mee.

Willen jullie aub duaa voor haar doen?
Hebben jullie tips wat ik hierin voor haar kan betekenen. Ik ga van het weekend langs. Wat kan ik voor haar meenemen? Waar ze steun uit zou kunnen putten?

Alvast bedankt

05-12-2014, 00:12


Zo oneerlijk? We zijn moslims, zeg allahuma lak al hamd. Het leven is een beproeving en verlies is voor een moslim een gunst, mits ze sabr heeft. Moge rabi haar geduld schenken, Allah m3a sabirin. Ik zou haar opfleuren met het boek " wees niet bedroefd", en neem een doos bonbons voor dr mee of chocoladetaart. Chocolade doet het altijd goed.

05-12-2014, 00:16

Citaat door Beambte:
Zo oneerlijk? We zijn moslims, zeg allahuma lak al hamd. Het leven is een beproeving en verlies is voor een moslim een gunst, mits ze sabr heeft. Moge rabi haar geduld schenken, Allah m3a sabirin. Ik zou haar opfleuren met het boek " wees niet bedroefd", en neem een doos bonbons voor dr mee of chocoladetaart. Chocolade doet het altijd goed.
Ik weet het. We moeten alhamdoulilah zeggen. Ameen.

Weet je waar die boek te koop is? Bedankt voor je tip.

05-12-2014, 00:38
Het boek is bijna bij alle islamitische winkeltjes te koop en ook online verkrijgbaar. Ik had 'm zelf van Hajar Paleis in Amsterdam.

Zeg ten allen tijden alhamdoulilah. Zo heeft Allah het gepland. En een moeder die geduld heeft bij miskraam zal een hele grote beloning krijgen. Heb de bron niet bij de hand maar is zo op te zoeken.

05-12-2014, 00:42



Citaat door Tahira:
Het boek is bijna bij alle islamitische winkeltjes te koop en ook online verkrijgbaar. Ik had 'm zelf van Hajar Paleis in Amsterdam.

Zeg ten allen tijden alhamdoulilah. Zo heeft Allah het gepland. En een moeder die geduld heeft bij miskraam zal een hele grote beloning krijgen. Heb de bron niet bij de hand maar is zo op te zoeken.
Ik heb het aangepast. Het kwam er anders uit, dan ik bedoelde. Soukran. In mijn stad hebben we niet zo'n winkel. En via Internet duurt het te lang. Ik wil van het weekend al gaan. We wonen ver van elkaar. Soukran

05-12-2014, 00:45
Het had zo moeten zijn.... verdriet is normaal (ondanks dat we weten dat alles van Allah afkomstig is), laat haar het verlies verwerken op eigen manier. Moge Allah haar verdriet verzachten..

Na minder goede tijden komen goede tijden in shaa Allah...

05-12-2014, 02:35
Titel: 'Beloning' voor een miskraam Overgeleverd door Moe'aad Ibn Djabal dat de Profeet (sallallahoe aleihi wa sallam - Allah's zegen en vrede zij met hem) heeft gezegd: "Bij Degene in Wiens Handen mijn ziel is, de 'saqt' (betekent letterlijk vallen en wordt gebruikt voor het kind dat uit de baarmoeder 'valt' vóór zijn schepping volmaakt is, een miskraam) zal zijn moeder met touwen naar het Paradijs 'trekken', wanneer zij geduld heeft met het verlies van haar kind. " Overlevering: Ah' med en Ibn Maadjah

---
Dat was de bron. Mooie en aangrijpende tekst vind ik.
Oh jammer. Ik weet niet wat je op zo'n moment kunt geven. Misschien iets kleins zoals een fruitmand? Of een mandje met een warme badjas en een du'aboekje. Je kun te bovenstaande tekst ook printen en plakken in dat du'aboekje. Ze zal met je komst al erg blij zijn. Mooiers dan je steun en medeleven kun je niet geven.

05-12-2014, 06:59
Moge Allaah haar geduld geven en haar snel verblijden met een voorspoedige zwangerschap.

05-12-2014, 08:53
Sommige mensen die t niet eens wensen krijgen t zo in hun schoot geworpen en zij die zo graag willen beiden een beproeving subhanAllah.

Zou niet van die cliché dingen meenemen. Gewoon wat lekkers bakken en er voor haar zijn is genoeg

05-12-2014, 09:15

Citaat door Tahira:
Titel: 'Beloning' voor een miskraam Overgeleverd door Moe'aad Ibn Djabal dat de Profeet (sallallahoe aleihi wa sallam - Allah's zegen en vrede zij met hem) heeft gezegd: "Bij Degene in Wiens Handen mijn ziel is, de 'saqt' (betekent letterlijk vallen en wordt gebruikt voor het kind dat uit de baarmoeder 'valt' vóór zijn schepping volmaakt is, een miskraam) zal zijn moeder met touwen naar het Paradijs 'trekken', wanneer zij geduld heeft met het verlies van haar kind. " Overlevering: Ah' med en Ibn Maadjah

---
Dat was de bron. Mooie en aangrijpende tekst vind ik.
Oh jammer. Ik weet niet wat je op zo'n moment kunt geven. Misschien iets kleins zoals een fruitmand? Of een mandje met een warme badjas en een du'aboekje. Je kun te bovenstaande tekst ook printen en plakken in dat du'aboekje. Ze zal met je komst al erg blij zijn. Mooiers dan je steun en medeleven kun je niet geven.
Mooi gezegd

05-12-2014, 09:19
Alles heeft een reden. Achteraf besef je waarom het zo moest zijn. Moge Allah haar verdriet wegnemen, ameen.

05-12-2014, 09:19
Inna Allah maa3aa sabirien
Fa sabruun jameel
Moge Allah haar alsnog verblijden met een Douriat a salih(a)