Bekijk volle/desktop versie : Slaapverlamming?



Pagina's : [1] 2

03-12-2014, 23:27
Salaam allen,


Ik heb deze nacht iets vervelends meegemaakt waar ik nog steeds niet goed van ben. Graag vraag ik hierom hulp/advies van wat dit eventueel zou kunnen zijn.

Deze nacht in mijn slaap heb ik 3 maal een soort van slaapverlamming meegemaakt. Telkens werd ik geslagen door iets/iemand en voelde gewoon echt de pijn. Als ik spreek over pijn bedoel ik ook echt PIJN. Vervolgens werd ik gewurgd en dat was het sein voor mij om te gillen maar daar begon m'n verlamming. Ik zat vast en voelde echt pijn en wilde om hulp roepen maar dit ging niet. Ik was een soort van wakker maar dan toch weer niet. Nadat het me gelukt is om wakker te worden moest ik heel hard hoesten en voelde echt nog de pijn in m'n rug van het slagen en de 'handdruk' in m'n keel. Dit gebeurde 3de keer.

Ik heb geprobeerd het zo 'gedetailleerd' en duidelijk mogelijk te omschrijven maar dit is niet al te makkelijk. Ik ben hierom echt nog steeds in schok.

Heeft dit iets te maken met Djins? Ik zou het niet weten. Daarom hulp.

Ik hoor graag van jullie.

03-12-2014, 23:33



Citaat door DoeMaNormaal:
Salaam allen,


Ik heb deze nacht iets vervelends meegemaakt waar ik nog steeds niet goed van ben. Graag vraag ik hierom hulp/advies van wat dit eventueel zou kunnen zijn.

Deze nacht in mijn slaap heb ik 3 maal een soort van slaapverlamming meegemaakt. Telkens werd ik geslagen door iets/iemand en voelde gewoon echt de pijn. Als ik spreek over pijn bedoel ik ook echt PIJN. Vervolgens werd ik gewurgd en dat was het sein voor mij om te gillen maar daar begon m'n verlamming. Ik zat vast en voelde echt pijn en wilde om hulp roepen maar dit ging niet. Ik was een soort van wakker maar dan toch weer niet. Nadat het me gelukt is om wakker te worden moest ik heel hard hoesten en voelde echt nog de pijn in m'n rug van het slagen en de 'handdruk' in m'n keel. Dit gebeurde 3de keer.

Ik heb geprobeerd het zo 'gedetailleerd' en duidelijk mogelijk te omschrijven maar dit is niet al te makkelijk. Ik ben hierom echt nog steeds in schok.

Heeft dit iets te maken met Djins? Ik zou het niet weten. Daarom hulp.

Ik hoor graag van jullie.
Verricht je wudu voor het slapen gaan? lees je surahs voor het slapen gaan? reciteer je ayat al kursi ook op?
Naar mij weten gebeurt dit wel eens bij mensen.. bokboez ofso die dat doet in de nacht... Het is ook aangeraken om op je rechter zij te slapen met je handen onder het hoofd net als hoe de profeet vrede zijn met hem sliep.. Vergeef me als ik iets fouts zeg ben slechts een zwakke dienaar

03-12-2014, 23:41

Citaat door metalsia212:
Verricht je wudu voor het slapen gaan? lees je surahs voor het slapen gaan? reciteer je ayat al kursi ook op?
Naar mij weten gebeurt dit wel eens bij mensen.. bokboez ofso die dat doet in de nacht... Het is ook aangeraken om op je rechter zij te slapen met je handen onder het hoofd net als hoe de profeet vrede zijn met hem sliep.. Vergeef me als ik iets fouts zeg ben slechts een zwakke dienaar
Ik neem je niets kwalijk meid. Een verontschuldig is overbodig.

Ik heb nog nooit van het vetgedrukte gehoord. Wat is het? Ik slaap op m'n rechterzij maar eindig jammer genoeg altijd op m'n buik. Ik weet dat dit afgeraden is maar heb hierover geen controle. Bedankt alvast voor je reactie.

03-12-2014, 23:43

Citaat door DoeMaNormaal:
Ik neem je niets kwalijk meid. Een verontschuldig is overbodig.

Ik heb nog nooit van het vetgedrukte gehoord. Wat is het? Ik slaap op m'n rechterzij maar eindig jammer genoeg altijd op m'n buik. Ik weet dat dit afgeraden is maar heb hierover geen controle. Bedankt alvast voor je reactie.
Misschien heb je hier wat aan: http://www.al-yaqeen.com/va/vraag.php?id=1696
ik ga nu het ook even lezen

03-12-2014, 23:51



Citaat door metalsia212:
Misschien heb je hier wat aan: http://www.al-yaqeen.com/va/vraag.php?id=1696
ik ga nu het ook even lezen
Heel interessante link. Hartelijk bedankt metalsia212.

03-12-2014, 23:53
wa djazaak oegti

06-12-2014, 20:47
ga naar een dokter
iedereen in nederland is verzekerd dus wat doe je moeilijk

06-12-2014, 20:50
Uit wetenschappelijk onderzoek is gebleken dat slaapverlamming, (slaapparalyse) een slaapstoornis is. Kenmerk van slaapverlamming is dat de spieren in het lichaam vlak voor het in slaap vallen of direct na het ontwaken verlamd zijn. De verlamming kan gepaard gaan met hallucinaties (zogeheten hypnagogische waarnemingsstoornissen). Dit heeft niks te maken met Djins of wat anders, vergeet niet dat de hadeeths die dit omschrijven uit tijden komen nog ver voor de middeleeuwen en de kennis in die tijd wat betreft geneeskunde nihil was. Het verschijnsel is relatief onbekend en er wordt nog maar recent wetenschappelijk onderzoek naar gedaan. Om deze reden is er nog geen zekerheid over de oorzaak van het verschijnsel. Men denkt dat een slaapverlamming een symptoom is van narcolepsie, maar dat is nog niet zeker. Ook mensen die niet lijden aan narcolepsie kunnen namelijk last hebben van slaapverlamming. Verlamming van de spieren treedt normaliter op tijdens de remslaap. Alleen de oogspieren, de longen en het hart zijn dan nog actief. Deze verlamming treedt op ter voorkoming dat bewegingen in dromen echt uitgevoerd worden. Bij slaapverlamming bevindt de persoon zich als het ware tussen droom en waaktoestand in, waardoor hij zich niet kan bewegen. Dit kan zeer beangstigend zijn voor de persoon in kwestie.

Ik ga je adviseren om je neurologisch helemaal te laten na kijken, je bent tenslotte verzekerd. Bezoek een neuroloog in het ziekenhuis en vraag een MRI scanner aan! Laat je niet beïnvloeden door bepaalde hadeeths waarvan hetgeen NOOIT wetenschappelijk bewezen is. God heeft je juist verplicht om kennis op te doen en die kennis te benutten!

Bezoek een arts..

06-12-2014, 20:57
#woestijnmentaliteit

06-12-2014, 21:12

Citaat door Someonee:
ga naar een dokter
iedereen in nederland is verzekerd dus wat doe je moeilijk


Citaat door Someonee:
#woestijnmentaliteit
Ik snap je aanvallende reactie niet zo goed. Ik heb je geen mes tegen het keel gehouden en je gedwongen om te reageren in mijn topic. Zat mensen die blijkbaar dit soort zaken ook meemaken is het dan fout van mij dat ik vraag stel aan deze mensen wat zij hiermee gedaan hebben?

Toch bedankt voor je 'inhoudelijke' reactie Someonee.

06-12-2014, 21:38

Citaat door DoeMaNormaal:
Salaam allen,


Ik heb deze nacht iets vervelends meegemaakt waar ik nog steeds niet goed van ben. Graag vraag ik hierom hulp/advies van wat dit eventueel zou kunnen zijn.

Deze nacht in mijn slaap heb ik 3 maal een soort van slaapverlamming meegemaakt. Telkens werd ik geslagen door iets/iemand en voelde gewoon echt de pijn. Als ik spreek over pijn bedoel ik ook echt PIJN. Vervolgens werd ik gewurgd en dat was het sein voor mij om te gillen maar daar begon m'n verlamming. Ik zat vast en voelde echt pijn en wilde om hulp roepen maar dit ging niet. Ik was een soort van wakker maar dan toch weer niet. Nadat het me gelukt is om wakker te worden moest ik heel hard hoesten en voelde echt nog de pijn in m'n rug van het slagen en de 'handdruk' in m'n keel. Dit gebeurde 3de keer.

Ik heb geprobeerd het zo 'gedetailleerd' en duidelijk mogelijk te omschrijven maar dit is niet al te makkelijk. Ik ben hierom echt nog steeds in schok.

Heeft dit iets te maken met Djins? Ik zou het niet weten. Daarom hulp.

Ik hoor graag van jullie.

Citaat:

Wa alikum assalam warahmatullah,

Ter info onderstaande uitleg over wat wordt aanbevolen te doen voor het slapen gaan als dagelijkse slaapetiquette om bi idni Allah beschermt te zijn tegen het mogelijk kwaad van de shayateen en de djunoen meis. Ga op wudu zijnde en op je rechterkant slapen en vooraf de authentieke smeekgebeden verricht hebbende slapen ter bescherming bi idni Allah..In de eerste link staat bij post 42 dat het inderdaad een djinn is die mensen lastig valt tijdens hun slaap. In de 2e link staat wat je dient te doen voor het slapen gaan. Ayat al Kursi dien je overigens maar 1 keer te reciteren en de overige ieder 3 keer, aldus de dragers van kennis.Insha Allah heb je er baat bij en kun je bi idni Allah rustig doorslapen meis. Tawakkal alla Allah! Ghair insha Allah!

http://forums.marokko.nl/showthread.php?t=4324707&page=3

http://forums.marokko.nl/showthread.php?t=3708671&


Ayat al Kursi beschermt tegen de djinn:

“Iedereen die dit (ayat al Kursi) reciteert als hij in de ochtend opstaat wordt beschermd tegen de djinn tot de avond, en iedereen die dit in de avond reciteert wordt beschermd tegen de djinn tot de dageraad.”

Deze hadith van de Profeet (vrede en zegeningen zij met hem) staat overgeleverd in Al-Hakim en is sahih verklaard door Al-Albaani (rahimuhuAllah).[/SIZE]











Citaat:


[SIZE=2][SIZE=2]Al-Khalil bin Ahmad, he teaches us the types of people and the benefit we could present to them:

“Men are four types. There is a man who knows, but is not aware that he knows; this type is unaware and you need to alert him. There is a man who does not know and knows that he does not know; this type is ignorant and you should teach him. There is a man who knows and knows that he knows; this type is a scholar, so learn from him. There is a man who does not know, but he is unaware that he does not know, this type is wicked, so beware of him!!”

[Tathkiratu Al-Huffath, volume 3, page 788].
[/SIZE][/SIZE]

.


Citaat door Arab-ELLA:
[SIZE=2]Arrogance:


Everyone who tries to be arrogant and put himself above others, Allaah will bring him down among the lowest of the low, and will humiliate him, because he is going against reality, so Allaah will punish him by thwarting his aims; the punishment is to fit the crime.

The one who is arrogant towards the people will be trampled beneath the feet of the people on the Day of Resurrection, as a punishment for his arrogance!

It was narrated from ‘Amr ibn Shu’ayb via his father and grandfather that the Prophet (peace and blessings of Allaah be upon him) said: “On the Day of Resurrection, the arrogant will be gathered like ants in the form of men. Humiliation will overwhelm them from all sides. They will be driven to a prison in Hell called Bawlas, with the hottest fire rising over them, and they will be given to drink of the juice of the inhabitants of Hell, which is teenat al-khabaal!”

Narrated by al-Tirmidhi, 2492; classed as hasan by al-Albaani in Saheeh al-Tirmidhi, 2025.[/SIZE]
.



Citaat door Arab-ELLA:
[SIZE="2"]Er is een Hadith waarin staat dat de Profeet Mou’adh ibn Jabal waarschuwt. Hij greep zijn tong en zei:” Beteugel dit!”

Mou’adh zei:” O Boodschapper van Allah zullen wij verantwoordelijk gehouden worden voor wat wij zeggen?”

De Profeet zei; ”Moge je moeder van je beroofd worden! Is er iets anders dat er voor zorgt dat mensen met hun gezicht in de Hel worden gegooid dan de oogst van hun tong!”

(Overgeleverd door Ibn Majah; Sahih Hasan).[/SIZE]
.

[SIZE=2]
Imaam Ahmad [Rahimahu Allah] heeft genoteerd:

Volgens Abu Hurairah [Radhiya Allahu ‘anhu] heeft de Boodschapper van Allah [sallAllahu ‘alayhi wa salam] gezegd:

“De mensen zullen jaren meemaken vol bedrog; men zal geloof hechten aan leugenaars en oprechte mensen zal men als leugenaars beschrijven, en van een betrouwbaar iemand zal men zeggen dat het een verrader is en men zal ruwaybida aan het woord laten.” “Wat betekent ruwaybida” vroeg men.

Hij antwoordde: “Een onbekwame, dwaze mens zal in naam van het volk spreken!!”

[Rechtsgeldige hadeeth van Imaam Ahmad in zijn Musnad 10/37][/SIZE]



Citaat door Arab-ELLA:
[SIZE=2]De armoelijder :

Volgens Abu Huraiyra [Radhiya Allahu ‘anhu] heeft de Boodschapper van Allah [SallAllahu ‘alayhi wa salam] gezegd:

“Weten jullie wie de grootste armoelijder is?” Ze zeiden: “Wie van ons geen geld of voorzieningen heeft, die beschouwen we als armoelijder”

Hij zei: “De armoelijder van mijn gemeenschap is degene die op de Dag van de Opstanding als goede het gebed, het vasten en de zakaat kan voorleggen, maar die ene heeft uitgescholden, de ander heeft zwartgemaakt, de bezittingen van de ene heeft opgegeten, het bloed van de ander heeft doen vloeien, de ene heeft geslagen, wat maakt dat het ene slachtoffer van zijn goede daden zal nemen en het andere van zijn goede daden zal nemen. Als hij geen goede daden meer heeft om de schulden tegenover zijn slachtoffers af te betalen, zal er van hun zonden genomen worden om ze op hem te gooien, waarna hij in de Hel geworpen wordt!”

[Saheeh Muslim nr. 2581 en At-Tirmidhi nr. 2418][/SIZE]
.





Citaat door Arab-ELLA:
[SIZE="2"]Volgens ‘Aisha [Radhiya Allahu ‘anha] heeft de Boodschapper van Allah [sallAllahu ‘alayhi wa salam] gezegd:

“De meest verafschuwde mens bij Allah is de ruziemaker, de betwister!”

[Unaniem overeengekomen, overgeleverd door Al-Bukhari nr. 2457 & Muslim nr. 2668].
,

06-12-2014, 21:58

Citaat door DoeMaNormaal:
Ik snap je aanvallende reactie niet zo goed. Ik heb je geen mes tegen het keel gehouden en je gedwongen om te reageren in mijn topic. Zat mensen die blijkbaar dit soort zaken ook meemaken is het dan fout van mij dat ik vraag stel aan deze mensen wat zij hiermee gedaan hebben?

Toch bedankt voor je 'inhoudelijke' reactie Someonee.
jij wilt je aangevallen voelen want dit is niet aanvallend noch zijn mijn uitspraken aanvallend.
Allah heeft ook iets als medicijnen op deze wereld doen laten maken. als je je been breekt zet je hem in het gips en ga je over je been niet heletijd quran reciteren.

06-12-2014, 22:17



Citaat door Someonee:
jij wilt je aangevallen voelen want dit is niet aanvallend noch zijn mijn uitspraken aanvallend.
Allah heeft ook iets als medicijnen op deze wereld doen laten maken. als je je been breekt zet je hem in het gips en ga je over je been niet heletijd quran reciteren.
Aparte vergelijking dit. Ik weet niet hoe het bij sommige zit maar ik geloof best dat dit iets met djins of andere oorzaken kan te maken hebben en dat roeqiya of koran hiervoor een remedie kan zijn.Vandaar deze topic- nogmaals- of er anderen zijn die hier ervaringen mee hebben. Ik ken geen dafalgan noch ander medicijn dat werkt tegen slechte dromen.

08-12-2014, 05:16
Jammer dat je me reactie negeert. ik zou zeggen, zou je in deze mentaliteit willen blijven leven dan zal je dom blijven. Sommigen mensen willen gewoon geloven dat er een bepaald soort djin je wurgt in je slaap of iets? weet je, het is het laatste wat ik zeg, ik heb uitgebreid de tijd genomen om je proberen te helpen zelfs via PB. Maar neen ik val je aan, jammer. Je bent hartstikke dom en verkeerd bezig, uit WETENSCHAPPELIJK onderzoek is gebleken dat dit een teken kan zijn van ERNSTIGE Neurologische AANDOENINGEN. Misschien heb je epilepsie, of ontwikkel je paranoïde schizofrenie, of wordt je psychotisch. Je kan ook Narcolepsie ontwikkelen of Dementie, of ERGER nog je kan een tumor hebben in je hersens. Dit is geen lariekoek wat ik hier zeg. Maar goed als jij denkt dat je met een paar verzen van de koran van neurologische stoornissen wordt genezen succes. In de zelfde Koran staat dat je gebruik moet maken van kennis en niet DOM moet leven, maar succes hahaha. Woestenmijnetaliteit indd Someonee

08-12-2014, 05:18

Citaat door Arab-ELLA:
,
Dus jij zou dit ook allemaal doen als je kanker of suikerziekte heb of een gebroken ruggengraat? ..... Alsjeblieft zeg, jullie zijn DOM!

Pagina's : [1] 2