Bekijk volle/desktop versie : Nl door de ogen van Geert Wilders....



Pagina's : [1] 2 3

19-03-2005, 19:32
Door Geert Wilders [
(onafhankelijk lid van de Tweede Kamer der Staten-Generaal)

Ik houd veel van Nederland – maar steeds minder van het Nederland zoals dat nu is. Ik ben er trots op hoe wij er hier met elkaar in zijn geslaagd een vrije, welvarende en veilige samenleving op te bouwen.
Die verliest echter steeds meer van haar glans.
Alles in mij verzet zich tegen de gedachte dat wij deze samenleving zouden moeten aanpassen aan de waarden en normen van een [B]islamitische cultuur die wezensvreemd is aan de onze. [/B] Collega-politici verwijten mij dat de voorstellen die ik op dit punt heb gelanceerd, ‘niet kunnen': wetten en verdragen zouden de uitvoering van mijn voorstellen in de weg staan.

Die houding maakt mij boos. Men heeft het eerst allemaal laten gebeuren en fout laten lopen, maar heft nu de handen in de lucht en roept: ‘Sorry, maar we kunnen er niets meer aan doen'.
Nodig is een stevige politieke wil die definitief afrekent met een bestuurscultuur van het zich verschuilen achter een zelf opgeroepen onmacht om dingen te veranderen. En er moet veel veranderd worden.

http://www.geertwilders.nl/index.php?id=groepwilders&title

Valt dat ik een hijaab draag onder het dik gedrukte?
hmmm.....

Ik kwam dit tegen en dacht, dat is niet echt een prettige gedachten, dat deze man misschien nog weleens aan de macht zou kunnen komen, straks wil die nog dat ik me hijaab af doe omdat dat niet in ze straatje past.

Ik heb niet zoveel verstand van politiek, maar dit stukje sprong er voor mij echt uit.

19-03-2005, 19:46



Citaat door Desia:
Door Geert Wilders [
(onafhankelijk lid van de Tweede Kamer der Staten-Generaal)

Ik houd veel van Nederland – maar steeds minder van het Nederland zoals dat nu is. Ik ben er trots op hoe wij er hier met elkaar in zijn geslaagd een vrije, welvarende en veilige samenleving op te bouwen.
Die verliest echter steeds meer van haar glans.
Alles in mij verzet zich tegen de gedachte dat wij deze samenleving zouden moeten aanpassen aan de waarden en normen van een [B]islamitische cultuur die wezensvreemd is aan de onze. [/B] Collega-politici verwijten mij dat de voorstellen die ik op dit punt heb gelanceerd, ‘niet kunnen': wetten en verdragen zouden de uitvoering van mijn voorstellen in de weg staan.

Die houding maakt mij boos. Men heeft het eerst allemaal laten gebeuren en fout laten lopen, maar heft nu de handen in de lucht en roept: ‘Sorry, maar we kunnen er niets meer aan doen'.
Nodig is een stevige politieke wil die definitief afrekent met een bestuurscultuur van het zich verschuilen achter een zelf opgeroepen onmacht om dingen te veranderen. En er moet veel veranderd worden.

http://www.geertwilders.nl/index.php?id=groepwilders&title

Valt dat ik een hijaab draag onder het dik gedrukte?
hmmm.....

Ik kwam dit tegen en dacht, dat is niet echt een prettige gedachten, dat deze man misschien nog weleens aan de macht zou kunnen komen, straks wil die nog dat ik me hijaab af doe omdat dat niet in ze straatje past.

Ik heb niet zoveel verstand van politiek, maar dit stukje sprong er voor mij echt uit.
Weet je, je kiest wel het grappigste stukje uit. Als ik een krant/magazine open sla en ik zie dat Geert Wilders weer bezig is, kijk ik er niet eens meer na, en sla de blz om.
Waarom doe ik dat? Heel simpel!
Die man heeft de laatste tijd zoveel lopen blerren, maar weinig bereikt. Simpelweg, omdat hij niet serieus wordt genomen, het is voor vele interessant om naar te luisteren en ook wel spannend allemaal, maar daar blijft het ook allemaal bij. Zelfs zijn collega's zien hem als van de gekken.

Neem Pim Fortyun als voorbeeld.
Hij had zoveel te zeggen, riep van alles en nogwat. Het moet zo, het moet zus en was niet redelijk. Dat trok zoveel aandacht van de mensen, maar na een tijgje vervaagde het allemaal.

19-03-2005, 20:11

Citaat door G_STAR_LADY:
Weet je, je kiest wel het grappigste stukje uit. Als ik een krant/magazine open sla en ik zie dat Geert Wilders weer bezig is, kijk ik er niet eens meer na, en sla de blz om.
Waarom doe ik dat? Heel simpel!
Die man heeft de laatste tijd zoveel lopen blerren, maar weinig bereikt. Simpelweg, omdat hij niet serieus wordt genomen, het is voor vele interessant om naar te luisteren en ook wel spannend allemaal, maar daar blijft het ook allemaal bij. Zelfs zijn collega's zien hem als van de gekken.

Neem Pim Fortyun als voorbeeld.
Hij had zoveel te zeggen, riep van alles en nogwat. Het moet zo, het moet zus en was niet redelijk. Dat trok zoveel aandacht van de mensen, maar na een tijgje vervaagde het allemaal.
Ja daar heb je zeker gelijk in
Gelukkig maar

19-03-2005, 20:21

Citaat door Desia:
Door Geert Wilders [
(onafhankelijk lid van de Tweede Kamer der Staten-Generaal)

Ik houd veel van Nederland – maar steeds minder van het Nederland zoals dat nu is. Ik ben er trots op hoe wij er hier met elkaar in zijn geslaagd een vrije, welvarende en veilige samenleving op te bouwen.
Die verliest echter steeds meer van haar glans.
Alles in mij verzet zich tegen de gedachte dat wij deze samenleving zouden moeten aanpassen aan de waarden en normen van een islamitische cultuur die wezensvreemd is aan de onze. Collega-politici verwijten mij dat de voorstellen die ik op dit punt heb gelanceerd, ‘niet kunnen': wetten en verdragen zouden de uitvoering van mijn voorstellen in de weg staan.

Die houding maakt mij boos. Men heeft het eerst allemaal laten gebeuren en fout laten lopen, maar heft nu de handen in de lucht en roept: ‘Sorry, maar we kunnen er niets meer aan doen'.
Nodig is een stevige politieke wil die definitief afrekent met een bestuurscultuur van het zich verschuilen achter een zelf opgeroepen onmacht om dingen te veranderen. En er moet veel veranderd worden.

http://www.geertwilders.nl/index.php?id=groepwilders&title

Valt dat ik een hijaab draag onder het dik gedrukte?
hmmm.....

Ik kwam dit tegen en dacht, dat is niet echt een prettige gedachten, dat deze man misschien nog weleens aan de macht zou kunnen komen, straks wil die nog dat ik me hijaab af doe omdat dat niet in ze straatje past

Ik heb niet zoveel verstand van politiek, maar dit stukje sprong er voor mij echt uit.
Maak je daarover geen zorgen, er is altijd wel ergens een links extremistische milieu activist die dolgraag met deze pruikenkop afrekent, uiteraard zal deze linkse held op grond van ontoerekeningsvatbaar worden vrij gesproken.

19-03-2005, 20:55



Citaat door Qutylaa:
Maak je daarover geen zorgen, er is altijd wel ergens een links extremistische milieu activist die dolgraag met deze pruikenkop afrekent, uiteraard zal deze linkse held op grond van ontoerekeningsvatbaar worden vrij gesproken.
Ja natuurlijk of het moet een ....... zijn,dat bedoel je toch

19-03-2005, 21:00

Citaat door appie1_007:
geert wilders met zijn foute kruidvat haarkleuring... ieuw wordt niet van dat mens
heyheyhey laat de mede-mens nog wel in zijn waarde en ga niet op uiterlijk oordelen!!!!!!!!!










Honingrood zou hem wel mooi gestaan hebben.

19-03-2005, 21:18

Citaat door G_STAR_LADY:
heyheyhey laat de mede-mens nog wel in zijn waarde en ga niet op uiterlijk oordelen!!!!!!!!!

Honingrood zou hem wel mooi gestaan hebben.
hihi

20-03-2005, 12:22

Citaat door trans:
Ja natuurlijk of het moet een ....... zijn,dat bedoel je toch
Nee, ik weet niet wat je bedoeld.

20-03-2005, 13:14

Citaat door Desia:
Door Geert Wilders [
(onafhankelijk lid van de Tweede Kamer der Staten-Generaal)

Alles in mij verzet zich tegen de gedachte dat wij deze samenleving zouden moeten aanpassen aan de waarden en normen van een islamitische cultuur die wezensvreemd is aan de onze.

Ik kwam dit tegen en dacht, dat is niet echt een prettige gedachten, dat deze man misschien nog weleens aan de macht zou kunnen komen, straks wil die nog dat ik me hijaab af doe omdat dat niet in ze straatje past.

Ik heb niet zoveel verstand van politiek, maar dit stukje sprong er voor mij echt uit.
Hoi Desia

Ik denk dat je Wilders niet begrepen hebt, hij bedoelt dat alle nederlanders straks volgens islamitische waarden zouden moeten leven. Dat ziet hij dus niet zitten.


Citaat door Desia:
Valt dat ik een hijaab draag onder het dik gedrukte?
hmmm....
Alleen als je een publieke functie vervult:

Wilders: "Het gebruik van hoofddoekjes in publieke functies wordt verboden."

20-03-2005, 14:26

Citaat door Wammie:
Hoi Desia

Ik denk dat je Wilders niet begrepen hebt, hij bedoelt dat alle nederlanders straks volgens islamitische waarden zouden moeten leven. Dat ziet hij dus niet zitten.

Alleen als je een publieke functie vervult:

Wilders: "Het gebruik van hoofddoekjes in publieke functies wordt verboden."
Je moet Wilders niet serieus willen nemen. Zijn opvattingen zijn gevaarlijk; ze zouden de tweedeling die er al is alleen maar versterken. Kijk maar naar uitspraken als 'alleen mensen die Nederlands staatsburger zijn hebben recht op de sociale voorzieningen' en 'er moet een vlaktaks komen'.
Dat klinkt wel leuk en populair, maar hoe wil hij dat gaan bereiken zonder dat alles nog erger wordt

Stel je voor: je hebt de Nederlandse nationaliteit niet, maar wel 30 jaar hard gewerkt en opeens zet de baas je op straat omdat hij geen werk meer heeft of wat dan ook. En dan komt Wilders en zegt 'sorry, maar jij krijgt niks want je bent geen Nederlands staatsburger'. Denk daar eens over na...Vooral de gevolgen van een dergelijk beleid

20-03-2005, 15:26

Citaat:
Alles in mij verzet zich tegen de gedachte dat wij deze samenleving zouden moeten aanpassen aan de waarden en normen van een islamitische cultuur die wezensvreemd is aan de onze.


Hier ben ik het mee eens. Zelfs de moslims zullen dit erkennen, tenminste zij die het westen als een verwerpelijke maatschappij zien en ervaren.

20-03-2005, 16:52
NOG EEN KEERTJE DAN!!

Aandacht is wat deze man wil... Hij verwijt allochtonen dat ze grote problemen in de samenleving creeeren, maar ondertussen houdt hij die problemen wel in stand door het volk telkens maar weer het gevoel te geven dat ze bedreigt wordt...

Hij is gewoon zielig, probeert nog de laatste stukjes van Fortuyn te erfen, maar ik vind Fortuyn beter...

Hij is trouwens ook als de dood voor alles wat buitenlands is, volgens mij is het zo een mannetje dat daarom ook altyd op vakantie gaat in Drenthe ofzo
Hij is bang dat Turkije zo bij de EU komt, hij doet alsof het een stel URUK-HAI zijn haha! PIK!

20-03-2005, 17:31



Citaat door MaRoKaNiScHh:
NOG EEN KEERTJE DAN!!



Citaat door MaRoKaNiScHh:
Aandacht is wat deze man wil...
Dat zal wel, maar hij wil vooral veel zetels.


Citaat door MaRoKaNiScHh:
Hij verwijt allochtonen dat ze grote problemen in de samenleving creeeren, maar ondertussen houdt hij die problemen wel in stand door het volk telkens maar weer het gevoel te geven dat ze bedreigt wordt...
ALS hij al vindt dat allochtonen problemen veroorzaken, dan mag hij dat toch zeggen? Deze groep hoeft zich niet bedreigd te voelen, maar moet er schijt aan hebben als ze het daar niet mee eens zijn. Als ze het met Wilders eens zijn, moeten ze er zelf wat aan gaan doen.

Citaat door MaRoKaNiScHh:
Hij is gewoon zielig, probeert nog de laatste stukjes van Fortuyn te erfen, maar ik vind Fortuyn beter...
Waarom is hij "gewoon" zielig? En jij vindt Fortuyn zeker beter omdat DIE dood is ...

Citaat door MaRoKaNiScHh:
Hij is trouwens ook als de dood voor alles wat buitenlands is, volgens mij is het zo een mannetje dat daarom ook altyd op vakantie gaat in Drenthe ofzo
Hij is notabene met een Hongaarse getrouwd! Zou hij ook "als de dood" voor haar zijn? Dus hij zal zijn vakantie wel in Hongarije doorbrengen, denk je niet?

Citaat door MaRoKaNiScHh:
Hij is bang dat Turkije zo bij de EU komt, hij doet alsof het een stel URUK-HAI zijn haha! PIK!
Hij is niet bang dat Turkije bij de EU komt, hij en ik weten ZEKER dat Turkije bij de EU komt. En daar wil hij een stokje voor gaan steken. Er is niets mis met Turkije en met de Turken, maar dit land en de mensen die daar wonen hebben weinig gemeen met de cultuur, normen & waarden in Europa. Dan kan Marokko ook net zo goed bij de EU, enz.
De EU is een enorm geldverslindend bureaucratisch waterhoofd geworden. Het wordt tijd dat Nederland eruit stapt.

20-03-2005, 17:42

Citaat door Pleeborstel:
Je moet Wilders niet serieus willen nemen. Zijn opvattingen zijn gevaarlijk; ze zouden de tweedeling die er al is alleen maar versterken. Kijk maar naar uitspraken als 'alleen mensen die Nederlands staatsburger zijn hebben recht op de sociale voorzieningen' en 'er moet een vlaktaks komen'.
Dat klinkt wel leuk en populair, maar hoe wil hij dat gaan bereiken zonder dat alles nog erger wordt

Stel je voor: je hebt de Nederlandse nationaliteit niet, maar wel 30 jaar hard gewerkt en opeens zet de baas je op straat omdat hij geen werk meer heeft of wat dan ook. En dan komt Wilders en zegt 'sorry, maar jij krijgt niks want je bent geen Nederlands staatsburger'. Denk daar eens over na...Vooral de gevolgen van een dergelijk beleid
Je hoeft mij niet te overtuigen hoor ik ben geen potentiele wilders stemmer. Je hebt helemaal gelijk.

Ik zette alleen even recht dat Wilders niet alle islamitische kenmerken overal wil uitbannen.

20-03-2005, 17:49

Citaat door Pleeborstel:

Je moet Wilders niet serieus willen nemen. Zijn opvattingen zijn gevaarlijk; ze zouden de tweedeling die er al is alleen maar versterken. Kijk maar naar uitspraken als 'alleen mensen die Nederlands staatsburger zijn hebben recht op de sociale voorzieningen' en 'er moet een vlaktaks komen'.
Dat klinkt wel leuk en populair, maar hoe wil hij dat gaan bereiken zonder dat alles nog erger wordt

Stel je voor: je hebt de Nederlandse nationaliteit niet, maar wel 30 jaar hard gewerkt en opeens zet de baas je op straat omdat hij geen werk meer heeft of wat dan ook. En dan komt Wilders en zegt 'sorry, maar jij krijgt niks want je bent geen Nederlands staatsburger'. Denk daar eens over na...Vooral de gevolgen van een dergelijk beleid

Citaat door Wammie:
Je hoeft mij niet te overtuigen hoor ik ben geen potentiele wilders stemmer. Je hebt helemaal gelijk.

Ik zette alleen even recht dat Wilders niet alle islamitische kenmerken overal wil uitbannen.
Hij heeft helemaal geen gelijk. Dat is nu juist wat Wilders wèl wil, en hij heeft volkomen gelijk. Als een Pool hier komt werken, verdient hij een boel centjes en die mag hij allemaal naar huis nemen.
En als hij geen werk meer heeft, gaat hij terug naar Polen.

Dat hadden we natuurlijk 30 jaar geleden ook met de gastarbeiders moeten doen.
Nu hebben deze het Nederlandse staatsburgerschap met alle rechten, dus ook alle uitkeringsrechten. Daar verandert Wilders niets meer aan, en terecht niet.

Pagina's : [1] 2 3