Bekijk volle/desktop versie : eigen bedrijf starten!

19-03-2005, 17:42
salaam,

ik zou graag een eigen bedrijf willen hebben bv een marokkaanse restaurant.
wat zijn de criterias die iemand nodig heeft om tegenwoordig een bedrijf op te starten.

kan iemand mij een site of persoon aanbevelen waar ik snel en overzichtelijk
informatie kan hebben over een eigen bedrijf runnen.

p.s
zouden jullie ook eigen ervaringen en tips willen vertellen met betrekking tot een eigen bedrijf hebben.

alvast bedankt.

20-03-2005, 22:09

http://www.kvk.nl

succes

20-03-2005, 23:01
dank je wel meid!

22-03-2005, 10:03
Een eigen bedrijf starten is risico's durven nemen. Onderzoek of een eigen bedrijf iets voor je is. Heb je de juiste diploma's? Een van de vereiste diploma's is het diploma 'Algemene Ondernemersvaardigheden'. En je moet voldoen aan vakbekwaamheidseisen en vergunningseisen van je gemeente. Deze eisen verschillen per gemeente. Informeer naar deze eisen bij de Kamer van Koophandel in je gemeente.

En je hebt natuurlijk niet te vergeten een ondernemingsplan nodig. Hoe gaat de bedrijf eruit zien? Dit plan is van belang voor een succesvolle onderneming en om financiering te krijgen van de bank

26-03-2005, 22:25

thanx voor de info

31-03-2005, 02:05
svh diploma heb je zowieso nodig. kijjk eens op deze link:
http://www.horeca.nl/Kennis.asp?Balk=1&MenuID=8

11-04-2005, 15:44
klopt niet mijn moeder heeft een eigen bedrijfje in voeding en heeft geen diplomas

06-07-2005, 13:37
salaam

ik heb een marokkaans restaurant te koop in hartje den haag midden in de centrum het is omgeveer 300 vierkante meter groot ik wil er 40 000 euro voor hebben voor de overname en de huur is 3500 euro alles zit erin alle apperaten kosten van de inboedel waren 180 000 euro taxatiewaarde dus kijk maar mail me maar
beslema

10-07-2005, 12:12
Als je een eigen zaak wilt beginnen heb je sowieso minimaal 80.000 euro nodig

17-07-2005, 16:36

Citaat door loulou7:
salaam,

ik zou graag een eigen bedrijf willen hebben bv een marokkaanse restaurant.
wat zijn de criterias die iemand nodig heeft om tegenwoordig een bedrijf op te starten.

kan iemand mij een site of persoon aanbevelen waar ik snel en overzichtelijk
informatie kan hebben over een eigen bedrijf runnen.

p.s
zouden jullie ook eigen ervaringen en tips willen vertellen met betrekking tot een eigen bedrijf hebben.

alvast bedankt.
kan je niet eerst gewoon even op stage gaan bij een bedrijf en kijken hoe ze het daar doen???? want in de praktijk is het heel anders dan dat je denkt, je moet tuurlijk niet gaan zeggen dat je een eigen zaak wilt beginnen want dan zijn ze bang dat je een concurent word en is de kans klein dat je er mag werken.

18-07-2005, 23:46
salaam,

om een zaak te beginnen moet je niet gelijk denken aan een bedrag. Het ligt er echt aan wat je wilt. Waarschijnlijk wil jij je onderscheiden van de rest. Misschien kost dat meer of kan het minder kosten. Dus hoeveel het gaat kosten dat ligt per idee/bedrijf anders.

Verder heb je voor een restaurant één diploma nodig. Tenminste het is verplicht. En die heet: "sociale hygiene".

De rest van de diplomas, zoals praktijkdiploma ondernemer etc....is wel goed om te doen maar is geen vereiste. En tjah of jij dat echt nodig hebt....om te doen is een ander verhaal. Ligt eraan wat je zelf in huis hebt. Als de wil er is kun je veel bereiken.

Let aub ook op de kleine dingen, zoals het boekhouden, loonadministratie. Zorg dat dat er goed uitziet. Want als je dat niet in het begin goed doet kan het verkeerd aflopen. Moehiem, zorg dat dat goed geregeld wordt.

Als je verder advies wilt op andere gebieden kun je die altijd stellen. Ik probeer je dat te helpen. Anders kun je http://www.kvk.nl zien. Of je kan hun bellen dan geven ze antwoord op je vraag.

moehiem veel succes en zet hem op!!!

beslema,

TopOndernemer