Bekijk volle/desktop versie : Moeten allochtonen nou wel of niet integreren?



Pagina's : [1] 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19

27-11-2014, 09:54
1
Integreren ze niet, voeren ze straks nog de sharia in en wordt het straks Allochtonië. Intergeren ze wel zijn ze zo brutaal om naar de rechter te stappen als ze het niet eens zijn met zwarte piet of Geert Wilders. De rechter is alleen bedoelt om jullie te veroordelen voor de zoveelste tasjesroof Hassan, niet om de betweter uit te hangen. Het klinkt misschien niet serieus, maar dit is wel het probleem waar de samenleving blijkbaar mee zit.

paspoort.allochtonie

We weten allemaal dat niet de donkere Surinaamse Fernandes drinker zwarte piet de das omgedraaid heeft maar de rechter. Quincy Gario ging naar de rechter, en de rechter oordeelde dat het Sinterklaas feest discriminerende elementen bevat. Zo simpel als dat. Ik ben het er ook niet mee eens. Maar de waarheid verdraaien hoort niet. Allochtonen verpesten een kinderfeest. Het is een kleine groep. Een kinderfeest wordt misbruikt. We hebben ze allemaal voorbij zien komen. En we weten ook dat geen van alle klopt. De rechter heeft geoordeeld.

Zwarte piet is niet racistisch, de reacties erop wel.

Apen geluiden gaan maken, discriminerende opmerkingen op social media plaatsen of Ebola en Afrika erbij halen. We hebben alles terugzien komen. En dan nog willen eisen dat de donkere Nederlander zich zéker niet gediscrimineerd moet voelen. We nemen onszelf een bepaald ideaalbeeld aan over integratie, immigratie en allochtonen. Dat is prima. Het probleem is dat we zelf niet weten wat we willen. De Koran past niet bij ons cultuur omdat het niet democratisch is. Omdat het geen andere meningen tolereert. Geen andere uitlatingen accepteert. Besluit een Turkse vrouw om ervoor te kiezen om mét hoofddoek naar haar werk te gaan, is het alsnog niet goed. Dan heeft ze niets te kiezen en moet ze net als jou zonder hoofddoek gaan.

Ja maar de problemen met allochtonen worden niet benoemd etc etc etc.

Mocht de bovenstaande gedachte in je opgekomen zijn, dan had je deze gedachte al voordat je dit stuk las. Dan ben je precies de type die Ebola, AIDS en apen bij de zwarte piet discussie zou halen. En ook de type welke bij een discussie over de integratie van moslim vrouwen op de arbeidsmarkt de IS, de Taliban en vrouwenbesnijdenis erbij zou betrekken. Oja, en ook dat jij geen werk kunt vinden terwijl buitenlanders een uitkering krijgen. Ook een gouwe ouwe inderdaad. en óók het type welke zegt op PVV te stemmen omdat deze wel problemen benoemt. Terwijl problemen al 10 jaar door alles en iedereen genoemd zijn. PVDA benoemt het zelfs regelmatig. Laat me U verrassen. De problemen met moslims zijn er. De problemen met Jihadgangers zijn er. De problemen met Marokkanen zijn er. Problemen met Asielzoekers zijn. Het punt is dat we voor onszelf na moeten gaan of we écht willen dat er integratie plaatsvind en dat problemen opgelost worden. Of dat we buitenlanders per definitie niet mogen. Het klinkt hypocriet. Maar in het debat waar we nu in zijn beland, hebben we helemaal niks aan.

Dit artikel is niet vóór of tegen ‘iets’. Het probeert problemen vanuit verschillende perspectieven te beschouwen.

http://www.nujij.nl/politiek/moeten-allochtonen-nou-wel-of-niet-integreren.30318952.lynkx

27-11-2014, 09:56


Integreren is niet het grootste zorgenkind in Nederland..... momenteel zijn er andere urgente dingen waar we onze handen vol aan hebben.

Namelijk de opvang van de oneindige toestroom vluchtelingen uit Afrika en moslimlanden die nu via mensensmokkelorganisaties non-stop naar NL worden gebracht.

Niet alleen de opvang.... in 2015 komt ook de huisvesting van al deze tienduizenden migranten - we krijgen een schreeuwende tekort aan huurwoningen.
Financieel gaat dit miljarden kosten want naast een woning moeten we ook zorgen voor de inrichting v/d woning, voor extra onderwijs, extra zorg en een levenslange uitkering want de kans op werk zal steeds minder worden.

Aan integratie denkt nu niemand meer - wij hebben onze handen vol aan de huisvesting en zorg van de oneindige stroom vluchtelingen.
Hoe wij dit financieel en maatschappelijk kunnen blijven bolwerken is mij een raadsel - weet wel dat onze toekomstige autochtone en allochtone kinderen straks in een overvol NL wonen met 18-19 miljoen inwoners met veel armoede, werkloosheid, uitzichtloosheid en interne spanningen.
X NUniet
-3+22 revivednohe 1 uur geleden door revivednohe
Buiten dat Nederland knoeper hard onderweg is een ontwikkelingsland te worden. (Velen zijn zover dat ze geld uit het buitenland overmaken naar familie in Nederland) Draagt het integratie beleid al helemaal niet bij. Die investering die erbij zou horen kan de Nederlandse gemeenschap niet dragen.

Uit die overwegingen alleen al zouden er dus geen vreemdelingen bij moeten.
X NUniet
-1+33 WagSan 44 minuten geleden door WagSan
Ik zie hier toch een redenatiefoutje: de sharia invoeren en het land omdopen naar Allochtonië kan alleen als ze met een ruime meerderheid in de volksvertegenwoordiging komen; d.w.z. wanneer ze massaal de politiek in gaan, op zichzelf stemmen en met die ideeën een meerderheid in het land weten te behalen. Dat kan alleen als ze in de meerderheid zijn en als ze zo goed geïntegreerd zijn dat ze zich interesseren in politiek.
... en laat het nu juist vooral die geïntegreerde en politiek geïnteresseerde mensen zijn, die weinig moeten hebben van sharia en Allochtonië...
X NUniet
-504 onderonsgezegd 43 minuten geleden door onderonsgezegd
Voorbeeld - in Noord-Frankrijk heb je grote gebieden waar bijna niemand woont
als wij met ons geld daar zorgen voor opvang en woningen dan heeft daar bijna niemand last van.

Hier worden ze dadelijk in Vogelaarwijken weggestopt - waarbij steeds meer spanningen en onrust ontstaat.
Ook moeten we dadelijk in onze steden compleet nieuwe woonwijken uit de grond gaan stampen om al deze vluchtelingen uit moslimlanden te gaan huisvesten.

Dit wordt een eindeloos verhaal, waarbij wij steeds armer en complexer worden.... met nog meer files en onleefbare toestanden.

Dit komt nooit meer goed met Nederland.
X NUniet
-3+25 WagSan 36 minuten geleden door WagSan
@1 Waarom zal de kans op werk steeds minder worden?
Dat de opvang van de stroom asielzoekers een forse uitdaging is, ben ik het met u eens. Maar dat dit automatisch leidt tot armoede, werkloosheid, uitzichtloosheid en interne spanningen zie ik niet... tenzij we natuurlijk massaal gaan doemdenken en de handdoek in de ring gooien. Nederland is nog steeds één van de rijkste landen wereldwijd, maar de tijd van luilekkerland, die de babyboomgeneratie voor zichzelf geregeld heeft, is voorbij. Nu moet er er weer echt gewerkt worden om de rijkdommen te vergaren en behouden.

@2 Het zou inderdaad beter zijn om eerst de huidige problemen op te lossen, maar precies hetzelfde speelt in een hoop andere landen. De stroom asielzoekers zal niet opdrogen als landen hun grenzen sluiten; misschien komen er dan minder in Nederland, maar dan krijgt België er meer. Lost dus niks op.
X NUniet
-406 streek 30 minuten geleden door streek
@4 Goh ligt vast aan het woordje noord, wel eens in Noord Nederland geweest?
X NUniet
0+37 Ektoplasma 26 minuten geleden door Ektoplasma
Op de universiteit word je er ook strontziek van dat die allochtone studenten maar geen Nederlands willen leren. Gewoon gemakzucht, omdat de college's toch in het Engels worden gegeven. Ja dan wordt integreren ook een stuk lastiger.
X NUniet
0+28 Vrije Fries 24 minuten geleden door Vrije Fries
@6 Ik woon in Noord Nederland. En wat mij betreft komt er een stop op niet westerse allochtonen die hier worden gedumpt. Heechterp Schieringen is de slechtste wijk van Nederland om in op te groeien. Drie keer raden hoeveel procent van die wijk allochtoon is.

Den Haag wil graag meer vluchtelingen opvangen? Prima, doe dat dan maar in de Schilderswijk of voor mij part het Binnenhof. Maar val de rest van het land er niet mee lastig!
X NUniet
0+19 watmotjejoh 23 minuten geleden door watmotjejoh
Een antwoord op de vraag:

Natuurlijk!
X NUniet
-1+110 Jan-p 20 minuten geleden door Jan-p
Als je je wereldbeeld door angst laat bepalen dan zie je alleen gevaren en veroordeel je velen. Wilders is een bange man met weinig vertrouwen en positiviteit en wie wil zich nu laten leiden door een bange en onzekere man.
X NUniet
0+111 Mrs. K 18 minuten geleden door Mrs. K
Een stukje vol vooroordelen over autochtonen. Er zijn genoeg gematigde autochtonen die zich ergeren zonder daarbij racistisch te zijn.
X NUniet
0+112 Mrs. K 11 minuten geleden door Mrs. K
@3
Zoals Kuzu en Öztürk bedoel je? Die onderzoeken naar religieuze organisaties die de sharia aanhangen liever niet uitgevoerd ziet worden?
X NUniet
0013 TikEmAanOuwe 6 minuten geleden door TikEmAanOuwe
Ze moeten er een stop op zetten, voorlopig de grenzen sluiten.
Vervolgens kijken naar de problemen in dit land en een duidelijk plan van aanpak op gaan stellen.
Uitkeringen etc. controleren, waar het geld heen gaat en in hoeverre het terecht is dat ze het krijgen.

Nederland moet opstaan, strenger op gaan treden.
Jouw reactie:

27-11-2014, 11:21

Citaat:
Het punt is dat we voor onszelf na moeten gaan of we écht willen dat er integratie plaatsvind en dat problemen opgelost worden.
Als integratie van allochtonen inhoudt dat autochtonen degenen zijn die zich aan moeten passen, denk ik niet dat er heel veel voorstanders voor te vinden zijn.


Citaat:

Of dat we buitenlanders per definitie niet mogen.
Buitenlanders zijn het probleem niet. Er zijn heel veel westerse allochtonen in Nederland.

Het probleem zijn de allochtonen die hun eigen cultuur willen behouden. Dat staat de integratie in de weg.

Niet dat daar iets mis mee is. Ik denk alleen niet dat je de schuld van het falen van de integratie moet neerleggen bij de autochtonen.

Citaat:

Het klinkt hypocriet. Maar in het debat waar we nu in zijn beland, hebben we helemaal niks aan.
Er is helemaal geen debat. Er zijn linkse schreeuwers en rechtse schreeuwers, en geen van de partijen is bereid water bij de wijn te doen.

In dat geval 'wint' de meerderheid en niet degenen die het meeste lawaai maken.

27-11-2014, 11:27
Voor mij en voor meerdere is het heel simpel.

- ik ben Moslim, dus ik gedraag me ernaar en hanteer die normen en waarden om mijn leven in te richten.
- Ik ben Marokkaan dus ik spreek de taal, ik ken de geschiedenis en ik eer de cultuur.
- Ik ga nooit van mijn leven, verkasen, want dat ben ik gewoon niet.

Hollanders die me accepteren, die reik ik een hand toe, Hollanders die me niet accepteren krijgen een middelvinger van mij.

En daarmee moeten jullie het doen, andere opties zijn er niet, voor de rest even goede vrienden

27-11-2014, 11:37



Citaat door Triangle:
Voor mij en voor meerdere is het heel simpel.

- ik ben Moslim, dus ik gedraag me ernaar en hanteer die normen en waarden om mijn leven in te richten.
- Ik ben Marokkaan dus ik spreek de taal, ik ken de geschiedenis en ik eer de cultuur.
- Ik ga nooit van mijn leven, verkasen, want dat ben ik gewoon niet.

Hollanders die me accepteren, die reik ik een hand toe, Hollanders die me niet accepteren krijgen een middelvinger van mij.

En daarmee moeten jullie het doen, andere opties zijn er niet, voor de rest even goede vrienden
Wat vind je verder van 'integratie'? Is dat het probleem voor anderen?

Autochtonen die bijvoorbeeld Zwarte Piet willen houden; moeten die maar veranderen omdat jij hier bent, je weigert aan te passen maar wel van anderen verwacht dat ze zich aanpassen?

27-11-2014, 11:39
Ik vind dat hele integreren maar onzin, zolang iemand de boel niet op stelten zet(zwaar tegen de wet ingaan e.d.) en zijn/haar uiterste best doet de eigen broek op te houden is het meer dan prima. Eigenlijk dus precies hetzelfde als ik van ieder ander verwacht.
Wat iemand verder wel of niet doet is hun zaak, niet de mijne.

Wat is dat integreren eigenlijk, wanneer is iemand goed geintegreerd? Want veel van wat ik lees over integreren gaat meer over assimileren, het gehele reilen en zeilen van de "autochtoon" overnemen en dan ook nog een of ander steriotype beeld van de "autochtoon" die in de praktijk helemaal niet zo zwaar bestaat.

Ik vind die verschillende culturen eigenlijk wel gezellig, als we nu gewoon eens ophouden met daar zo'n probleem van maken en gaan genieten van die mooie dingen die het te bieden heeft? Dat we gewoon eens de negatieve houding los proberen te laten en de verschillen accepteren waardoor we wat ons allen bind wat beter gaan zien?
Lijkt mij een veel beter plan dan al dat gedwongen hetzelfde moeten zijn.

27-11-2014, 11:41

Citaat door Baxi:
Wat vind je verder van 'integratie'? Is dat het probleem voor anderen?

Autochtonen die bijvoorbeeld Zwarte Piet willen houden; moeten die maar veranderen omdat jij hier bent, je weigert aan te passen maar wel van anderen verwacht dat ze zich aanpassen?
Alsof het zwarte piet debat een allochtonen vs autochtonen is....

Je weet toch wel dat dat niet het geval is he? En vooral hier de vraag, hoe lang blijf jij iemand als allochtoon zien? Heeft dat te maken met het kleurtje, zolang dat doorerft ben je een allochtoon ofzo?
Je spreekt ook hier tegen mensen die bijna allemaal hier geboren en getogen zijn, als we het over de zwarte piet discussie hebben dan hebben we het over roomblanke nederlanders die tegen zijn en wat mensen van oa surinaamse afkomst, wiens opa's en oma's hier al woonde, die vanaf dat suriname onafhankelijk werd hier zijn, die nooit anders zijn geweest dan nederlands, of beter gezegd, daarvoor moeten we terug naar de tijd dat we ze uit afrika ontvoerde.

27-11-2014, 11:43

Citaat door Triangle:
Voor mij en voor meerdere is het heel simpel.

- ik ben Moslim, dus ik gedraag me ernaar en hanteer die normen en waarden om mijn leven in te richten.
- Ik ben Marokkaan dus ik spreek de taal, ik ken de geschiedenis en ik eer de cultuur.
- Ik ga nooit van mijn leven, verkasen, want dat ben ik gewoon niet.

Hollanders die me accepteren, die reik ik een hand toe, Hollanders die me niet accepteren krijgen een middelvinger van mij.

En daarmee moeten jullie het doen, andere opties zijn er niet, voor de rest even goede vrienden
Ik mis in je opsomming iets dat te maken heeft met het land waar je bent geboren en getogen/opgegroeid.
Leeft, werkt, oud zal worden, kinderen, kleinkinderen zult krijgen.

27-11-2014, 11:43
Een Nederlander integreert toch ook niet als hij in Spanje, Afrika of China woont.
Maar ik bemoei niet

27-11-2014, 11:46

Citaat door Leonidas:
Ik mis in je opsomming iets dat te maken heeft met het land waar je bent geboren en getogen/opgegroeid.
Leeft, werkt, oud zal worden, kinderen, kleinkinderen zult krijgen.
Wat moet ie doen dan?
Pro-zwarte piet zijn?

27-11-2014, 11:46

Citaat door corrie2:
Ik vind dat hele integreren maar onzin, zolang iemand de boel niet op stelten zet(zwaar tegen de wet ingaan e.d.) en zijn/haar uiterste best doet de eigen broek op te houden is het meer dan prima. Eigenlijk dus precies hetzelfde als ik van ieder ander verwacht.
Wat iemand verder wel of niet doet is hun zaak, niet de mijne.

Wat is dat integreren eigenlijk, wanneer is iemand goed geintegreerd? Want veel van wat ik lees over integreren gaat meer over assimileren, het gehele reilen en zeilen van de "autochtoon" overnemen en dan ook nog een of ander steriotype beeld van de "autochtoon" die in de praktijk helemaal niet zo zwaar bestaat.

Ik vind die verschillende culturen eigenlijk wel gezellig, als we nu gewoon eens ophouden met daar zo'n probleem van maken en gaan genieten van die mooie dingen die het te bieden heeft? Dat we gewoon eens de negatieve houding los proberen te laten en de verschillen accepteren waardoor we wat ons allen bind wat beter gaan zien?
Lijkt mij een veel beter plan dan al dat gedwongen hetzelfde moeten zijn.
Integreren is heel simpel, MET de autochtonen leven, niet naast hen in een zorgvuldig opgebouwd Klein-Turkije, Kein-Marokko enz enz.
Alle contacten met de autochtonen zoveel als mogelijk zorgvuldig vermijden.

27-11-2014, 11:47

Citaat door corrie2:
Alsof het zwarte piet debat een allochtonen vs autochtonen is....
Je weet toch wel dat dat niet het geval is he?

Dat klopt. Als er echter geen allochtonen waren geweest, was de discussie er ook niet geweest. Vandaar het voorbeeld.


Citaat:

En vooral hier de vraag, hoe lang blijf jij iemand als allochtoon zien? Heeft dat te maken met het kleurtje, zolang dat doorerft ben je een allochtoon ofzo?
Triangle ziet zichzelf als Marokkaan en zeker niet als Nederlander. Zo zijn er velen. Dat zijn voor mij allochtonen, ongeacht hoeveelste generatie het is.

Met hun kleur heeft dat helemaal niets te maken. Er zijn ook genoeg Oost-Europese allochtonen in Nederland.

27-11-2014, 11:48



Citaat door MoiSophia:
Wat moet ie doen dan?
Pro-zwarte piet zijn?
Men hoeft zelfs niet zuurkool met een kuiltje jus en stuk worst te eten.

27-11-2014, 11:48

Citaat door MoiSophia:
Wat moet ie doen dan?
Pro-zwarte piet zijn?
Hij moet zelf doen wat hij vindt dat anderen voor hem moeten doen.

27-11-2014, 11:50

Citaat door Leonidas:
Men hoeft zelfs niet zuurkool met een kuiltje jus en stuk worst te eten.
Gelukkig maar.
De taal leren is belangrijk.

Pagina's : [1] 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19