Bekijk volle/desktop versie : Vispastilla

Pagina's : 1 [2]

27-03-2003, 09:08
mijn moeder maakt de lekkerste VisBastila hmmmm lekker

31-03-2003, 18:39

vraag haar hoe ze dat ens maakt?? de lekkerste ooit heb ik vorige week gegeten op een geboorte feest lekker dat dat was!!!! de schotel aan onze tafel was all gone

01-04-2003, 19:42

Citaat:
Origineel gepost door lemja25
Hallo allemaal,

Wie O Wie kan mij helpen aan het recept voor vispastilla?
Ik zou het echt zeer op prijs stellen.
Je mag het ook mailen: ouiam25@hotmail.com

Groetjes ouiam
Garnalenbastilla

250gr garnalen/gamba's
250gr mosselen
250gr inktvis (in ringen snijden. Je kan het beste kleine inktvisjes nemen, deze zijn ca. 20cm)
250gr/ 1 pakje surimi (=imitatie krab)
250gr kabeljauw/ een andere witte vissoort, géén botervis)

bak alle vissoorten apart met de volgende kruiden in een wok/ steelpan
olie
zout naar smaak
mespuntje saffraan
ca. 1/2 tot 1 theelepel zwarte peper
1 teentjes knoflook (of meer)
1/2 theelepel nootmuskaat
1 prei alleen bij de inktvis meebakken
Koriander

N.B. de inktvis dien je best wel lang te roerbakken aan het eind kan je de prei erbij bakken.

Tenslotte doe je alles bij elkaar en hutsel je het een beetje. Je pakt een ronde schaal (ca. 30cm) en doet ca. 5 filodeeg als onderlaag. Smeer elke laag met wat olie/boter in. Doe dan de ingrediënten over de 5 filo-deeglagen en pak de uiteinden van de filodeeg en vouw deze naar binnen, bedek deze nogmaal met ca. 5 filodeeg. Leg een bord op de schaal en draai het geheel om op het bord. Neem wat olie en pak de uiteinden beet en vouw ook deze naar binnen tot een rond geheel. Doe de bastilla in de oven op ca. 250C(dit geldt voor een hete luchtoven, als je marokkaanse brood bakt kun je deze temperatuur voor de bastilla gebruiken.). Als de bovenkant goudbruin is gebakken, dien je de bastilla om te draaien om zo ook de andere kant goudbruin te bakken. Als de bastilla gebakken is het mooi om de bastilla op een iets groter bord te leggen en het geheel met schijfjes citroen en gamba's te versieren.

P.s Ik zelf heb deze recept nog nooit uitgeprobeerd maar het zal wel lekker zijn.

Pagina's : 1 [2]