Bekijk volle/desktop versie : Maastrichtse moeder haalt dochter (19) terug uit Syrië



Pagina's : [1] 2 3 4 5

18-11-2014, 09:53
Een Nederlandse moeder heeft, tegen het advies van de politie in Maastricht in, haar dochter opgespoord en teruggehaald uit Raqqa, de hoofdstad van het door Islamitische Staat uitgeroepen kalifaat in Syrië. Moeder Monique en haar 19-jarige dochter Aïcha zijn op hun vlucht gestrand in Turkije, omdat de jonge vrouw zonder paspoort reisde.
Moniques dochter vertrok in februari naar Turkije, schrijft 1Limburg.nl. In de maanden voor haar vertrek zou ze bekeerd tot de islam en geradicaliseerd zijn. Ze veranderde haar naam in Aïcha. Haar plan was om in Syrië te trouwen met een Turks-Nederlandse jihadi en voormalig militair, genaamd Yilmaz.

Voor vertrek van de moeder is een Whatsapp-bericht het laatste teken van leven van Aïcha. Hulp van Nederlandse instanties om Aïcha te vinden blijft uit. In oktober reist moeder Monique tegen alle adviezen in en op de bonnefooi toch af naar de Syrische grens. Tevergeefs.

Noodkreet
Terug in Nederland ontvangt Monique een 'noodkreet' van haar dochter. 'Ze wil naar huis, maar kan Raqqa niet zonder hulp verlaten', laat advocate Landerloo weten. Gehuld in een lichaamsbedekkende sluier vertrekt Monique opnieuw naar het kalifaat en spoort met succes haar dochter op.

Het vluchtende tweetal wordt bij de Turks-Syrische grens aangehouden, omdat Aïcha niet over een paspoort beschikt. Dat werd haar geweigerd op advies van de AIVD. Buitenlandse Zaken laat weten dat beide vrouwen, die momenteel worden vastgehouden in Turkije, binnen een week in Nederland worden verwacht. Het ministerie bemiddelt bij de terugkeer, aldus Landeroo. BZ geeft zelf geen commentaar op de zaak.

http://www.ad.nl/ad/nl/1012/Nederland/article/detail/3792819/2014/11/18/Maastrichtse-moeder-haalt-dochter-19-terug-uit-Syrie.dhtml


Citaat door Kapot:
Ze had het kunnen weten... Nu komt die makkelijk beïnvloedbare slet deze kant op.

18-11-2014, 10:04


1 IS=GEEN ISLAM!!!!

Verschrikkelijk voor moeder en dochter!

Moge IS snel vernietigd worden stelletje Zionisten bij mekaar.die onschuldige tieners wijsmaken dat ze voor een goed doel strijden in zogenaamd naam van Islam,!! Walg ervan gewoon!!

18-11-2014, 10:09
Mooi verhaal.

18-11-2014, 10:13

Citaat door firooz:
(...) en spiritus ken (...)
Ik ken spiritus al heel lang, dat gebruikten we vroeger om op te fonduen en tegenwoordig nog wel eens om de ramen mee te zemen .
Elke religie is onzin... het enige in je verhaal waar ik het mee eens ben is het goed zijn voor anderen, maar gewoon omdat mensen dan ook goed zijn voor jou en je leven een stuk gezelliger is.

18-11-2014, 10:15


Dappere moeder.

18-11-2014, 10:25
[video=youtube;3N-B2aka2Gc]https://www.youtube.com/watch?v=3N-B2aka2Gc[/video]

18-11-2014, 10:28

Citaat door Dutchman98_:
Ik neem aan dat ze haar lesje wel geleerd heeft.
Ik hoop het wel uiteraard, maar ik betwijfel het ten zeerst.

18-11-2014, 10:34
Vraag me toch wel af met wie ze omging voordat ze radicaliseerde, als Maastrichtenaar. En die moeder is gewoon een held.

18-11-2014, 10:36

Citaat door Kapot:
Ze had het kunnen weten... Nu komt die makkelijk beïnvloedbare slet deze kant op.

Hoe zie jij het dan voor je, allemaal daar laten en wachten tot ze 1 voor 1 aanslagen gaan plegen?

18-11-2014, 10:37
Eigen schuld. Hoop dat ze hier wel haar straf krijgt.

18-11-2014, 10:41

Citaat door firooz:
Vroeger leefde ik als een moslim, 5 keer per dag bidden, vasten probeerde ik ook te doen wat nooit lukte, althans niet alle dagen etc. Ik was bang voor de hel en ik voelde me altijd een gevangene. Nu ik achter waarheid gekomen ben en spiritus ken weet ik dat islam een ware gevangennis is. Geachte bekeerlingen, open je ogen, deze religie maakt jullie ongelukkig. Trap er niet in, blijf ver uit de buurt van islam. Blijf een mens en als je goed bent voor anderen zal God blij met je zijn.
Je hebt je teveel uitgesloofd waarschijnlijk.

On-topic. Als je op de politie of overheid wacht mag je lang wachten tot je een ons weegt. Dit is het zoveelste verhaal als bewijs daarvoor.

18-11-2014, 10:42

Citaat door WorldFamous77:
Hoe zie jij het dan voor je, allemaal daar laten en wachten tot ze 1 voor 1 aanslagen gaan plegen?
Allemaal daar blijven en dan de hel in genuked worden door Amerika.

18-11-2014, 10:45



Citaat door Kapot:
Ik hoop het wel uiteraard, maar ik betwijfel het ten zeerst.
Speculatie.

18-11-2014, 10:47

Citaat door Kapot:
Allemaal daar blijven en dan de hel in genuked worden door Amerika.
Lekker terug laten komen en opvangen.

18-11-2014, 10:47

Citaat door Kapot:
Allemaal daar blijven en dan de hel in genuked worden door Amerika.

Hoe oud ben je eigenlijk? Eerlijk zeggen.

Pagina's : [1] 2 3 4 5