Bekijk volle/desktop versie : Bastila met loepia vellen



Pagina's : [1] 2

16-11-2014, 18:20
Salaam Zuster's,

wie van de dames kan mij even helpen. Wat is de makkelijkste manier om die vellen dicht te maken
als volgt dat die een mooie ronde bastila uit komt.

PS: ik lees ook dames dat ze 10 eieren bij de kip doen de vraag is waarom eigelijk
waarom de eieren?

Ma3a salamaa

[/SIZE]

16-11-2014, 18:24


Gesmolten boter en/of olie. Bastilla maak je van filodeeg niet met loempiavellen.
Die eieren horen er gewoon in als je een grote bastilla maakt

16-11-2014, 18:25
Ik zou geen loempiavellen gebruiken, dat wordt "taai".
Gebruik je ze wel, goed insmeren met olie zodat ze alsnog krokant worden.

De vorm bekleden met de vellen zodat deze elkaar overlappen. Je begint met 1 vel over de rand, de ander er voor de helft op en zo werk je de cirkel af, bodem bekleden, nog wat extra lagen aan de zijkanten, vullen en dicht vouwen.


Ik word al misselijk bij het lezen van eieren in bestilla, laatstaan 10 stuks.
Ik denk dat men deze gebruikt zodat de kip aan elkaar plakt ofzo.

16-11-2014, 18:35

Citaat door Theelepeltje:
Ik zou geen loempiavellen gebruiken, dat wordt "taai".
Gebruik je ze wel, goed insmeren met olie zodat ze alsnog krokant worden.

De vorm bekleden met de vellen zodat deze elkaar overlappen. Je begint met 1 vel over de rand, de ander er voor de helft op en zo werk je de cirkel af, bodem bekleden, nog wat extra lagen aan de zijkanten, vullen en dicht vouwen.


Ik word al misselijk bij het lezen van eieren in bestilla, laatstaan 10 stuks.
Ik denk dat men deze gebruikt zodat de kip aan elkaar plakt ofzo.


Citaat door Bloempjeee:
Gesmolten boter en/of olie. Bastilla maak je van filodeeg niet met loempiavellen.
Die eieren horen er gewoon in als je een grote bastilla maakt
Salaam zuster's.

erg bedankt voor jullie reactie. Jah ik heb dat ergens gelezen loepia vellen en die 10 eieren.
dus ik dacht even na vragen of er zuster's die dat wel doen, en er wat uit gaan leggen hoe ze dat doen.

bedankt!

16-11-2014, 18:36



Citaat door Theelepeltje:
Ik zou geen loempiavellen gebruiken, dat wordt "taai".
Gebruik je ze wel, goed insmeren met olie zodat ze alsnog krokant worden.

De vorm bekleden met de vellen zodat deze elkaar overlappen. Je begint met 1 vel over de rand, de ander er voor de helft op en zo werk je de cirkel af, bodem bekleden, nog wat extra lagen aan de zijkanten, vullen en dicht vouwen.


Ik word al misselijk bij het lezen van eieren in bestilla, laatstaan 10 stuks.
Ik denk dat men deze gebruikt zodat de kip aan elkaar plakt ofzo.


Hoezo gebruik jij geen eieren dan in je bastilla

16-11-2014, 18:37
Geen loempiavellen maar filodeeg en geen eieren.

16-11-2014, 18:38

Citaat door Bloempjeee:
Hoezo gebruik jij geen eieren dan in je bastilla
Nee.
Kipbestilla is sowieso al machtig(vind ik) kun je niet lekker van door eten en dan ook nog eens (10) eieren erin.
Mij niet gezien!

Ik doe er wel uien, koriander, peterselie in.

16-11-2014, 18:39

Citaat door Nahid__:
Salaam zuster's.

erg bedankt voor jullie reactie. Jah ik heb dat ergens gelezen loepia vellen en die 10 eieren.
dus ik dacht even na vragen of er zuster's die dat wel doen, en er wat uit gaan leggen hoe ze dat doen.

bedankt!
Wa alikom salaam graag gedaan.
Je hoeft natuurlijk niet 10 eieren te gebruiken ga gewoon op je gevoel af. Heerlijk heb er in ieder geval trek in gekregen!

16-11-2014, 18:39

Citaat door Nahid__:
Salaam zuster's.

erg bedankt voor jullie reactie. Jah ik heb dat ergens gelezen loepia vellen en die 10 eieren.
dus ik dacht even na vragen of er zuster's die dat wel doen, en er wat uit gaan leggen hoe ze dat doen.

bedankt!
Alekom Salam.

Ik zou het laten, tenzij het een noodgeval is, dan is het niet anders.
Maar voor bestilla raad ik je toch echt aan een rol filodeeg te nemen meid.
En laat alsjeblieft die eieren weg

16-11-2014, 18:40

Citaat door Theelepeltje:
Nee.
Kipbestilla is sowieso al machtig(vind ik) kun je niet lekker van door eten en dan ook nog eens (10) eieren erin.
Mij niet gezien!

Ik doe er wel uien, koriander, peterselie in.
Haha hoeft natuurlijk ook geen 10 eieren in hè das een beetje teveel. Ik doe het wel en lekker amandelen enz mmmm

16-11-2014, 18:42

Citaat door Theelepeltje:
Ik zou geen loempiavellen gebruiken, dat wordt "taai".
Gebruik je ze wel, goed insmeren met olie zodat ze alsnog krokant worden.

De vorm bekleden met de vellen zodat deze elkaar overlappen. Je begint met 1 vel over de rand, de ander er voor de helft op en zo werk je de cirkel af, bodem bekleden, nog wat extra lagen aan de zijkanten, vullen en dicht vouwen.


Ik word al misselijk bij het lezen van eieren in bestilla, laatstaan 10 stuks.
Ik denk dat men deze gebruikt zodat de kip aan elkaar plakt ofzo.
Precies wat jij doet doe ik ook. ik gebruik een siniyeth voor de vorm.
Wat ik alleen anders doe is dat ik na 't dichtvouwen er nog 2 vellen bovenop zet en m met een thaamasht omdraai en vervolgens weer 2 van die vellen filodeeg drop zet waarna ik die vanonder naar binnen vouw. Dan issie echt goed bedekt.

16-11-2014, 18:44

Citaat door Oogappeltjee_:
Precies wat jij doet doe ik ook. ik gebruik een siniyeth voor de vorm.
Wat ik alleen anders doe is dat ik na 't dichtvouwen er nog 2 vellen bovenop zet en m met een thaamasht omdraai en vervolgens weer 2 van die vellen filodeeg drop zet waarna ik die vanonder naar binnen vouw. Dan issie echt goed bedekt.
Ja maar dan wel met filodeeg toch? Hahahaha zo doe ik het ook en dan omkeren op de vakplaat, bestrijken met eidooier en de oven in.

16-11-2014, 18:47


Ik besmeer mn bestilla lichtjes met gesmolten boter. Ook tijdens het vouwen. Vind dat het lekkerst.
Zou niet zoveel eieren gebruiken. Dat kan echt wel met minder. De eieren binden het geheel.
En zoals gezegd filodeeg gebruiken;

16-11-2014, 18:48

Citaat door Theelepeltje:
Ja maar dan wel met filodeeg toch? Hahahaha zo doe ik het ook en dan omkeren op de vakplaat, bestrijken met eidooier en de oven in.
Ja met filodeeg pfffffff heb er nu echt trek in.

16-11-2014, 18:59

Citaat door Theelepeltje:
Alekom Salam.

Ik zou het laten, tenzij het een noodgeval is, dan is het niet anders.
Maar voor bestilla raad ik je toch echt aan een rol filodeeg te nemen meid.
En laat alsjeblieft die eieren weg
Salaam zuster, ik was even aan het zoeken waar ik het gelezen heb niet gevonden helaas.
wollah ze had 10 eieren gedaan dus ik dacht bij me zelf woow 10 ik dacht gelijk even vragen hier op deze forum.

jaa! tuurlijk weg laten ik was nieuwsgierig wat de reden was over de eieren snapje

Pagina's : [1] 2