Bekijk volle/desktop versie : strenge schoonmoeder



Pagina's : [1] 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11

15-11-2014, 13:38
Hoe kan je het best met haar overweg???

Gewoon alles slikken en pikken.

Ene oor in en de andere uit.

Glimlachen ten alle tijden.

Accepteren dat ze zo is en proberen erboven te staan.

15-11-2014, 13:39


Je zegt het zelf. Gewoon slikken en pikken. Het blijft de moeder van je man. Maar er is wel een grens, als zij onmenselijk doet dan moet ze maar snappen dat je afstand van haar neemt. Niet dat je dat zou vragen van je man.. Zij blijft zijn moeder ofcourse.

15-11-2014, 14:04
Zoals je het zelf zegt. Maar stel je grenzen. Gaat ze kwetsende dingen zeggen of wordt het fysiek, mag je voor jezelf opkomen. Daarmee doel ik niet op geweld. Jij bent ook een mens met gevoelens. Ouderen kunnen moeilijk hun emoties uiten. Houdt ze heel erg van je, heeft ze overal commentaar op. Ze willen dan dat je overal beter in wordt, volgens hun.

Soort van trainings- kamp.

15-11-2014, 14:17
Wat is streng? Dat ze opkomt voor haar eigen dochter/zoon of wat bedoel je?

15-11-2014, 14:37


Soms is het beter om er geen aandacht aan te geven, ene oor in en andere oor uit. Doe het omwille van Allah swt en om je man niet te kwetsen. In-Sha'Allah zal ze ermee ophouden als jij er niet op ingaat en doet alsof je neus bloed.

15-11-2014, 14:44

Citaat door Hero_:
Schoonmoeder, zodra je weet hoe een schoonmoeder is elkaar zit of de man heeft meerdere zussen, dan gelijk kappen. Maar zodra je erachter komt terwijl je getrouwd ben, geduld hebben en hopen dat ze bij draait of .....Meestal zijn de schoonvaders en schoonbroers relaxed, 't zijn altijd die schoonmoeders en schoonzussen die 't voor de man/vrouw verpesten.
Safi dit is weer iets nieuws voor mij kappen zodra hij veel zussen heeft?????
Hallo men leeft niet met de zussen ook is het een kwestie van geluk hebben met de schoonzussen.
Net zoals het geluk hebben van een goede vent treffen.

15-11-2014, 14:47

Citaat door Hero_:
Schoonmoeder, zodra je weet hoe een schoonmoeder is elkaar zit of de man heeft meerdere zussen, dan gelijk kappen. Maar zodra je erachter komt terwijl je getrouwd ben, geduld hebben en hopen dat ze bij draait of .....Meestal zijn de schoonvaders en schoonbroers relaxed, 't zijn altijd die schoonmoeders en schoonzussen die 't voor de man/vrouw verpesten.
Bij mij is dit helaas niet het geval. Ik heb van zowel de vrouwen als mannen last, maar elhamdoulilah weet ik wel hoe ik ermee om moet gaan: alles lekker weglachen en doen of het je niets uit maakt. Sindsdien is het niet zo erg meer als in het begin.

15-11-2014, 15:11

Citaat door d.chouk:
Bij mij is dit helaas niet het geval. Ik heb van zowel de vrouwen als mannen last, maar elhamdoulilah weet ik wel hoe ik ermee om moet gaan: alles lekker weglachen en doen of het je niets uit maakt. Sindsdien is het niet zo erg meer als in het begin.
Hoe doe je dat alles gewoon weg lachen? Ik zou er echt mee zitten

15-11-2014, 15:19

Citaat door chameliaaa:
Hoe doe je dat alles gewoon weg lachen? Ik zou er echt mee zitten
Ik heb niet gezegd dat ik er niet mee zit Maar wanneer je doet ALSOF het je niets doet, zullen zij dat niet leuk meer vinden, met als resultaat dat ze niet meer zo op je letten en dergelijke. Thuis zit ik er wel mee, maar niet in hun bijzijn. Dat is mijn truc haha.

16-11-2014, 01:04
Ik zou helemaal niks pikken van haar als ze me opzettelijk zou kwetsen en van een schoonzus al helemaal niet!

16-11-2014, 01:25
gelijk geven en verder doen wat je wou doen

16-11-2014, 01:42
ik denk eerder andersom meiden van nu zijn welgebekt en agressief ze zouden tegen schoonmoeder schreeuwen en zelfs tot in staat zijn om haar te slaan.. dat doen nu de meiden van maroc laat staan die van hier.

16-11-2014, 01:46



Citaat door sahrawiya_:
ik denk eerder andersom meiden van nu zijn welgebekt en agressief ze zouden tegen schoonmoeder schreeuwen en zelfs tot in staat zijn om haar te slaan.. dat doen nu de meiden van maroc laat staan die van hier.
meiden van hier zijn 1000 maal rustiger dan die van bled, echt slangen die van daar

16-11-2014, 02:30
Ik zou me er niks van aantrekken. Ene oor in, het andere uit. Je leeft toch in je eigen huis neem ik aan niet samen onder één dak met je schoonfamilie.

16-11-2014, 08:18
Gewoon voor jezelf blijven opkomen op een volwassen wijze.
Heb eens een bijdehande opmerking gehad van mijn schoonzus die single is
En je bij voorbijt al wanhopig verklaard als je jong trouwt.
(Jong trouwen is voor haar tot je 25ste) je moet een carriere hebben gemaakt
Min uni hebben afgestudeerd en succesvol zijn in je sociale wereldje.

In ieder geval, ze vroeg me toen ik net maand bevallen was;
"Wanneer begin je nou eens met je carriere?!"

"Dus ik zei: Kijk eens om je heen, ik ben er al aan begonnen huisje boompje beestje.
Alhamdoulillah Wordt het voor jou niet de tijd om eraan te beginnen?"

En daar zat ze dan met haar rode hoofd nadenken hoe ze dit dan weer
Moet beargumenteren.

Pagina's : [1] 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11