Bekijk volle/desktop versie : Wie is er ook van overtuigd



Pagina's : [1] 2 3

18-03-2005, 14:30
dat de dag des oordeels heel kortbij is??

18-03-2005, 14:36



Citaat door lil_angel1986:
dat de dag des oordeels heel kortbij is??
Ik niet, dus overtuig mij maar

18-03-2005, 14:38

Citaat door lil_angel1986:
dat de dag des oordeels heel kortbij is??
Ik weet niet echt, ik vind het wel eng en heb het liefst dat ik het niet meemaak. Maar ik denk wel dat het 'inzicht' is.

En let op de tijd...

'Kijk om je heen', alleen maar verschrikkelijke dingen bijna.

18-03-2005, 14:42

Citaat door Elberfeld:
Komen de eindexamens er dan nu alweer aan?

18-03-2005, 14:44


Soera 17:

49. En zij zeggen: "Zullen wij, wanneer wij tot beenderen en stof vergaan zijn, werkelijk als een nieuwe schepping worden opgewekt?"
50. Zeg: "Weest steen of ijzer,"
51. "Of een andere schepping die naar uw gedachte het moeilijkst, is." Dan zullen zij zeggen: "Zeg, wie zal ons dan doen herleven?" Zeg: "Hij Die u de eerste maal heeft geschapen." Dan zullen zij het hoofd schudden tegen u en vragen: "[B]Wanneer zal dit geschieden?" Zeg, "Waarschijnlijk is het nabij."[/B]


De Dag des Oordeels en de Dag der Opstanding.

Het is altijd nabij voor degenen die al dood zijn.

Want zodra het lichaam sterft, is de ziel niet meer onderworpen aan de tijd.

Of er nu 100 jaren verstrijken of 1 miljoen jaren.

De ziel heeft geen besef van de tijd.

Daarom zal op de Dag des Opstandings verwarring zijn hierover:


Soera 23:

112. Hij (God) zal vragen: "Hoeveel jaren zijt gij op de aarde gebleven?"
113. Zij zullen antwoorden: "Wij bleven een dag of een deel van een dag. Vraag dus degenen die rekening houden."
114. Hij (Allah) zal zeggen: "Gij bleeft een korte tijd, hadt gij het maar geweten."


Voor de levenden is het derhalve ook altijd nabij, gezien het feit dat de mens maximum 100 jaren wordt of iets meer.

Daarom is het altijd nabij.




[B]Soera 31:

34. Voorwaar, Allah alleen bezit de kennis van het Uur. Hij zendt de regen neder en Hij weet wat zich in de baarmoeder bevindt. Geen ziel weet wat zij morgen zal doen, en geen ziel weet in welk land zij zal sterven. Voorwaar, Allah is Alwetend, Alkennend.

Soera 30:

55. De Dag waarop het Uur zal komen zullen de schuldigen zweren, dat zij slechts een uur hebben geleefd - zo werden zij bedrogen.


de tijd en het leven op aarde is inderdaad slechts een illusie.

of wij de ondergang van de aarde met onze eigen ogen zien en zullen meemaken, behoort tot de Kennis van het Onzienlijke.

Dat Weet Allah SWT Alleen.






En Allah SWT Weet het Best.

18-03-2005, 14:47

Citaat door lil_angel1986:
dat de dag des oordeels heel kortbij is??
Waarom denk je dat? En hoe zou die dag volgens jou aflopen? Kom je bij de "goeie" en is het de rest van je leven slagroomtaart en suikerbrood of vrees je dat je bij de "slechte" zit? Ik heb begrepen dat de Koran en de Hadith dan niet misselijk zijn.

18-03-2005, 14:48
Dus hop, ga wat nuttigs doen voor de samenleving. Voor het te laat is.

18-03-2005, 14:49

Citaat door Jamezs:
Soera 17:

49. En zij zeggen: "Zullen wij, wanneer wij tot beenderen en stof vergaan zijn, werkelijk als een nieuwe schepping worden opgewekt?"
50. Zeg: "Weest steen of ijzer,"
51. "Of een andere schepping die naar uw gedachte het moeilijkst, is." Dan zullen zij zeggen: "Zeg, wie zal ons dan doen herleven?" Zeg: "Hij Die u de eerste maal heeft geschapen." Dan zullen zij het hoofd schudden tegen u en vragen: "[B]Wanneer zal dit geschieden?" Zeg, "Waarschijnlijk is het nabij."[/B]


De Dag des Oordeels en de Dag der Opstanding.

Het is altijd nabij voor degenen die al dood zijn.

Want zodra het lichaam sterft, is de ziel niet meer onderworpen aan de tijd.

Of er nu 100 jaren verstrijken of 1 miljoen jaren.

De ziel heeft geen besef van de tijd.

Daarom zal op de Dag des Opstandings verwarring zijn hierover:


Soera 23:

112. Hij (God) zal vragen: "Hoeveel jaren zijt gij op de aarde gebleven?"
113. Zij zullen antwoorden: "Wij bleven een dag of een deel van een dag. Vraag dus degenen die rekening houden."
114. Hij (Allah) zal zeggen: "Gij bleeft een korte tijd, hadt gij het maar geweten."


Voor de levenden is het derhalve ook altijd nabij, gezien het feit dat de mens maximum 100 jaren wordt of iets meer.

Daarom is het altijd nabij.


Maar het Uur, daar heeft niemand anders dan Allah SWT Kennis van.

Soera 31:

34. Voorwaar, Allah alleen bezit de kennis van het Uur. Hij zendt de regen neder en Hij weet wat zich in de baarmoeder bevindt. Geen ziel weet wat zij morgen zal doen, en geen ziel weet in welk land zij zal sterven. Voorwaar, Allah is Alwetend, Alkennend.

Soera 30:

55. De Dag waarop het Uur zal komen zullen de schuldigen zweren, dat zij slechts een uur hebben geleefd - zo werden zij bedrogen.


de tijd en het leven op aarde is inderdaad slechts een illusie.

of wij de ondergang van de aarde met onze eigen ogen zien en zullen meemaken, behoort tot de Kennis van het Onzienlijke.

Dat Weet Allah SWT Alleen.






En Allah SWT Weet het Best.
Is dit uit de snoennithsche versie of een van die andere 71?

18-03-2005, 14:51

Citaat door dutchbirdy:
Waarom denk je dat? En hoe zou die dag volgens jou aflopen? Kom je bij de "goeie" en is het de rest van je leven slagroomtaart en suikerbrood of vrees je dat je bij de "slechte" zit? Ik heb begrepen dat de Koran en de Hadith dan niet misselijk zijn.
Dat is het em, je weet het niet. Het is zeg maar een "verassing", voor de een aangenaam, voor de ander niet (?). Maar God is de enige die het weet.

Groetjes, Sorayia

18-03-2005, 14:52

Citaat door sorayia:
Is dit uit de snoennithsche versie of een van die andere 71?
???



ben je bang voor de Dag des Oordeels??

??

of???

ik bemerk een beetje angst verscholen onder de spot??

??
waarom??

of??


bye


18-03-2005, 14:56

Citaat door lil_angel1986:
dat de dag des oordeels heel kortbij is??
Ik niet hoor.

Weet je hoe vaak in de loop der eeuwen, op hoeveel plaatsen en door hoeveel mensen is gedacht dat het einde nabij was?

Dat is heel wat keren geweest.

Dus kop op, en volg het advies van Amused!

18-03-2005, 15:01

Citaat door Jamezs:
???



ben je bang voor de Dag des Oordeels??

??

of???

ik bemerk een beetje angst verscholen onder de spot??

??
waarom??

of??


bye



Silly!

Het was een serieuze vraag hoor! Want ik ben zelf soennit, en daar geloof ik uitsluitend (Incha Allah) in.

Het was géén spot.

Tja en bang... best, maar ja.


Groet, sorayia

18-03-2005, 15:10



Citaat door sorayia:


Silly!

Het was een serieuze vraag hoor! Want ik ben zelf soennit, en daar geloof ik uitsluitend (Incha Allah) in.

Het was géén spot.

Tja en bang... best, maar ja.


Groet, sorayia
???



en hoe denk jij daarover???

??
ik ben bij geen enkele secte.

en waarom niet??

Lees:

Ik volg de godsdienst van Abraham VZMH, zoals Allah SWT ons allemaal Heeft Bevolen.

Soera 3:

95. Zeg: "Allah heeft de waarheid gesproken; volgt daarom de godsdienst van Abraham, de oprechte, hij behoorde niet tot de afgodendienaren.

En ik volg het voorbeeld van de Profeet Muhammed VZMH zoals Allah SWT ons allemaal Heeft Bevolen.

Soera 33:

21. Voorwaar, gij hebt in de Profeet van Allah een prachtig voorbeeld voor ieder die Allah en de laatste Dag vreest, en die Allah vaak herdenkt.


Wie de godsdienst van Abraham VZMH, volgt kan nooit dwalen, want in de godsdienst van Abraham VZMH, zijn er geen afdelingen zoals Shija, ahmadiyya, alewie en wat nog allemaal????

De godsdienst van Abraham VZMH is de ISLAM en deze godsdienst is toch 1.

Daarom vond ik je vraag een beetje vreemd.

Volg jij dan niet de godsdienst van Abraham VZMH?????


???


Heb je mijn laatste zin niet gelezen???

ALLAH SWT WEET HET BEST.

Ik weet niets, behalve dan wat in de Heilige Quran staat.

En jij???

je brengt mij in de war????

wat vind jij???

bye


18-03-2005, 15:15

Citaat door sorayia:


Silly!

Het was een serieuze vraag hoor! Want ik ben zelf soennit, en daar geloof ik uitsluitend (Incha Allah) in.

Het was géén spot.

Tja en bang... best, maar ja.


Groet, sorayia
Daar waar Sorayia loopt onstaat een pad van bloemen!

Wanneer ik een beetje teleurgesteld raak door domme aggressieve reakties op dit forum lees ik gewoon de reakties van Sorayia. Dan gaat het me al snel weer beter!

Mijn wens; Sorayia, blijf wie je bent! Dan heb je louter blije mensen in je spoor!

18-03-2005, 15:19
???



??

waarom??

vreemd??

heb ik iets verkeerds gezegd, dat soraya mij uitlacht en dit door de niet-moslim wordt goed gevonden???

jammer

of??

ik dacht als een zuster of broeder iets verkeerds had gedaan, de andere broeder of zuster hem/haar op een vriendelijke manier moest verbeteren of wijzen op zijn/haar fouten???

en niet bespotten of uitlachen???


???

jammer


bye


Pagina's : [1] 2 3