Bekijk volle/desktop versie : Droom van mijn moeder



11-11-2014, 14:13
Ik hoop dat iemand me hieruit kan helpen, want ik weet niet wat ik moet doen. Hoop dat iedereen serieus reageert..

Sindskort heb ik weer contact met m'n ex, die ik voor het laatst vorig jaar had gezien/gesproken. Nadat het over was, was ik er best kapot van, maar heb al de tijd op Allah vertrouwd. Tijdens mn gebeden vroeg ik ook mij hem doen vergeten als hij nniet mijn mektab is, en mocht hij wel mijn mektab is ons bij elkaar te brengen en ons setarna... Dus nu sindskort spreken we elkaar weer.. Wil erbij vermelden dat er helemaal geen sprake is van geslachtsgemeenschap of iets in de richting, en dat het gaat om een goed persoon.

Maar vanmorgen kreeg ik de schrik van mijn leven. Mijn moeder heeft gedroomd dat er een vrouw naar haar toe kwam en haar vertelde dat die man met wie ik was niet goed voor me was. De beschrijving van de man is precies de beschrijving van mn ex, terwijl zij nu niet weet dat ik weer contact met hem heb.

Ik weet nu niet wat ik moet doen.. Moet ik deze droom van mijn moeder negeren? Of is het echt een teken dat ik hem los mmoet laten? Wat zegt Islam over dromen en het naleven van de dromen? Kan iemand mij hiermee helpen?

Alvast bedankt..

11-11-2014, 14:22



Citaat door Shamaliya88:
Ik hoop dat iemand me hieruit kan helpen, want ik weet niet wat ik moet doen. Hoop dat iedereen serieus reageert..

Sindskort heb ik weer contact met m'n ex, die ik voor het laatst vorig jaar had gezien/gesproken. Nadat het over was, was ik er best kapot van, maar heb al de tijd op Allah vertrouwd. Tijdens mn gebeden vroeg ik ook mij hem doen vergeten als hij nniet mijn mektab is, en mocht hij wel mijn mektab is ons bij elkaar te brengen en ons setarna... Dus nu sindskort spreken we elkaar weer.. Wil erbij vermelden dat er helemaal geen sprake is van geslachtsgemeenschap of iets in de richting, en dat het gaat om een goed persoon.

Maar vanmorgen kreeg ik de schrik van mijn leven. Mijn moeder heeft gedroomd dat er een vrouw naar haar toe kwam en haar vertelde dat die man met wie ik was niet goed voor me was. De beschrijving van de man is precies de beschrijving van mn ex, terwijl zij nu niet weet dat ik weer contact met hem heb.

Ik weet nu niet wat ik moet doen.. Moet ik deze droom van mijn moeder negeren? Of is het echt een teken dat ik hem los mmoet laten? Wat zegt Islam over dromen en het naleven van de dromen? Kan iemand mij hiermee helpen?

Alvast bedankt..

Citaat:

Assalamu alikum sis,

Hierbij ter info onderstaande van de dragers van kennis m.b.t. het hebben van dromen en nachtmerries. Wa Allahu ahlem. Zoals je vast wel weet is het hebben van een voorhuwelijkse relatie zonder aanwezigheid van een mahram met het oog op een halal sharia huwelijk niet toegestaan meis. Indien hij oprecht is en daadwerkelijk met je wil trouwen dient hij je je mahram aan te spreken en om je hand te vragen. Daarna kun je salat al isthikara verrichten, indien je een weloverwogen besluit hebt genomen met hem te gaan trouwen. Verricht daarnaast oprechte tauwbah, opdat Allah subhanahu watahala je smeekgebeden verhoort sis.Dit alles slechts ter oprechte nasieha fisabililah. Ghair insha Allah!


http://forums.marokko.nl/showthread.php?t=4738601

http://forums.marokko.nl/showthread.php?t=4304737&

http://forums.marokko.nl/showthread.php?t=4881231&

.

11-11-2014, 16:12
Dat als hij je echt wilt, hij je hand moet vragen. Of wil je weer een gebroken hart.

Hij wil alleen maar contact als het hem uitkomt en kon ondertussen zeker niemand vinden.