Bekijk volle/desktop versie : HET ADVIES VAN ABOE DARDAA:Vergaar kennis!En wanneer jullie hier niet toe in staat...



Pagina's : [1] 2

11-11-2014, 02:03
.....!



Citaat:













HET ADVIES VAN ABOE DARDAA (رضي الله عنه)!



Shaych Saalih ale-Shaych 9Hafidahu Allah) zegt het volgende bij de uitleg van de volgende overlevering:

Aboe Dardaa (رضي الله عنه) zei:

‟Vergaar kennis! En wanneer jullie hier niet toe in staat zijn, hou dan van hen (de mensen van kennis)! En wanneer jullie niet van hen houden, haat hen dan niet!”

Dit is een advies voor de gehele oemmah (gemeenschap). Want het meest eervolle wat zich in deze oemmah bevindt is kennis. Welke kennis? Kennis over Allah (جل جلاله), kennis over Zijn boek en de soennah van de boodschapper (صلى الله عليه و سلم).

Want dit is de kennis waarvan de uitverkorene (صلى الله عليه و سلم) heeft opgedragen om het te vergaren. Allah (جل و علا) zei tegen Zijn profeet:

‟En zeg: ‛mijn Heer, vermeerder mij in kennis.′” [Taha(20):114]

De geleerden zeiden hierover: Allah heeft Zijn profeet (صلى الله عليه و سلم) nergens anders mee bevolen om Hem te aanroepen behalve met het vermeerderen in kennis. En de mensen van kennis zijn verheven in status. Allah (تعالى) zegt:

‟Allah zal degenen onder jullie die geloven en degenen aan wie kennis is gegeven in rang verheffen.” [al-Moejadila(58):11]

Vandaar dat Aboe Dardaa (رضي الله عنه) zei:

‟Vergaar kennis! En wanneer jullie hier niet toe in staat zijn…”

Want de mensen zijn niet hetzelfde dat zij studenten van de kennis kunnen zijn. En als jullie niet in staat zijn, hierover zei hij:

‟Hou dan van hen (de mensen van kennis)…!”

Want het houden van hen zorgt ervoor dat degene die van hen houdt met hen is. Het zorgt ervoor dat men hen zal vragen, hun uitspraken en handelingen zal opvolgen en dat men een band heeft met hen.

Wanneer er geen liefde is, hierover zei hij:

‟En wanneer jullie niet van hen houden, haat hen dan niet!”

Want het haten van de geleerden is haat tegenover de elite vanonder de gelovigen. Want Allah (جل و علا) heeft ons opgedragen om van alle gelovigen te houden. Hij (جل و علا) zegt:

‟En de gelovige mannen en de gelovige vrouwen zijn elkaars helpers.” [at-Tawbah(9):71]

Met andere woorden: zij houden van elkaar en helpen elkaar. En de eerste die het verdienen om van te houden zijn degenen die Allah het meest vrezen en de meeste kennis hebben. Vandaar dat hij zei:

‟En wanneer jullie niet van hen houden, haat hen dan niet!”

En welke zware misdaad doe je jezelf aan o gelovige wanneer je de mensen van kennis haat. En hoe vindt deze haat plaats? Deze vindt plaats door hen uit te schelden, te bekritiseren of door hen te beledigen met iets wat soms waarheid kan zijn en soms valsheid kan zijn.

De mensen van kennis zijn niet compleet noch feilloos. Echter wanneer je een kritiekpunt in hen ziet, en je deze tekortkoming onder de mensen verspreidt, dan betekent dit dat de mensen niets moeten aannemen van hen. En wanneer de mensen hen verlaten en niets van hen aannemen, dan is dit een zware misdaad tegen het aannemen van de sharie`ah (islamitische wetgeving)!

Van wie zullen de mensen dan hun sharie`ah aannemen wanneer zij dit niet aannemen van de mensen van kennis? Vandaar het advies van Aboe Dardaa `Oewaymir bin `Aamir (رضي الله عنه).

Hij (Aboe Dardaa) zegt tegen je:

‟Vergaar kennis! En wanneer jullie hier niet toe in staat zijn, hou dan van hen (de mensen van kennis). En wanneer jullie niet van hen houden, haat hen dan niet!”

Zodat er in het hart eerbied blijft voor de mensen van kennis. Degenen wiens borstkassen zijn beschermd door het boek van Allah en de soennah van de uitverkorene (Mohammed (صلى الله عليه و سلم))!

Bron:[/SIZE] http://www.sahab.net/forums/index.php?showtopic=112786


[SIZE=3]Video`s:


[video=youtube;C8hnaRCW8H0]https://www.youtube.com/watch?v=C8hnaRCW8H0[/video]


[video=youtube;SSnfQbXaWCQ]https://www.youtube.com/watch?v=SSnfQbXaWCQ[/video]


[video=youtube;M3fI6XQNFwk]https://www.youtube.com/watch?v=M3fI6XQNFwk[/video]


[video=youtube;REC8Us4FQ2c]https://www.youtube.com/watch?v=REC8Us4FQ2c&list=PL5fcwQCe5Z65NclH-L4qjLMt0mfmj-5ET[/video]


[video=youtube;WHtCzRWkP6Q]https://www.youtube.com/watch?v=WHtCzRWkP6Q[/video]













11-11-2014, 02:04


Vervolg:



Citaat:

WANNEER JE DE GELEERDEN NIET EERT DAN ZUL JE GEEN PROFIJT HALEN UIT HUN KENNIS!




Shaych Saalih al-Fawzaan zegt het volgende bij de uitleg van hadieth Djibriel (عليه السلام)[1]:

Zijn (`Omar`s) uitspraak: ‟zeer witte kleding…”

Vanwege de schoonheid.

En zijn (`Omar`s ) uitspraak: ‟zeer zwarte haar…”

Met andere woorden, een mooi uiterlijk. Dit is tevens het bewijs dat het gewenst is voor een student van de kennis wanneer hij een kennisbijeenkomst bijwoont zich dient te verfraaien. Dat hij met een verzorgd uiterlijk komt. Want Djibriel kwam om te onderwijzen en om te leren. Zodoende heeft hij hen geleerd hoe zij naar de zittingen van de boodschapper (صلى الله عليه و سلم) dienen te komen. Want een kennisbijeenkomst is een bijeenkomst van waardigheid en respect. Het ontmoeten van de boodschapper (صلى الله عليه و سلم) en de geleerden heeft voorbereiding nodig. Het eren en respecteren van de geleerden is gewenst. Want wanneer je de geleerde niet eert of respecteert dan zul je geen profijt halen uit zijn kennis.

Dus zijn uitspraak: ‟vervolgens ging hij bij de profeet (صلى الله عليه و سلم) zitten…”

Maakt de manieren van een student van de kennis duidelijk. Van deze manieren:

Ten eerste: dat hij zich dient te verfraaien qua uiterlijk.

Ten tweede: dat hij tegenover de leraar gaat zitten met belangstelling om kennis te vergaren. Hij dient zich niet van hem af te wenden, om zich heen te kijken, grappen te maken of bezig te zijn met iets anders. Hij dient zich met zijn lichaam en gedachten te richten naar de geleerde zodat hem de gelegenheid om kennis te vergaren niet ontgaat.

Zijn uitspraak: ‟en plaatste zijn knieën tegen de knieën van de profeet…”

Djibriel plaatste zijn knieën tegen de knieën van de profeet (صلى الله عليه و سلم) recht tegenover hem en dichtbij. Dit maakt duidelijk dat de student van de kennis zo dicht mogelijk bij de leraar dient te komen zodat er een continuïteit aan profijt plaatsvindt. Echter degene die ver weg zit daarbij kan het zijn dat hij niets hoort en als hij toch iets hoort kan het zijn dat de stem niet duidelijk genoeg is. Dus wanneer hij dichtbij is hoort hij duidelijk de stem. En de metgezellen (رضي الله عنهم) die kwamen dichtbij de profeet (صلى الله عليه و سلم) zitten en omringden hem wanneer zij kennis vergaarden van hem (صلى الله عليه و سلم).[2]

Zijn uitspraak: ‟en plaatste zijn handen…”

Djibriel plaatste zijn handen op zijn (eigen) dijen. Dit maakt duidelijk dat de leerling zich kalm en gemanierd dient op te stellen. Zonder teveel te bewegen, om zich heen te kijken of bezig te zijn met zaken die hem ervan weerhouden om kennis te vergaren.

Vervolgens begon hij de profeet (صلى الله عليه و سلم) vragen te stellen. Dit maakt duidelijk dat wanneer hij gaat zitten en op rust is gekomen hij (kan beginnen met) vragen stellen. Hij dient geen vragen te stellen meteen wanneer hij aankomt, echter dient hij eerst op een goede manier te zitten om vervolgens te vragen. Dit is het kenmerk van een student van de kennis en valt onder de goede manieren van een student van de kennis.

Hij (i.e. Djibriel) vroeg de profeet (صلى الله عليه و سلم) terwijl hij in werkelijkheid op de hoogte was van het antwoord. Maar hij vroeg de profeet (صلى الله عليه و سلم) om zijn (i.e. Mohammed`s) metgezellen te onderwijzen. Dit is een manier van onderwijs door middel van vraag en antwoord waarbij men de aandacht trekt. Dus men vraagt eerst de leerling een vraag en vervolgens geeft men het antwoord om zodoende zijn aandacht te trekken. Echter wanneer je hem (meteen) vanaf het begin met kennis voorziet kan het zijn dat je zijn aandacht niet hebt. Een van de profijtvolle manieren om kennis te onderwijzen is dus door middel van vraag en antwoord.

Bron: Sharh hadieth Djibriel `alayhie as-Salaam.

Voetnoten:

[1] Op gezag van `Omar ibn al-Khattaab(رضي الله عنه) die gezegd heeft:

‟Terwijl wij op een dag bij de boodschapper van Allah (صلى الله عليه و سلم) zaten, verscheen er een man met zeer witte kleding en zeer zwarte haar. Hij vertoonde geen tekenen van een reis noch kende iemand hem van ons. Vervolgens ging hij bij de profeet (صلى الله عليه و سلم) zitten en plaatste zijn knieën tegen de knieën van de profeet en plaatste zijn handen op zijn dijen en zei: ‟O Mohammed bericht mij over de islam.” De profeet (صلى الله عليه و سلم) antwoordde hierop: ‟Islam is dat je getuigt dat er geen (enkele) god is (die het recht heeft om aanbeden te worden) dan Allah, dat Mohammed de boodschapper van Allah is, dat je het gebed onderhoudt, de zakaat geeft, tijdens de Ramadan vast en het verrichten van de bedevaart naar het Huis (i.e. Ka`bah), als je daartoe in staat bent.” Hij zei: ‟U hebt de waarheid gesproken.”

Hij (i.e. Omar) zei: ‟Wij waren verbaasd dat hij hem iets vroeg om vervolgens het antwoord te bevestigen.”

Vervolgens zei hij: ‟Bericht mij over al-iemaan.” Hij (صلى الله عليه و سلم) antwoordde: ‟Dat je gelooft in Allah, Zijn engelen, Zijn boeken, Zijn profeten, de Laatste Dag en dat je gelooft in de voorbeschikking (al-qadr), het goede en het slechte ervan.” Hij zei: ‟U hebt de waarheid gesproken.”

Vervolgens zei hij: ‟Bericht mij over al-ihsaan.” Hij (صلى الله عليه و سلم) antwoordde:“Dat je Allah aanbidt alsof je Hem ziet, ook al zie jij Hem niet, Hij ziet jou wel.”

Vervolgens zei hij: ‟Bericht mij over het Uur.” Hij (صلى الله عليه و سلم) antwoordde:“De ondervraagde weet daar niet meer over dan de vrager.” Toen zij hij: ‟Bericht mij over de tekenen ervan.”Hij (صلى الله عليه و سلم) antwoordde:“Dat de slavin haar meesteres zal baren en dat je zult zien dat op bloot lopende voeten, naakte en behoeftige bedoeïen met elkaar zullen wedijveren in het bouwen van hoge gebouwen.”

Hierna ging hij (de vragensteller) weg en bleef ik daar voor een periode. Vervolgens zij hij (صلى الله عليه و سلم) tegen mij: ‟O `Omar, weet jij wie de vragensteller was?” Ik zei: ‟Allah en Zijn boodschapper weten het beter.” Hij (صلى الله عليه و سلم) zei: “Dat was Djibriel, hij kwam om jullie je religie te onderwijzen.” Overgeleverd door Moslim.

[2]Overgeleverd door at-Tirmidhie (509), aboe Ya`la in zijn moesnad (9/282) en aboe Na`iem in zijn Hilya (4/236) vanuit de overlevering van ibn Mas`oed (رضي الله عنه) die zei: ‟Wanneer de boodschapper van Allah (صلى الله عليه و سلم) rechtstond op de minbar richtten wij ons aangezicht naar hem toe.”En de ketting van deze overlevering bevat Mohammed ibn al-Fadl ibn `Atiyyah en hij is zwak. Deze overlevering heeft (echter) een getuigenis bij Boechaarie (921) en Moslim (1052) vanuit de overlevering van abie Sa`ied al-Khoedrie (رضي الله عنه) die zei: ‟De profeet (صلى الله عليه و سلم) ging zitten op de minbar en wij gingen om hem heen zitten.”






















11-11-2014, 02:23
Vervolg:



Citaat:

HET VRAGEN AAN DE GELEERDEN EN HUN WAARDE!


DOOR SHAYCH `ABDOEL-`AZIEZ BIN BAAZ (rahimahu Allah) :



Het zijn de geleerden die deugdzaamheden en uitmuntendheid van ‘het ons voorgegaan te zijn’ bezitten, en de deugdzaamheden van kennis en da`wah van onder de sahaabah en de mensen van kennis, en de iemaams die na hen kwamen. Dus men moet de enorme waarde van deze geleerden kennen. Het is dus noodzakelijk dat we Allaah`s genade voor hen verzoeken en hen volgen in hun activiteiten, in het vermeerderen in kennis en het geven van da`wah, en we zouden altijd voorrang moeten geven aan hetgeen wat Allaah en zijn Boodschapper (salallaahoe 'alayhie was sallem) hebben gezegd.

En men moet geduldig hierin zijn, vaart maken in het doen van goede daden en het nabootsen van de geleerden in deze grootse deugdzaamheden. En voor hen Allaah`s genade verzoeken.

Echter, in geen enkel geval moet iemand zich helemaal vasthouden aan één enkele geleerde, zeggende dat hij (de geleerde waar hij aan vasthoudt) altijd helemaal gelijk heeft. Eerder zou hij moeten weten dat iedereen fouten kan maken (bij het geven van een regelgeving) en hij kan ook correct zijn. De correcte regelgeving is hetgeen wat in overeenstemming is met hetgeen wat Allaah en de Profeet Mohammed (salallaahoe 'alayhie was sallem) hebben gezegd, hetgeen is afgeleid uit de Qor’aan en de Soennah, door algemene overeenstemming van de mensen van kennis. Als zij onderling verschillen dan moeten ze terugkeren naar Allaah, de Meest Verhevene, en de Soennah van de Profeet Mohammed (salallaahoe 'alayhie was sallem).

Zoals Allaah in de Qor’aan zegt:

{En als jullie onderling ergens over geschillen, keer dan terug naar Allaah en Zijn Boodschapper.} (Soerah An-Nisaa` 4:59)

{En waar jullie ook in verschillen van mening, het besluit daarvan is bij Allaah.} (Soerah Ash-Shoeraa 42:10)

Eenieder die onwetend is over de waarheid, moet de mensen van kennis vragen, (daarmee bedoelende) de mensen die bekend staan om hun kennis, hun deugdzaamheid en uitmuntendheid, en de superioriteit van hun geloof en leven. Hij (degene die onwetend is) zou naar hen moeten kijken vanuit dit perspectief, en moet de geleerden waarderen, en hun uitmuntendheid en deugdzaamheden kennen en doe`aa voor hen maken om de hoogste graad van succes en de grootste beloning te verkrijgen. Dit is omdat zij ons zijn voorgegaan in het behalen van grootse verdiensten, deugdzaamheden en goedheid. Zij zijn het geweest die onderwezen, leiding gaven en het pad duidelijk maakten voor ons. Moge Allaah, de Meest Verhevene, genade hebben met hen allemaal.

Bron: Words of Advice Regarding Da’wah, hoofdstuk 19.[/SIZE]





[SIZE=2]HET 'WEERLEGGEN VAN AHLOEL-BID'AH EN ONTSPORING'!



De moeftie van Saoedi-Arabië; Shaych al-'Allaamah 'Abdoel-'Aziez Alesh-Shaych (hafidhahoellaah) werd het volgende gevraagd:


“Wat zegt u over degene die zegt, dat het weerleggen van Ahloel-Bid'ah en ontsporing niet van de manieren van de Selef was, en dat boeken over weerleggingen niet verspreidt moeten worden onder de gewone mensen, behalve onder studenten van de kennis?”

Antwoord:

“Het weerleggen van Ahloel-Bid'ah is één van de soorten van Djihaad op de Weg van Allaah en één van de manieren om de Islaamitische wetgeving te beschermen tegen hetgeen wat eraan toegevoegd wordt en er niet bij hoort! Het schrijven, drukken en verspreiden van (boeken over weerleggingen) is hier gepast en (een gedeelte) van de uitnodiging naar de waarheid en strijd op de weg van Allaah. Degene die echter beweert dat het drukken en verspreiden van boeken die de innoveerders weerleggen een innovatie (bid'ah) is, begaat een fout!!
Want, Allaah (Djallaa wa 'Alaa) zegt:

“O profeet, bestrijd de ongelovigen en de huichelaars en treed hard tegen hen op…”.[1]

En de Djihaad kan met de hand, de tong (woord) en het bezit uitgevoerd worden. Eén van de soorten van Djihaad met het woord is het verdedigen en beschermen van de Sharie'ah (Islaamitische Wet) tegen alles wat er aan toegeschreven wordt aan twijfelachtige zaken en valsheden. En één van die zaken is het waarschuwen tegen de Bid'ah en uitnodigen naar de Waarheid!

En daarom heeft Iemaam Ahmed, en een aantal anderen (van de geleerden), boeken geschreven waarin zij tegen de innoveerders waarschuwen! Iemaam Ahmed heeft zijn boekje 'De weerlegging van de Ketters' geschreven, waarin hij hun twijfelachtige uitspraken duidelijk maakt en elke twijfelachtige zaak weerlegd. Ook Iemaam al-Boechaarie (rahiemehoellaah) heeft zijn boek - 'Chalq af'aal al-'Ibaad (De schepping van de handelingen van de dienaren)' geschreven.[2]

Ook andere geleerden van de Islaam hebben weerleggingen geschreven van de innoveerders waarin zij hun valsheden breken en bewijsvoering tegen hen leveren. En zo heeft ook Shaychoel-Islaam (Ibn Temiejah) zijn bekende boek 'Minhaadj as-Soennah an-Nabawiejah in weerlegging van de Shie'ah en al-Qaderiejah' geschreven in weerlegging van de Raafidah waarin hij hun valsheden en dwalingen uiteenzet.”

Arabische Bron: Het dagblad Ar-Riyaad oplage (12674), gedateerd op vrijdag 4 Moeharrem 1424NH (7-3-2003NC)

Voetnoten:

[1] Soerah at-Tahriem Vers: 9.
[2] In weerlegging van al-Qaderiejah en degene die het met hen eens zijn betreffende dit hoofdstuk van het geloof.[/SIZE]



[SIZE=2]Video`s:


[video=youtube;9Or9bwmj0wE]https://www.youtube.com/watch?v=9Or9bwmj0wE[/video]


[video=youtube;qfzNmPIeibE]https://www.youtube.com/watch?v=qfzNmPIeibE[/video]


[video=youtube;xvIxFGKJxxU]https://www.youtube.com/watch?v=xvIxFGKJxxU[/video]


[video=youtube;vF28jbaO3UE]https://www.youtube.com/watch?v=vF28jbaO3UE[/video]


[video=youtube;HKWEdH-MKc4]https://www.youtube.com/watch?v=HKWEdH-MKc4[/video]


[video=youtube;6GlpN5gl7bU]https://www.youtube.com/watch?v=6GlpN5gl7bU[/video]


[video=youtube;iCmYnyLMzd8]https://www.youtube.com/watch?v=iCmYnyLMzd8[/video]


[video=youtube;DR3nKeF937w]https://www.youtube.com/watch?v=DR3nKeF937w[/video]


[video=youtube;HIafFAxusBg]https://www.youtube.com/watch?v=HIafFAxusBg[/video]






11-11-2014, 12:53

27-11-2014, 23:37


Video`s:

[video=youtube;5VwkSjJwdw8]https://www.youtube.com/watch?v=5VwkSjJwdw8[/video]


[video=youtube;_GsykND6_lQ]https://www.youtube.com/watch?v=_GsykND6_lQ[/video]


[video=youtube;UgZiu0KtHMU]https://www.youtube.com/watch?v=UgZiu0KtHMU[/video]


[video=youtube;zWw1i-Qv6c8]https://www.youtube.com/watch?v=zWw1i-Qv6c8[/video]


[video=youtube;q9p-1U1EQQA]https://www.youtube.com/watch?v=q9p-1U1EQQA&list=PL3iiOpBvIO2QJNUGbTrWrLB2UPUilBDk8[/video]


[video=youtube;Qfpvkv5YexI]https://www.youtube.com/watch?v=Qfpvkv5YexI&index=4&list=PL3iiOpBvIO2QJNUG bTrWrLB2UPUilBDk8[/video]


[video=youtube;eYH9gc2Fsj4]https://www.youtube.com/watch?v=eYH9gc2Fsj4&list=PL3iiOpBvIO2QJNUGbTrWrLB2 UPUilBDk8[/video]


[video=youtube;EEqAYxWmx4k]https://www.youtube.com/watch?v=EEqAYxWmx4k&index=9&list=PL3iiOpBvIO2QJNUG bTrWrLB2UPUilBDk8[/video]


[video=youtube;GMvlzuXVzn0]https://www.youtube.com/watch?v=GMvlzuXVzn0[/video]


[video=youtube;5VwkSjJwdw8]https://www.youtube.com/watch?v=5VwkSjJwdw8[/video]

20-12-2014, 23:22
Volgens Ibn Umar [radhiya Allahu ‘anhu] heeft de Profeet [sallAllahu ‘alayhi wa salam] gezegd:

“Er komt een tijd waarin de mensen zich in de moskeeën zullen verzamelen en er zullen bidden terwijl er onder hen niet één enkele echte gelovige is.” [Hadeet bij Haakim in zijn Mustadrak. Hij zegt dat hij rechtsgeldig is en hij voldoet aan de voorwaarden van de Saheeh Bukhari en Muslim. Ad-Dahabi bevestigt dit].

Volgens Abu Hurairah [radhiya Allahu ‘anhu]: “Er zal een tijd komen waarin men de Quran zal reciteren terwijl het lezen niet verder reikt dan het strottenhoofd [i.c. het zal het hart niet raken] en dan zal er een tijd komen waarin de Kafier, de Munafiq en de Mushrik met de gelovige redetwisten terwijl hij de argumenten van deze laatste [i.c. de gelovige] zal gebruiken!” [Bij Hakim. Hij verklaart de keten rechtsgeldig, bevestigt door Ad-Dahabi. Zie Al-Mustadrak 4/451].

29-01-2015, 16:01

Citaat:



Citaat door Arab-ELLA:
Ibn Abbaas vertelde dat de Boodschapper van Allah (Salla Allahu 3alaihi wa Sallam) zei:

"In de toekomst zullen volkeren ontstaan van wie de gezichten mensenlijk zijn maar in hun harten zullen zij satanisch zijn. Ze zullen zich laten begaan in slechtheid. Als je bij ze bent zullen zij zich verdraagzaam voordoen, maar zodra je weg bent, zullen ze je beslechten. Wanneer ze praten zullen ze liegen en als je hen iets toevertrouwt, zullen ze dat schenden. Hun pubers zullen onbeschoft zijn en de jongeren arrogant. De ouderen zullen verzaken om het goede aan te bevelen en het slechte te verbieden.

Het is verkeerd om bij hen te willen horen, want zij zijn niet de mannen naar hun leeftijd. Zij zijn zeer gierig en zullen hard zijn voor zachtmoedige mensen. Degene die het goede aanbeveelt en van het slechte wil afhouden is bij hen afgeschreven. Bij hen zijn de ware gelovigen de verstotenen en de onrechtvaardigen hun eerwaarden. Ze zullen de soennah als bida'ah (innovatie) beschouwen en de bida'ah als soennah. In die tijd zal het kwaad van de slechtste persoon, hun bezigheid zijn. De goeden onder hen zullen voortdurend smeekbeden verrichten, maar hun smeekbeden zullen niet aanvaard worden!"

(Overgeleverd door Tabarani). [/SIZE]
.




Citaat:

[video=youtube;BVjkIVaI3hg]http://www.youtube.com/watch?v=BVjkIVaI3hg[/video]

[video=youtube;BVjkIVaI3hg]http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=BVjkIVaI3hg[/video]


[video=youtube;vigay-BF3Sc]http://www.youtube.com/watch?v=vigay-BF3Sc[/video]



[SIZE="2"]De Profeet [SallAllahu ‘alayhi wa salam] heeft gezegd:

“Degene onder jullie waar ik het meest van houd en die dicht bij mij zullen zitten op de Dag van de Opstanding, zijn diegene onder jullie die de beste karakters hebben. Degenen onder jullie die ik het meest verafschuw en die het verst van mij zullen zitten op de Dag van de Opstanding, zijn de babbelzieken, de hoogdravers en de mooipraters.”

De Suhaba [Radhiya Allahu ‘anhum] vroegen: “Boodschapper van Allah, we weten wie de babbelzieken en de hoogdravers zijn, maar wat betekend mooipraters [mutafayqihun]?

Hij [SallAllahu ‘alayhi wa salam] antwoordde: “Dat zijn de hoogmoedigen!!” [Hadeeth Hassan, overgeleverd door At-Tirmidhi nr 2018, tamelijk goed gekwalificeerd door Al-Albaani in Saheeh Al-Djaami’ nr. 2201] [/SIZE]











[SIZE="2"]
Aboe Horayra ‘Abder-Rahman Ibn Sachr(Allahs welbehagen zij met hem) heeft gezegd:Ik hoorde de Boodschapper van Allah(Allahs zegen en vrede zij met hem)zeggen:

‘Jullie moeten je ver houden van datgene wat ik jullie verbied.Verricht zo veel mogelijk als jullie kunnen van datgene wat ik jullie opgedragen heb. Door hun vele vragen en meningsverschillen met hun Profeten zijn degenen die voor jullie leefden, te gronde gegaan!'

Overgeleverd door Buchari en Moslim [/SIZE]





Citaat door Arab-ELLA:
[SIZE=2]
"De hypocrieten zeggen: "Wij geloven in Allaah en in de Boodschapper (Muhammad) en wij gehoorzamen" en dan keert een deel van hen zich er daarna van af en zij zijn geen gelovigen!"
Surat An-Noor, 47.

"Maar zij die ongelovig zijn, keren zich af van hetgeen waar zij voor waren gewaarschuwd!"
Surat Al-Ahqaaf, 3.

"En onder de mensen zijn er sommigen (hypocrieten) die zeggen: "Wij geloven in Allaah en de Laatste Dag", terwijl zij in werkelijkheid niet geloven! Zij denken dat zij Allaah en degenen die geloven kunnen bedriegen terwijl zij enkel zichzelf bedriegen maar zij beseffen (dit) niet! In hun harten is er een ziekte (van twijfel en hypocrisie) en Allaah heeft hun ziekte vermeerderd! Een pijnlijke kwelling is voor hen omdat zij altijd logen. En wanneer er tegen hen wordt gezegd: "Sticht geen onheil op aarde", dan zeggen zij: "Wij zijn slechts vredestichters!" Waarlijk, zij zijn degenen die onheil stichten maar zij beseffen dat niet! En wanneer er tegen hen (de hypocrieten) wordt gezegd: "Geloof, zoals de mensen (de volgelingen van Muhammad, salla Allaahu ´alayhi wa sallam: de An saar en de Muhaajireen) hebben geloofd, dan zeggen zij: "Zullen wij dan geloven zoals de dwazen hebben geloofd?!" Waarlijk, zij zijn de dwazen maar zij weten (het) niet. En wanneer zij degenen die geloven ontmoeten, dan zeggen zij: "Wij geloven", maar wanneer zij alleen zijn met hun Shayaateen (duivels, de polytheisten en de hypocrieten), dan zeggen zij: "Waarlijk, wij zijn met jullie. Waarlijk, wij dreven slechts de spot." Allaah drijft de spot met hem en doet hen toenemen in hun slechtheid zodat zij (als) blind(en) blijven voortgaan! Zij zijn degenen die dwaling hebben aangekocht (in de plaats) van leiding maar hun handel was vruchteloos en zij waren niet geleid! Hun gelijkenis is zoals de gelijkenis van degene die een vuurtje heeft aangestoken maar dan, wanneer het om hem heen oplichtte, nam Allaah hun licht weg en liet (Hij) hen achter in de duisternis! (Zodat) zij niet konden zien. Zij zijn doof, stom en blind dus zij keren niet terug (naar het Rechte Pad)! Of zoals een regenstorm vanuit de Hemel, waarin duisternis, donder en bliksem schuilt... Zij stoppen hun vingers in hun oren om de angstaanjagende donderklap weg te houden uit angst voor de dood. Maar Allaah heeft de ongelovigen altijd omringd (met andere woorden zal Allaah hen allemaal bij elkaar drijven). De bliksem neemt bijna hun zicht weg, elke keer dat het naar hen flitst. Zij lopen daarin en wanneer de duisternis hen bedekt, staan zij stil. En als Allaah het had gewild, dan had Hij hun gehoor en zicht weg kunnen nemen. Waarlijk, Allaah heeft de Macht over alle Zaken."
Surat Al-Baqarah, 8-20.

"En toen hij de Tuin binnentrad terwijl hij verkeerde in een toestand (van trots en ongeloof), onrechtvaardig jegens zichzelf, zei hij: "Ik denk niet dat dit ooit zal vergaan en ik denk niet dat het Uur ooit zal komen en als ik werkelijk terug zal worden gebracht naar mijn Heer (op de Dag der Wederopstanding), dan zal ik zeker iets beters vinden dan dit wanneer ik tot Hem terugkeer!" Tijdens het gesprek met hem zei zijn Metgezel: "Geloof jij dan niet in Degene Die jou heeft geschapen uit zand (jouw vader Aadam) en vervolgens uit een Nutfah (een mengeling van sperma van de man en afscheiding van de vrouw) en jou daarna tot een man heeft gemaakt? Maar wat mij betreft: (ik geloof) dat Hij Allaah is, mijn Heer en niemand zal ik vereenzelvigen als deelgenoot met mijn Heer!"
Surat Al-Kahf: 35-38.[/SIZE]
.



[SIZE=2]Hij is het, Die u het Boek heeft nedergezonden;

Er zijn verzen in, die onoverdrachtelijk zijn, zij vormen de grondslag van het Boek, en er zijn andere (verzen), die zinnebeeldig zijn. Maar degenen in wier hart dwaling is, volgen die, welke zinnebeeldig (bedoeld) zijn en zoeken tweedracht en de verkeerde uitleg! En niemand kent de juiste uitleg dan Allah en diegenen, die vast gegrondvest zijn in kennis, die zeggen: "Wij geloven er in; het geheel is van onze Heer"; en niemand trekt er lering uit, dan zij, die begrip hebben!

Surah Al-Imran (3).


[video=youtube;vigay-BF3Sc]https://www.youtube.com/watch?v=vigay-BF3Sc[/video]

.

.ijk

15-03-2015, 17:58

Citaat door Arab-ELLA:
Imaam Al-Awzaa’ee’s Advice On Taking Narrations Over Opinions:


Imaam Al-Awzaa’ee (d. 157) said:

“Adhere to the narrations from those who have preceded,
even if the people reject you, and beware of the opinions of men,
even if they beautify it with speech.
So indeed the afair will become clear (for others),
while you are upon a straight path regarding it!”

[Bayhaqee in Al-Madkhal (no. 233) with an authentic chain of narrators].

He also said:


“So make yourself patient upon the Sunnah, stop where the people stopped, speak with what they spoke with, and refrain from what they refrained from. And follow the path of your Righteous Predecessors (Salafus Saaliheen) for verily, sufficient for you is that which was sufficient for them!”

[Al-Hijjah by Ismaa'eel Ibnul-Fadhl (6/a-b)].
.

15-03-2015, 21:13
Bismi Allah

09-05-2015, 17:49
BaarakAllahu feeki sis! Ghair insha Allah!



23-05-2015, 14:21







23-05-2015, 16:19

06-06-2015, 18:26



06-06-2015, 19:55






How can Shaytan not ridicule someone who dances around incircles and jumps like bunnies?! :
..
.
Shaykh Muhammad Hamid al-Faqee -Rahimullaah- comments on the statement of Imaam Ibn al-Qayyim -Rahimullaah- when he spoke about the deception of the Shaytaan of the Soofeeyah, .

when he Imaam Ibn al-Qayyim -Rahimullaah- said: ‘The Shaytaan caused them to buzz around (dance) and to beat/strike the ground whizzing around on their feet, then sometimes he makes them like donkeys going around a pivot, and sometimes like insects dancing in the middle of the house…!’
.
.

Shaykh Muhammad Hamid al-Faqee said:
.
.
. ‘The Shaykh (Ibn al-Qayyim -Rahimullaah) intends the Mutasawwafa (Soofeeyah) who form into circles, then stand up in those circles and dance and swing from side to side to the tune of singing and musical instruments. They shout, scream and dance together with what they call Dhikr (remembrance of Allaah), rather it is sinfulness, disobedience and the remembrance of Shaytaan, may Allaah guide them and free them and free Islaam from those evils and crimes!’
.
.
. [Taken from: ‘Ighaatul al-Lafaan Fee Massaeed ash-Shaytaan’ with the checking by Shaykh Albani Vol. 1 p.409][/SIZE]






[SIZE=2]
The types of Tawheed are three:

Tawheed ar-Ruboobiyyah • is singling out Allaah the Exalted with (the actions of) creation, providing sustenance, giving life, causing death, and all of the types of regulation and administration of the dominion of the heavens and earth, and (also) singling Him out, the Exalted, with (the right to) judgement and legislation and sending of the Messengers and revealing of Books.
.
• Allaah the Exalted said, "Verily, to Him belongs the creation and the comman, blessed be Allaah, the Lord of the worlds" (al-A`raaf 7:54). .
.

Tawheed al-Uloohiyyah • is singling out Allaah with worship so that none besides Him is worshipped, so that none besides Him is called upon, so that no one is sought for rescue, or aid except Him. So that no one is sacrificed to or slaughtered for, or made an oath for, except Him. .
.
• Allaah the Exalted said, .
"Say: My prayer, my sacrifice, my life and my death are for Allaah, the Lord of the worlds. He has no partner. This is what I have been commanded with and I am the first of those who submit (to him with Islaam and Tawheed)" (al-An'aam 6:162), .

and He said, "Therefore turn in prayer to your Lord and sacrifice (to Him only)" (al-Kawthar 108:2). .
.
And Tawheed al-Asmaa was-Sifaat • is describing Allaah the Most High and naming Him with whatever He described and named Himself with, and with whatever His Messenger (sallAllaahu `alayhi wa sallam) described and named Him with in the authentic narrations - and to affirm that for Allaah without resemblance (to the creation) or likening (to the creation), and without (false) interpretation (of any of that) or negation (of any of that). .

Allah says: "There is nothing like Him and He is the All-Hearer, the All-Seer." [42:11]



06-06-2015, 20:02






How can Shaytan not ridicule someone who dances around incircles and jumps like bunnies?! :
..
.
Shaykh Muhammad Hamid al-Faqee -Rahimullaah- comments on the statement of Imaam Ibn al-Qayyim -Rahimullaah- when he spoke about the deception of the Shaytaan of the Soofeeyah, .

when he Imaam Ibn al-Qayyim -Rahimullaah- said: ‘The Shaytaan caused them to buzz around (dance) and to beat/strike the ground whizzing around on their feet, then sometimes he makes them like donkeys going around a pivot, and sometimes like insects dancing in the middle of the house…!’
.
.

Shaykh Muhammad Hamid al-Faqee said:
.
.
. ‘The Shaykh (Ibn al-Qayyim -Rahimullaah) intends the Mutasawwafa (Soofeeyah) who form into circles, then stand up in those circles and dance and swing from side to side to the tune of singing and musical instruments. They shout, scream and dance together with what they call Dhikr (remembrance of Allaah), rather it is sinfulness, disobedience and the remembrance of Shaytaan, may Allaah guide them and free them and free Islaam from those evils and crimes!’
.
.
. [Taken from: ‘Ighaatul al-Lafaan Fee Massaeed ash-Shaytaan’ with the checking by Shaykh Albani Vol. 1 p.409][/SIZE]






[SIZE=2]
The types of Tawheed are three:

Tawheed ar-Ruboobiyyah • is singling out Allaah the Exalted with (the actions of) creation, providing sustenance, giving life, causing death, and all of the types of regulation and administration of the dominion of the heavens and earth, and (also) singling Him out, the Exalted, with (the right to) judgement and legislation and sending of the Messengers and revealing of Books.
.
• Allaah the Exalted said, "Verily, to Him belongs the creation and the comman, blessed be Allaah, the Lord of the worlds" (al-A`raaf 7:54). .
.

Tawheed al-Uloohiyyah • is singling out Allaah with worship so that none besides Him is worshipped, so that none besides Him is called upon, so that no one is sought for rescue, or aid except Him. So that no one is sacrificed to or slaughtered for, or made an oath for, except Him. .
.
• Allaah the Exalted said, .
"Say: My prayer, my sacrifice, my life and my death are for Allaah, the Lord of the worlds. He has no partner. This is what I have been commanded with and I am the first of those who submit (to him with Islaam and Tawheed)" (al-An'aam 6:162), .

and He said, "Therefore turn in prayer to your Lord and sacrifice (to Him only)" (al-Kawthar 108:2). .
.
And Tawheed al-Asmaa was-Sifaat • is describing Allaah the Most High and naming Him with whatever He described and named Himself with, and with whatever His Messenger (sallAllaahu `alayhi wa sallam) described and named Him with in the authentic narrations - and to affirm that for Allaah without resemblance (to the creation) or likening (to the creation), and without (false) interpretation (of any of that) or negation (of any of that). .

Allah says: "There is nothing like Him and He is the All-Hearer, the All-Seer." [42:11]



Pagina's : [1] 2