Bekijk volle/desktop versie : Schulden en social media



Pagina's : [1] 2

10-11-2014, 23:35
Het valt mij op dat er steeds meer mensen gebruik maken van social media om hulp te krijgen bij schulden. De ene na de andere verzamelingsactie wordt ingezet om gezinnen te helpen om een schuld af te betalen. Waar ik dan benieuwd naar ben is, de stap om via social media hulp te vragen gemakkelijker, dan om hulp te vragen bij een instantie? Of worden ze gewoon niet geholpen als ze bij een instantie aankloppen...

10-11-2014, 23:59


De instanties vragen hulp via social media niet de schuldenaar.

11-11-2014, 01:04

Citaat door moensakoek:
Het valt mij op dat er steeds meer mensen gebruik maken van social media om hulp te krijgen bij schulden. De ene na de andere verzamelingsactie wordt ingezet om gezinnen te helpen om een schuld af te betalen. Waar ik dan benieuwd naar ben is, de stap om via social media hulp te vragen gemakkelijker, dan om hulp te vragen bij een instantie? Of worden ze gewoon niet geholpen als ze bij een instantie aankloppen...
Je kan altijd regeling treffen met een instantie. En of bij de gemeente schuldhulpverlening aanvragen.
Via social media geloof ik niet in. Ik doneer ook niks dit vanwege meerdere oplichtingen. Als ik weer een verzamel actie zie , doneer ik niet.

11-11-2014, 01:11

Citaat door moensakoek:
Het valt mij op dat er steeds meer mensen gebruik maken van social media om hulp te krijgen bij schulden. De ene na de andere verzamelingsactie wordt ingezet om gezinnen te helpen om een schuld af te betalen. Waar ik dan benieuwd naar ben is, de stap om via social media hulp te vragen gemakkelijker, dan om hulp te vragen bij een instantie? Of worden ze gewoon niet geholpen als ze bij een instantie aankloppen...
als ik namens bijvoorbeeld sadaqa-tv mag spreken, die de laatste tijd actiever worden, er komen heeel veel aanvragen bij ze binnen. Maar zij helpen enkel degenen die niet meer geholpen kunnen worden door instanties. die bijvoorbeeld maar echt 3 dagen de tijd hebben om een bedrag te betalen en anders op straat worden gegooid.
ze gaan naar de mensen toe, controleren de gegevens enz, dan pas helpen dmv inzamelen.

als het niet zo een nood is, dan wordt er niet voor ze ingezameld, maar worden ze begeleid bij het aflossen.

dit geldt ook voor stichting care for muslims.



anonieme inzamelingen online, daar kun je beter voor oppassen, of heel voorzichtig zijn.

11-11-2014, 01:25


Hulporganisaties/bemiddelaars kunnen online gewoon een veel groter publiek bereiken. Is toch logisch dat ze dan massaal via social media gaan werken.

11-11-2014, 01:47
Is toch logisch. Doe je het via instanties ben je vaak nog jaren bezig. Doe je het via social media ben je vaak bijna direct van je probleem af.

Ik had het ook wel geweten hoor!

11-11-2014, 04:54
Moderne vorm van bedelen...

11-11-2014, 06:14
het is niet te geloven hoe gemakkelijk mensen tegenwoordig praten over instanties die helpen bij schulden. als je aan schulden kan komen door onverantwoordgedrag dikwijls, los ze dan ook zelf op. iemand die net zo weinig inkomen krijgt als de schuldenaar, betaald ook belasting hoor!

11-11-2014, 08:10
Dus als ik straks een huis koop en later de hypotheek niet meer kan betalen. Bank beslist vervolgens om beslag te leggen op mijn bezittingen en tevens moet ik het huis uit. Gaan jullie mij dan helpen? Zo lief.

11-11-2014, 08:35

Citaat door Shjamira:
Dus als ik straks een huis koop en later de hypotheek niet meer kan betalen. Bank beslist vervolgens om beslag te leggen op mijn bezittingen en tevens moet ik het huis uit. Gaan jullie mij dan helpen? Zo lief.



Nee want die oorlog met Allah swt ben je zelf aangegaan.

11-11-2014, 14:17

Citaat door Shjamira:
Dus als ik straks een huis koop en later de hypotheek niet meer kan betalen. Bank beslist vervolgens om beslag te leggen op mijn bezittingen en tevens moet ik het huis uit. Gaan jullie mij dan helpen? Zo lief.


mensen die worden geholpen zijn bijvoorbeeld:

een zwangere vrouw met klein kind, haar man is weg bij haar gegaan en heeft haar achter gelaten met schulden, die zo erg zijn opgestapeld dat ze 3 dagen de tijd heeft anders moet ze haar huis verlaten.

ander voorbeeld:

een gezin wiens dochter de financiën bijhoudt en alle brieven verbergt en verder niets betaald van de rekening die binnenkomen en dit 2 jaar lang.. tot iemand anders van het gezin toevallig een brief in handen krijgt waar zij niet vroeg genoeg bij was en zij vervolgens van huis wegloopt.


dit zijn voorbeelden die hebben plaatsgevonden, niet verzonnen.



Citaat door anno-nu:
Nee want die oorlog met Allah swt ben je zelf aangegaan.

11-11-2014, 14:23

Citaat door anno-nu:
Nee want die oorlog met Allah swt ben je zelf aangegaan.
Natuurlijk kan je zo'n persoon wel helpen omwille van de da3wah bijv. of die hulpactie ook zal slagen is aan Allah.

11-11-2014, 14:25


Jammer dat je door al die oplichters er weinig vertrouwen in hebt.

11-11-2014, 14:26

Citaat door XtraLarge!:
Jammer dat je door al die oplichters er weinig vertrouwen in hebt.
Dat is onzin wat je zegt. dat is al eerder in deze topic uitgelegd, het zijn meestal stichtingen die om geld vragen voor een schuldenaar, maar zij hebben dit goed en nauwkeurig uitgezocht. je wordt niet zomaar geholpen.

11-11-2014, 16:13
Ik vind het juist mooi dat wij als ummah elkaar kunnen helpen. Die instanties zijn er inderdaad maar wie wil heel zn leven in de ganden van de kuffar geven zoals schuldsanering etc? Als er zo een geote ummah is als de moslims. Wij kunnen elkaar op zoveel vlakken helpen maar zijn denk twveel beIg met de beloning hier op aarde te verkrijgen. Het is idd zuur als je iemand denkt te heloen en het is een oplichter, maar ook hier heeft allah swt een plan voor.

Pagina's : [1] 2