Bekijk volle/desktop versie : 'Als je het 9/11-verhaal gelooft, ben je enorm naïef' (Aphex Twin)



09-11-2014, 13:11
http://m.focus.knack.be/entertainment/muziek/als-je-het-9-11-verhaal-gelooft-ben-je-enorm-naief-aphex-twin/article-normal-507983.html

Richard James van Aphex Twin gelooft in complottheorieën: 'Mensen moeten opstaan en beseffen dat we slechts marionetten zijn.' Tussendoor gaf hij ook enkele nieuwe nummers vrij.


Aphex Twin © gf

Het is niet de eerste keer dat de 'Mozart van de electronica' laat doorschijnen dat hij gelooft in de verantwoordelijkheid van Amerikaanse autoriteiten over de aanslagen op elf september. "De laatste tijd vroegen verschillende journalisten of ik geloof dat 9/11 een 'inside job' was met de bedoeling mij als mafketel te kwalificeren. Het waren verstandige mensen, maar ze begrijpen het gewoon niet", aldus een stellige James.

Complotmaatschappij

In een interview met Dave Noyze van Noyzelab gaat James daar dieper op in: "Al wie het ridicule verhaal van de media gelooft, is enorm naïef. Het zal voor velen een moeizaam proces zijn om de mainstream media niet zomaar te vertrouwen en hun verknochtheid eraan te doorbreken."

Volgens de elektronicapionier onthult de complottheorie slechts het topje van de ijsberg: "Ik vergeet telkens dat de meeste mensen zich absoluut niet bewust zijn van hoe ze van kindsbeen af geprogrammeerd en gecontroleerd worden. Vanaf het moment dat ze je een naam geven en je als staatsburger bestempelen, ga je een contract aan. De illusie moet doorbroken worden. De gebeurtenissen op 9/11 tonen alvast een zwak punt in dat waanbeeld."

09-11-2014, 14:10


Ach, hij gelooft ook dat je aliens kan ontmoeten wanneer je dat wil. Je hoeft het maar te vragen en ze verschijnen.

09-11-2014, 14:13
Uit angst zullen mensen deze man niet WILLEN geloven vandaar dat hij voor alles en niets wordt bestempeld door mensen met een klein inlevingsvermogen.

09-11-2014, 14:49

Citaat door LesDennis:
Ach, hij gelooft ook dat je aliens kan ontmoeten wanneer je dat wil. Je hoeft het maar te vragen en ze verschijnen.
Wat een leugenaar ben je toch ook.

09-11-2014, 14:51



Citaat door intelligent:
Uit angst zullen mensen deze man niet WILLEN geloven vandaar dat hij voor alles en niets wordt bestempeld door mensen met een klein inlevingsvermogen.
Het verbaast mij juist dat mensen in het verhaal geloven als dat het door bin laden is gebeurt. Kijk als je de feiten niet kent en alleen NOS kijkt snap ik het wel. Maar als iemand bewijzen heeft dat het door de Amerikaanse regering zelf gedaan is snap ik niet waarom je dat niet gelooft hoor.

09-11-2014, 15:54

Citaat door Hanane_hanouti:
Wat een leugenaar ben je toch ook.
Oh ja joh!

09-11-2014, 17:11

Citaat door LesDennis:
Oh ja joh!
Verdraaier. Jammer dat hij niet serieus genomen wordt door tokkies, die geloven alleen stropdassen en denken dat zij de waarheid spreken. Deze jongen wordt weggezet als linkse punker die rijp voor het gesticht is. Terwijl hij meer weet dan ons waarschijnlijk.

09-11-2014, 17:54

Citaat door Hanane_hanouti:
Verdraaier. Jammer dat hij niet serieus genomen wordt door tokkies, die geloven alleen stropdassen en denken dat zij de waarheid spreken. Deze jongen wordt weggezet als linkse punker die rijp voor het gesticht is. Terwijl hij meer weet dan ons waarschijnlijk.
Wat lieg/verdraai ik nou precies, flapdrol?

09-11-2014, 20:26
Naast goeie muziek ook nog s intelligent.

09-11-2014, 20:28

Citaat door Hanane_hanouti:
Verdraaier. Jammer dat hij niet serieus genomen wordt door tokkies, die geloven alleen stropdassen en denken dat zij de waarheid spreken. Deze jongen wordt weggezet als linkse punker die rijp voor het gesticht is. Terwijl hij meer weet dan ons waarschijnlijk.
heb jij bewijzen dat 9/11 anders is verlopen dan algemeen bekend?