Bekijk volle/desktop versie : intercultureel huwelijk



17-03-2005, 21:17
Salaam allemaal,

Ik wil jullie graag om een gunst vragen...
Ik hou een presentatie voor het vak levensbeschouwing over intercultureel huwelijk...nou is het zo dat we het allemaal via verschillende visies moeten bekijken..nou wil ik graag vragen waar kan ik een stuk van de koran vinden die hierover gaat om die zo letterlijk te presenteren ik weet dat je met iedereen mag trouwen zolang ze moslim zijn of worden...maar toch zou het mooi ziijn voor mijn presentatie als ik een stuk uit de heilige koran had...

Ik weet dat er sites zijn en dat je gelijk antwoord kunt krijgen uit de koran enz. Dus als iemand mij die kan geven....of gelijk het antwoord

ALvast bedankt...
La_BOnita

17-03-2005, 21:48


Ik ben op het moment bezig met zoeken in de Koran en op het internet, maar heb op dit moment 1 vers gevonden wat in ieder geval zegt dat men ook Christelijke en Joodse vrouwen mag trouwen. Het is beter dan niets... Ik ga nog verder voor je zoeken maar eerst het desbetreffende stukje voor je:


Citaat:
Alle goede dingen zijn u deze dag geoorloofd. Het voedsel der mensen van het Boek is u geoorloofd en uw voedsel is hun toegestaan. En geoorloofd zijn voor u kuise, gelovige vrouwen en kuise vrouwen uit het midden dergenen, wie het Boek was gegeven vóór u, wanneer gij haar haar huwelijksgift geeft, een geldig huwelijk aangaande en geen ontucht plegende, noch heimelijk minnaressen nemende. En wie het geloof verwerpt, diens werk is waarlijk tevergeefs en hij zal in het Hiernamaals onder de verliezers zijn.
Koran 5:5
Ik heb dit trouwens van de volgende site gehaald, waar volgens mij de complete versie van de Nederlands vertaalde Koran opstaat. Dan kun je zelf ook kijken of je nog iets bruikbaars kunt vinden:
http://digiboek.50megs.com/koran/index.html

Veel succes in ieder geval nog met je presentatie, en als ik nog iets vind, dan laat ik het je weten!

17-03-2005, 21:55
EWaaa niemand die me kan helpen?????????????

17-03-2005, 21:56

Citaat door Maiden_Woman:
Ik ben op het moment bezig met zoeken in de Koran en op het internet, maar heb op dit moment 1 vers gevonden wat in ieder geval zegt dat men ook Christelijke en Joodse vrouwen mag trouwen. Het is beter dan niets... Ik ga nog verder voor je zoeken maar eerst het desbetreffende stukje voor je:



Ik heb dit trouwens van de volgende site gehaald, waar volgens mij de complete versie van de Nederlands vertaalde Koran opstaat. Dan kun je zelf ook kijken of je nog iets bruikbaars kunt vinden:
http://digiboek.50megs.com/koran/index.html

Veel succes in ieder geval nog met je presentatie, en als ik nog iets vind, dan laat ik het je weten!
Hartstikke Bedankt....
SHoukran bezaff..

24-03-2005, 10:40


Bestudeer vers 13 uit hoofdstuk 49 van de Koran. [49:13]
13. O, mensdom! Wij hebben u uit man en vrouw geschapen en Wij hebben u tot volkeren en stammen gemaakt, opdat gij elkander moogt kennen. Voorzeker, de godvruchtigste onder u is de eerwaardigste bij God. Voorwaar, God is Alwetend, Alkennend.

26-03-2005, 16:04
Bij 'jongeren en actualiteiten' is er verscheidene malen over gediscussieerd. De discussies heetten 'trouwen met iemand van het boek' en 'een huwelijk tussen een christen en een moslim'. Die titels zo ongeveer. volgens mij heeft Mellilense er één geopend en ook Minga en ook GeWe.

Helaas kan je midden op de dag niet zoeken via de zoekmachine. Dus helaas kan ik ze nu niet voor je opzoeken. Maar probeer het maar eens vroeg in de ochtend op te zoeken ofzo. Als het niet lukt, dan wil ik maandag nog wel voor je zoeken. Dan ben ik wel weer online.

Als extra tip wil ik je er op wijzen dat je een intercultureel huwelijk niet moet verwarren met een interreligieus huwelijk. Het kan hetzelfde zijn, maar hoeft lang niet altijd samen te vallen.

Succes en groet van Perez

27-03-2005, 22:21
Dank je wel voor je reacties....en Perez een zeer goede tip want nu ik er zelf aan denk ik stapte gelijk over naar het interreligieus huwelijk ... maar binnen een religie zijn er ook weer diverse culturen ... tnx dat je me eraan heb herinnert