Bekijk volle/desktop versie : Welke naam?



Pagina's : [1] 2 3 4 5 6 7

05-11-2014, 06:57
Voor een halfbloedje Maroc/NL?

Farah
Sofia
Amani
Fellah

Wat vinden jullie het mooiste passen? De andere twee hebben een arabisch, maar in nl makkelijk uit te spreken naam.
Ik verwacht haar net als de andere twee met een tint en bruin haar, maar in mijn familie is witblond met blauwe ogen overheersend, dus ze zou ook nog blank en blond kunnen zijn.
Zou de haar- en huidskleur voor jullie mee spelen met de keuze van haar naam?

05-11-2014, 07:11


Wacht laat me nog een keer lezen


















05-11-2014, 07:17

Citaat door maaltje:
Wacht laat me nog een keer lezen

















!!

05-11-2014, 07:18
nou Sofia is toch wel goed ts?? In principe moet t echt niet uitmaken hoe het kind eruit gaat zien en de naam die t krygt. Gewoon de naam geven die je leuk vind!

05-11-2014, 07:25


Sofia is een mooie naam met een mooie betekenis.


Waqfa sahla, insha Allah.

05-11-2014, 07:46
Faiza (Naam van mijn blonde dochtertje)

05-11-2014, 07:56
Sofia is een tijdloze klassieker. Amani is een modenaam, Farah gaan de niet arabischtaligen vast verkeerd uitspreken omdat deze naam qua schrijfwijze op Sarah lijkt, de h gaat wegvallen en wordt uitgesproken als Fara wat muis betekent. Sarah is trouwens ook een mooie en gepaste naam voor een halfbloedje.
Uiterlijk moet voor de naamkeuze in principe niet uitmaken, tenzij het een hele opvallende combi is. Er zat een Aziatisch meisje met mijn zoon in de klas en ze heet Irish. Iers op z'n Engels dus.

05-11-2014, 09:41
Wat is je punt maaltje?

Bedankt voor de overige reacties. Is Amani echt een modenaam? Dat is wel jammer. Ken de naam zelf alleen vanuit het islamitische namenboekje.
Ik vind Sara/Sarah idd ook mooi maar heb helaas geen goede herinnering aan een Sara waardoor ik hem toch niet zou kiezen.
Maar spreek je Farah zo anders uit als Sarah dan? Mijn man dacht dat de uitspraak hetzelfde is alleen dan met een F uiteraard.
Sofia, zo heb ik voordat dochter kon praten haar favoriete barbie genoemd en blijf hem mooi vinden. Toen ik zwanger bleek wist ik meteen dat als het een meisje zou zijn ze Sofia moest heten, maar hoe meer het einde nadert hoe meer ik ga twijfelen omdat Sophia tegenwoordig ook erg in is.

Vinden jullie uiterlijk echt niet bepalend? Ik vind Fatima bijv nog steeds niet passen bij Fatima Moreira de Melo.

05-11-2014, 09:43
wat is fellah?

05-11-2014, 09:46
Denk je nou echt dat jij de naam kiest? de naam van het kindje staat al vast je kan nu al fellah blabla in je hoofd hebben maar het kan uiteindelijk heel wat anders worden.

05-11-2014, 09:46
Hoe word sofia uitgesproken? Ken niemand die zo heet, ts wat vi d je van de namen safiya, nora en lina? Ines is ook mooi..

05-11-2014, 09:48

Citaat door MMM_:
Denk je nou echt dat jij de naam kiest? de naam van het kindje staat al vast je kan nu al fellah blabla in je hoofd hebben maar het kan uiteindelijk heel wat anders worden.
Klopt idd...bij de geboorte weet je meestal welke naam bij de baby past...

05-11-2014, 09:49



Citaat door Serafine:
Voor een halfbloedje Maroc/NL?

Farah
Sofia
Amani
Fellah

Wat vinden jullie het mooiste passen? De andere twee hebben een arabisch, maar in nl makkelijk uit te spreken naam.
Ik verwacht haar net als de andere twee met een tint en bruin haar, maar in mijn familie is witblond met blauwe ogen overheersend, dus ze zou ook nog blank en blond kunnen zijn.
Zou de haar- en huidskleur voor jullie mee spelen met de keuze van haar naam?
Fellah? Wat een rare naam.

En waarom speciaal naam voor half bloedje? Kijk gewoon naar de betekenis van islamitische namen die jullie aanspreken.

05-11-2014, 09:51

Citaat door MoslimaForever1:
Hoe word sofia uitgesproken? Ken niemand die zo heet, ts wat vi d je van de namen safiya, nora en lina? Ines is ook mooi..
safiya vind ik mooier. ines is ook erg mooi

in marokko zeggen ze sofya dus sof-ya, in nederland zeggen ze soofiya

05-11-2014, 09:58
Fellah betekend Arabische jasmijn.
Sofia spreek je, tenminsten bij achternichtje uit als Soofia. Anders als op z'n engels in elk geval.

Ik weet dat het bij de geboorte anders kan worden dan je eerst in gedachten had, zo ging het ook bij mijn zoon. Maar het is toch niet raar dat je er van tevoren over nadenkt? Bij mijn dochter wisten we al met 6 weken hoe ze zou gaan heten en daar is het ook bij gebleven.

Safiya, Nora, Lina vind ik ook mooi maar 1 ervan is de naam van mijn dochter en de andere twee van nichtjes. Ines heb ik niet echt een gevoel bij en man vind het vreselijk.

Pagina's : [1] 2 3 4 5 6 7