Bekijk volle/desktop versie : En dan sta je weer met lege handen.....



Pagina's : [1] 2

03-11-2014, 14:04
Salaam dames,

Vorig jaar heb ik hier een topic geopend over mijn miskraam met 3,5 maand. Ik heb veel moeite gehad dit verlies te verwerken en alhamdoulilah ik werd langzamerhand weer de oude. Onze kinderwens was groot en wij besloten er weer voor te gaan. Na een lange periode was ik eindelijk zwanger. We waren zo gelukkig en positief. Elke echo was erg spannend, maar we wisten zeker dat het nu goed zou gaan Inshallah. Helaas was ons geluk van korte duur. Tijdens een echo zagen we dat ons kindje niet meer leefde. En soubhanallah alweer t/m 3,5 maand geleefd. Onze wereld stortte in. Ik begreep gewoon niet waarom we dit weer mee moesten maken. En natuurlijk geloven wij in het lot. Allah bepaalt. Hij geeft en neemt.
De eerste keer ging de bevalling heel makkelijk. Ik kond de pijn aan en het was snel voorbij. Dit keer was het tegenovergestelde. de pijn was hels en het bleef maar duren. Ik ben enorm veel bloed verloren en ben nu nog aan het herstellen van de enorme klap.

Nu ongeveer 3 weken later gaat het wel weer hamdoulilah. Ik probeer mezelf moed in te praten en Allah swt dankbaar te zijn. Onze engeltjes zullen ons in het paradijs opwachten. Maar het blijft moeilijk. Ik durf niet aan een toekomstige zwangerschap te denken. Bang dat het weer mis zal gaan. Ik probeer nu mijn dagelijkse bezigheden weer op te pakken en door te gaan met het leven.

03-11-2014, 14:22


Jeetje, wat moet dat heftig en pijnlijk zijn geweest. Is er wellicht een oorzaak aan te wijzen (medisch)? is of wordt daar wel naar gekeken? Allah je3tikoem sbar. Ik kan begrijpen dat je nu er tegenop ziet om weer hetzelfde door te moeten maken. Misschien dat het beter is om eerst dit goed te verwerken en dan te kijken wat je wil gaan doen. Moge Allah jullie spoedig zegenen met een klein wondertje

03-11-2014, 14:25
Heel herkenbaar. Ik heb ook een miskraam gehad met bijna 3 maanden. Ik wil graag een kindje maar ik merk dat ik het maar vooruit schuif. Bang dat het weer misgaat. Ik heb nachtmerries waarin elke keer weer een miskraam meemaak.
Zorg goed voor jezelf en laat onderzoek of er een bepaalde oorzaak is. Vertrouw op Allah en insha'Allah wordt je gezegend met een gezond kindje x

03-11-2014, 14:25
Oh meid, veel sterkte gewenst. Inscha allah dat jullie worden verblijd met een wondertje. De hoop nooit opgeven.

Allah is groot.

03-11-2014, 14:31



Citaat door maaltje:
Jeetje, wat moet dat heftig en pijnlijk zijn geweest. Is er wellicht een oorzaak aan te wijzen (medisch)? is of wordt daar wel naar gekeken? Allah je3tikoem sbar. Ik kan begrijpen dat je nu er tegenop ziet om weer hetzelfde door te moeten maken. Misschien dat het beter is om eerst dit goed te verwerken en dan te kijken wat je wil gaan doen. Moge Allah jullie spoedig zegenen met een klein wondertje


Ja er zijn onderzoeken gedaan, zowel bij ons als het kindje. Maar soubhanallah ze kunnen niks vinden. Alles ziet er goed uit. Ja ik ben nu bezig met herstellen en indd we willen eerst dit verwerken voordat we verdergaan. Ameen! Dankje

Citaat door silverlight:
Heel herkenbaar. Ik heb ook een miskraam gehad met bijna 3 maanden. Ik wil graag een kindje maar ik merk dat ik het maar vooruit schuif. Bang dat het weer misgaat. Ik heb nachtmerries waarin elke keer weer een miskraam meemaak.
Zorg goed voor jezelf en laat onderzoek of er een bepaalde oorzaak is. Vertrouw op Allah en insha'Allah wordt je gezegend met een gezond kindje x


Wat erg die nachtmerries. Ik had er ook wel last van die angst. Maar toen ik eenmaal zwanger was was ik alles vergeten. Ik was zo positief. Maar nu weer erg bang. Inshallah. Moge Allah jullie ook een gezond kindje schenken!


Citaat door zotte_ik:
Oh meid, veel sterkte gewenst. Inscha allah dat jullie worden verblijd met een wondertje. De hoop nooit opgeven.

Allah is groot.
Dank je wel! Inshallah de hoop opgeven doen we niet. We blijven vertrouwen hebben.

03-11-2014, 14:36

Citaat door zeksem:
Ja er zijn onderzoeken gedaan, zowel bij ons als het kindje. Maar soubhanallah ze kunnen niks vinden. Alles ziet er goed uit. Ja ik ben nu bezig met herstellen en indd we willen eerst dit verwerken voordat we verdergaan. Ameen! Dankje


Wat erg die nachtmerries. Ik had er ook wel last van die angst. Maar toen ik eenmaal zwanger was was ik alles vergeten. Ik was zo positief. Maar nu weer erg bang. Inshallah. Moge Allah jullie ook een gezond kindje schenken!



Dank je wel! Inshallah de hoop opgeven doen we niet. We blijven vertrouwen hebben.
Ameen.
Het is nu alweer 4 maanden geleden. Ik wil het wel weer gaan proberen insha'Allah.
Maar ik vind het heel moeilijk. Maar gair insha'Allah. Allah is groot.
Jij moet nu lekker tot rust komen. Even je lichaam weer rust geven. En insha'Allah weer gaan proberen.

03-11-2014, 14:36

Citaat door zeksem:
Ja er zijn onderzoeken gedaan, zowel bij ons als het kindje. Maar soubhanallah ze kunnen niks vinden. Alles ziet er goed uit. Ja ik ben nu bezig met herstellen en indd we willen eerst dit verwerken voordat we verdergaan. Ameen! Dankje


Wat erg die nachtmerries. Ik had er ook wel last van die angst. Maar toen ik eenmaal zwanger was was ik alles vergeten. Ik was zo positief. Maar nu weer erg bang. Inshallah. Moge Allah jullie ook een gezond kindje schenken!



Dank je wel! Inshallah de hoop opgeven doen we niet. We blijven vertrouwen hebben.
Khair insha Allah. Misschien is het alleen maar goed dat ze niks vinden. Misschien is er dan ook niks. De kans op een miskraam is helaas toch wel groot in de eerste maanden, alleen men is zich er niet altijd even bewust van. Je moet alleen proberen te voorkomen dat je hierdoor nu te krampachtig gaat worden en te angstig. Probeer het goed te verwerken en een plekje te geven. Zie het als een beproeving. Met de wil van Allah zal de volgende keer wel een geslaagde en voldragen zwangerschap zijn.

Overhaast het niet wat betreft het verwerken en een plek geven.

03-11-2014, 15:38
Moge Allah je geduld belonen en je wensen in vervulling laten gaan.
Voor alles is een reden en niet altijd voor ons duidelijk watt de reden zou kunnen zijn.
Allah subhana huwa ta ala geeft ons en neemt bepaalde dingen van ons weg en zo worden wij om de beurt beproeft op bepaalde manier.

Moge Allah je kinderwens in vervulling laten gaan , Hij is de beste Planner

03-11-2014, 15:54
Heftig! Moge Allaah swt jullie bijstaan en jullie pijn verzachten.

Soms gaat het boven ons vermogen om dit te begrijpen maar overal is er een reden voor.
Geef jezelf de tijd om te herstellen. Evt kun je bijv voor je aan een nieuwe zwangerschap begint rouqia doen en hijama.
Mocht er iets zijn dan zal het inshallah verwijderd worden.

03-11-2014, 16:14

Citaat door silverlight:
Ameen.
Het is nu alweer 4 maanden geleden. Ik wil het wel weer gaan proberen insha'Allah.
Maar ik vind het heel moeilijk. Maar gair insha'Allah. Allah is groot.
Jij moet nu lekker tot rust komen. Even je lichaam weer rust geven. En insha'Allah weer gaan proberen.
ja ik snap het. 4 maanden is nog niet zolang geleden. Inshallah. Dat is nu het belangrjkst

03-11-2014, 16:16

Citaat door maaltje:
Khair insha Allah. Misschien is het alleen maar goed dat ze niks vinden. Misschien is er dan ook niks. De kans op een miskraam is helaas toch wel groot in de eerste maanden, alleen men is zich er niet altijd even bewust van. Je moet alleen proberen te voorkomen dat je hierdoor nu te krampachtig gaat worden en te angstig. Probeer het goed te verwerken en een plekje te geven. Zie het als een beproeving. Met de wil van Allah zal de volgende keer wel een geslaagde en voldragen zwangerschap zijn.

Overhaast het niet wat betreft het verwerken en een plek geven.
Ja aan de ene kant is het wel fijn als er niks gevonden wordt. Het is alleen vervelend als je denkt dat je uit de gevarenzone bent en het alsnog mis gaat. Maar ghair inshallah

03-11-2014, 16:16

Citaat door zeksem:
ja ik snap het. 4 maanden is nog niet zolang geleden. Inshallah. Dat is nu het belangrjkst
Klopt.

Neem je tijd om bij te komen lief.
Is echt belangrijk. Gair insha'allah.

Sterkte meid!

03-11-2014, 16:18



Citaat door Kafi:
Die miskramen in een later stadium zijn idd nog verschrikkelijker.


Ja , het is indd verschrikkelijk. Er komt zoveel bij kijken. Je moet bevallen, van een mini baby, maar toch bevallen. Je moet het begraven en soms krijg je te maken met lichamelijke complicaties. Alhamdoulilah.


Citaat door Hemdoulilah:
Moge Allah je geduld belonen en je wensen in vervulling laten gaan.
Voor alles is een reden en niet altijd voor ons duidelijk watt de reden zou kunnen zijn.
Allah subhana huwa ta ala geeft ons en neemt bepaalde dingen van ons weg en zo worden wij om de beurt beproeft op bepaalde manier.

Moge Allah je kinderwens in vervulling laten gaan , Hij is de beste Planner


Ameen! Dank je wel

Citaat door Charfa:
Heftig! Moge Allaah swt jullie bijstaan en jullie pijn verzachten.

Soms gaat het boven ons vermogen om dit te begrijpen maar overal is er een reden voor.
Geef jezelf de tijd om te herstellen. Evt kun je bijv voor je aan een nieuwe zwangerschap begint rouqia doen en hijama.
Mocht er iets zijn dan zal het inshallah verwijderd worden.
Ameen! Ja dat is iets om mee te nemen voor de toekomst inshallah.

03-11-2014, 16:20
Moet je dan al bevallen? woow heftig..

03-11-2014, 16:29

Citaat door Freyaa:
Moet je dan al bevallen? woow heftig..
Ja. Het enige positieve hieraan is dat ik de kans heb gehad een wonder te aanschouwen. Mini baby van niet eens 10 cm met vingertjes en teentjes. Soubhanallah

Pagina's : [1] 2