Bekijk volle/desktop versie : Islaam voor kinderen



02-11-2014, 21:02
Assalamu alaaikum,

Heeft er iemand misschien tips of links voor sites , filmpjes of bestanden voor het les geven van kinderen..

de sites tawhied voor kinderen en dergelijke die ken ik al.
Baraak allaahu feekum

03-11-2014, 07:47


Assalamu alaaikum, ze zijn 8, 10 en 11... Het zijn niet mijn kinderen, maar die ik les geef. En ben ze net een beetje de tawhied aan het leren dus vandaar tips etc..

03-11-2014, 18:28
Islamitische boekwinkel gaan daar hebben ze kei leuke kinderboeken

07-11-2014, 18:59
baraak allaahu feekum !!

07-11-2014, 21:39


Alaykum salaam wa rahmatullaah,

Ik weet nog dat mijn vader mij vroeger verhaaltjes vertelde over de profeten. Telkens vertelde hij over een andere profeet. Ik vond dat altijd super leuk. Kinderen houden van verhaaltjes en ze onthouden dat meestal ook best goed. Misschien is dat een idee. Je kunt je taalgebruik aanpassen op het niveau van de kinderen. Verhaaltjes uit de boeken zijn soms best moeilijk voor de kinderen voor wie ze bedoelt zijn.

Misschien kun je ze daarna een opdracht laten maken of je doet een quiz. Dan verzin je quizvragen over de profeten, bijvoorbeeld: Bij welke profeet werd het vuur koud? De kinderen kunnen punten verzamelen en de winnaar krijgt een prijs. Door te belonen, motiveer je de kinderen.

Ik hoop dat je hier wat aan hebt? Als het niet goed is, dan probeer ik wel wat anders te bedenken.

08-11-2014, 13:04
Deze kinderverhalen voorlezen en dan samen de leerstellingen bespreken?

09-11-2014, 18:30
baraak allaahu feeki zuster, dat probeer ik wel te doen ze belonen en dergelijke. Quiz en vragenstelling houden we altijd... Alleen nog activiteiten bedneken in shaa Allaah

10-11-2014, 12:40

Citaat door Umm.Hudayfaa:
Assalamu alaaikum,

Heeft er iemand misschien tips of links voor sites , filmpjes of bestanden voor het les geven van kinderen..

de sites tawhied voor kinderen en dergelijke die ken ik al.
Baraak allaahu feekum

Wa alaykum salaam, zou je de links met ons kunnen delen van de sites die je al kent? Ben zelf vaak aan het tobben hoe zaken over te brengen en leren op beste wijze. Tis niet altijd even makkelijk.

10-11-2014, 13:15
Salaam ailekoum sis,
ik zou ook de links van de sites willen hebben die jij gebruikt. Ik gaf een tijdje ook islamles aan kinderen. Dit wil ik weer oppakken, in shaa Allaah. Heb jij tips voor mij?

Die tip over verhaaltjes lezen over profeten is een goeie! Ma shaa Allaah. Ik zie ze graag:-)