Bekijk volle/desktop versie : Wie is er getrouwd met een bekeerling?



Pagina's : [1] 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18

02-11-2014, 10:02
Hoe ga je om met de (cultuur) verschillen?
Hoe reageerde je ouders, bij het horen van dit nieuws?
Wat heeft je doen besluiten om met een bekeerling te trouwen?
Wanneer kreeg je echt gevoelens voor hem?
Hoe voelt het om met iemand samen te wonen, terwijl de liefde nog moet komen?

Veel vragen die momenteel door mijn hoofd spoken. Ben namelijk bang dat het gaat tegen vallen.
Help!!

02-11-2014, 10:16


Meid, ik ben zelf nog niet getrouwd. Maar of je nou trouwt met een bekeerling of met een Marokkaan, de keuze ligt toch echt bij jezelf en niemand kan je daarbij helpen. Echter merk ik aan je bericht dat je zwaar twijfelt...dus dan weet je al dat het niet goed zit, het kan wel tegenvallen omdat jullie dan qua cultuur/gewoontes toch echt verschillen.. (spreek uit ervaring) en dat maakt het lastig. Succes

02-11-2014, 10:46

Citaat door zwiewnax:
Meid, ik ben zelf nog niet getrouwd. Maar of je nou trouwt met een bekeerling of met een Marokkaan, de keuze ligt toch echt bij jezelf en niemand kan je daarbij helpen. Echter merk ik aan je bericht dat je zwaar twijfelt...dus dan weet je al dat het niet goed zit, het kan wel tegenvallen omdat jullie dan qua cultuur/gewoontes toch echt verschillen.. (spreek uit ervaring) en dat maakt het lastig. Succes
Heb je ooit wat met een niet-Marokkaan gehad dan?

02-11-2014, 10:49
Waarom altijd die hype rond trouwen met een bekeerling?...

Hou het gewoon bij een ras echte Marokkaan die godsvrees is en Allah als zijn schepper accepteert en ook naar handelt..
Altijd die verhalen over bekeerlingen en het trouwen daarmee!...

02-11-2014, 10:50


Ik zou het niet kunnen. Uiteindelijk zijn de cultuurverschillen de doders, en vooral als er kinderen bij komen kijken.

Een Marokkaan is al moeilijk aan te wennen, laatstaan een niet-marokkaan, maar AllahA3lem, als het een persoon is die zich makkelijk aanpast en heel geduldig is.. why not?

02-11-2014, 10:54

Citaat door Neda:
Waarom altijd die hype rond trouwen met een bekeerling?...

Hou het gewoon bij een ras echte Marokkaan die godsvrees is en Allah als zijn schepper accepteert en ook naar handelt..
Altijd die verhalen over bekeerlingen en het trouwen daarmee!...
Ligt aan de capaciteit van hun brein. Ze zijn gehersenspoeld door sites als deze, door de media... dan is het ook makkelijk oordelen naar de ervaring met Marokkanen in je omgeving. Je hoort dan over andere Marokkaanse meiden dat ze gelukkig zijn met een neppe bekeerling, alles is minder waar. Kijk maar naar die vrouwen, zien ze er als moslima uit? Islam als smoesje gebruiken terwijl je er zelf niet islamitisch uit ziet. Nee, gaat mooi niet gebeuren als dat mijn dochter was.

02-11-2014, 10:55

Citaat door BeautifulFool:
Ik zou het niet kunnen. Uiteindelijk zijn de cultuurverschillen de doders, en vooral als er kinderen bij komen kijken.

Een Marokkaan is al moeilijk aan te wennen, laatstaan een niet-marokkaan, maar AllahA3lem, als het een persoon is die zich makkelijk aanpast en heel geduldig is.. why not?
Jammer, zo'n reactie.

02-11-2014, 11:08

Citaat door Barbarus:
Jammer, zo'n reactie.
Verklaar u nader.

02-11-2014, 11:19
Een hoop tegenstanders hier.
Ik heb bekeerlingen in de familie en dat gaat heel goed.
Cultuurverschil valt weg als je allebei de Islam hanteert als leefregel.
Dat geld eigenlijk ook voor Marokkanen onderling, een hoop streken met allemaal eigen gebruiken, trandities en regels.

02-11-2014, 11:21

Citaat door BeautifulFool:
Verklaar u nader.


Uit je reactie blijkt dat er een mogelijkheid bestaat dat je alsnog met een bekeerling kan trouwen. Een vrouw met trots en eer zou zoiets nooit denken. Ik kan me gewoon niet voorstellen dat je van zeer goede huize komt en alsnog openstaat om door een niet-Marokkaan ontmaagd te worden. Gaat er gewoon niet in bij mij.

02-11-2014, 11:23

Citaat door Lartista:
Een hoop tegenstanders hier.
Ik heb bekeerlingen in de familie en dat gaat heel goed.
Cultuurverschil valt weg als je allebei de Islam hanteert als leefregel.
Dat geld eigenlijk ook voor Marokkanen onderling, een hoop streken met allemaal eigen gebruiken, trandities en regels.
Goede voorbeeld dat jullie meegeven aan je kleine nichtjes en zusjes. Groeien ze nog met het idee dat ze met elk soort kunnen omgaan. Niet iedereen hanteert de islam als leefregel, dat moet je wel begrijpen. En wanneer je die zusjes en nichtjes op hun gedrag aanspreekt wanneer ze groot worden, dan gaan ze met vingertjes wijzen.

02-11-2014, 11:29
Ik zelf ken niemand maar ik zou het ook niet kunnen.

02-11-2014, 11:34



Citaat door Barbarus:
Goede voorbeeld dat jullie meegeven aan je kleine nichtjes en zusjes. Groeien ze nog met het idee dat ze met elk soort kunnen omgaan. Niet iedereen hanteert de islam als leefregel, dat moet je wel begrijpen. En wanneer je die zusjes en nichtjes op hun gedrag aanspreekt wanneer ze groot worden, dan gaan ze met vingertjes wijzen.
Ze mogen ook met elke "soort" trouwen zolang het een moslim is en de islam naleeft.
Nationalisme wordt niet toegestaan binnen de Islam! Moslims zijn 1 volk.

De boodschapper van Allah (salla Allahoe ‘alayhi wa salam) heeft gezegd: « Degene die oproept tot ‘assabiyah [nationalisme/ tribalisme...], strijdt voor ‘assabiyah of sterft voor ‘assabiyah, behoort niet tot ons ». (Aboe Dawoed)

In een andere hadith, heeft hij (salla Allahoe ‘alayhi wa salam) gezegd: « Laat het (de geest van het tribalisme, van het nationalisme) achterwege, want het is een verdorvenheid. » (Moeslim en Boechaarie)

02-11-2014, 11:34

Citaat door Barbarus:
Uit je reactie blijkt dat er een mogelijkheid bestaat dat je alsnog met een bekeerling kan trouwen. Een vrouw met trots en eer zou zoiets nooit denken. Ik kan me gewoon niet voorstellen dat je van zeer goede huize komt en alsnog openstaat om door een niet-Marokkaan ontmaagd te worden. Gaat er gewoon niet in bij mij.
Dude adem in adem uit.

En mannen die met een bekeerde dame trouwen? Moet ik nu ook mijn broer meedelen dat hij geen eer en trots heeft?

TS, bij ons in de familie werd het goed ontvangen. Maar is een bekeerde vrouw. Dus ik zou zeggen doe wat goed voelt en wat ook binnen je eigen familie geaccepteerd en gewaardeerd wordt. Elk persoon is anders dus ervaringen vragen heeft niet zoveel nut

02-11-2014, 11:36

Citaat door Barbarus:
Uit je reactie blijkt dat er een mogelijkheid bestaat dat je alsnog met een bekeerling kan trouwen. Een vrouw met trots en eer zou zoiets nooit denken. Ik kan me gewoon niet voorstellen dat je van zeer goede huize komt en alsnog openstaat om door een niet-Marokkaan ontmaagd te worden. Gaat er gewoon niet in bij mij.
Als je goed had gelezen, zou je mijn eerste zin goed snappen. NAMELIJK ' Ik zou het niet kunnen'
Wat betreft het tweede gedeelte van mijn reactie... Ik zou het niet kunnen, maar ik snap wel waarom anderen daar open voorstaan.

En jouw zinnen zijn ronduit walgelijk. Niet je zegt 'om met een niet-Marokkaan je leven te delen', nee om door een niet-marokkaan ontmaagd te worden. Wollah schaam je diep en niet alleen tegenover de mensen, maar ook tegenover jouw heer. In de koran bestaat er geen marokkaan, spanjaard, nederlander blabla, alleen MOSLIM en NIET-MOSLIM.

Pagina's : [1] 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18