Bekijk volle/desktop versie : Goedkoop rijden met de bus naar Marokko!!



Pagina's : [1] 2 3 4

17-03-2005, 15:40
Hallo,
Ik zou deze zomer, insha allah, graag met de bus naar Marokko: Rabat, willen gaan omdat dit gewoonweg goedkoper is dan met het vliegtuig...Dus ik zou graag wat informatie willen verzamelen van mensen die hier ervaring mee hebben en misschiens hebben jullie wel een telefoonnummer, of site of iets dergelijks voor me? Dit zijn de vragen waarop ik graag een antw. zou willen hebben!
Alvast bedaaaank!!

Gr.
fatima 86
xWie is er wel eens met de bus naar Marokko gegaan?
xEn hoeveel heeft het je toen gekost?
xEn waar in Marokko?
xEn hoeveel dagen ben je onderweg? thnx

17-03-2005, 21:17


heyy hallo,

nou meid ik zou het je niet aanraden... ik dacht vorig jaar het zelfde en ging vol goede bedoelingen met de bus naar marokko... toevallig ging ik dezelfde kan op als jij ik moest een stop eerder hebben kenitra...
nou al met al kan ik nu echt wel lachen om het hele gebeuren maar damn het was echt triester dan triest.. wil je niet bang maken ofzo maar toch vind ik dat ik het je moet vertellen ofwel af raden tenzij je heel veel geduld hebt...

ik ben alleen gegaan en ik moet zeggen dat het al begon bij het vertrek... de bus was 2 uur te laat en tja wat zal ik zeggen toen we eindelijk in brussel waren... vertelde ze ons dood leuk dat we 3 uur moesten wachten.. waarop ik zou het echt niet weten... maar goed eindelijk gingen we vertrekken... en tja dat was een ramp... mensen uit brussel gooide onze spullen van de stoelen om een plaats te bemachtigen... vrouwen gingen vechten.. omdat ze niet naast mannen wilde zitten en blabla...
nou oke we gingen verder... na een aantal uur kwamen we er achter dat een van de wielen van de aanhang wagen van de bus kapot was... ipv te stoppen en die te verwisselen... hebben ze de rubber verwijderd en zijn ze door gereden... was wel om te lachen hoor...
nou... ze hadden me beloofd dat er een wc in de bus aanwezig was maar helaas dat was dus niet zo dat betekende dus dat je 4 uur je plas op moest houden...
verder zou je denken nou dit was het nou nee hoor het verhaal is nog niet af... ineens begonnen marokkaanse mannen ruzie met elkaar te maken... de bus verantwoordelijke vond het nodig om mensen te slaan met een lege fles... als ik eraan terug denk lig ik echt in een deuk van het lachen...
nou in frankrijk hadden we een lekke band gekregen van de bus... nou de reserve wiel werd erop gezet... maar er werd geen nieuwe gehaald wat eigenlijk dus kei gevaarlijk is stel je eens voor er zou nog iets gebeuren...
tja toen we in spanje aangekomen waren... leek ons einddoel al dichterbij... nou we hebben op het nipertje een ongeval ontglipt... de buschaufeur viel in slaap en omdat een vrouw gilde werd ie wakker...
tja zal nog ff verder gaan.... we kwamen eindelijk aan bij de boot... ze hadden gezegd dat we via tanger gingen omdat dat sneller is naar casablanca... nou daar kwam dus niks van in we gingen langs ceuta...is namelijk goedkooper maar duurt veel langer...
na lang wachten bij de douane aangekomen... begon het helemaal grappig te worden... we stonden echt waar 3 meter van marokko verwijderd en we mochten marokko niet in omdat de papieren van de bus niet in orde waren... de bus bleek niet een verzekerd te zijn... je mag absoluut niet rijden zonder reserve wiel... een aantal mannen moesten een nieuwe reserve wiel halen anders mochten we niet verder... nou we hebben dus 4 uur bij de douane gestaan...in de hite geen eten niks...
eindelijk mochten we verder rijden en moesten we helemaal terug naar tanger rijden...duurde nog eens 4 uur... nou tja eindelijk in tanger aangekomen... hahahah moesten we gewoon een nieuwe bus pakken.. wat nog eens 5 uur duurde omdat de verantwoordelijke het niet nodig vond om ons verder de weg te wijze... nou je staat dan in de hitte op het busstation op te letten dat je spullen niet gejat worden... nou al met al... eindelijk in de bus... kom ik aan in kenitra werd ik gedumpt aan de kant van de snelweg... en hebben ze mijn armani hoed gejat...
nou meid wat zal ik zeggen... het is de moeite waard als je een verhaal rijker wil zijn... ik heb het nu niet eens gehad overd e stinkende mensen... snurkende mannen.. vrouwen die je dood weg kijken omdat je met jongens praat... oefff en gelukkig... had ik 2 plekken gereserveerd.. en had ik alle ruimte maar als ik dat niet had gehad zou dat betekennen dat ik naast iemand had moeten zitten.. en je wil niet weten hoe gretig mannen naast me wilde zitten... jakie....

nou al met al heb ik het overleefd omdat er 2 hele leuke jongens achter mij zaten en we gezellig gekletst hebben... het was kei gezellig los gezien van het hele verhaal.. maar zelfs die 2 jongens hadden het op een gegeven moment gehad....

nou meis... kijk maar wat je doet met dit verhaal als ik jou was zou ik iets harder sparen en lekker met het vliegtuig gaan...

groetjes,

just-somebody

sorry voor het lange verhaal

17-03-2005, 21:18
oja een ticket koste 109 euro... ik had 2 plaatsen... het was een enkele reis... we vertrokken zaterdag om 12.00 en ik was in kenitra maandag om 17.00....

18-03-2005, 12:37

Citaat door just-somebody:
oja een ticket koste 109 euro... ik had 2 plaatsen... het was een enkele reis... we vertrokken zaterdag om 12.00 en ik was in kenitra maandag om 17.00....
hahahahahhahaha

Hey meid ff een vraagje he?

Waren het toevallig Marokkaanse chaffeurs? Want ik heb net iets gevonden in Belgie en het zijn belgische chaffeurs, ze rijden met z'n 3en..zodat de andere 2 kunnen uitrusten en het later kunnen overnemen? Met welke busmaatschappij reed jij???

18-03-2005, 18:13


Ik zou het ook niet doen als ik jou was. Het verhaal van Just somebody moest ik erg om lachen. Zowel mijn ouders als mijn zus zijn met de bus geweest, je wil niet weten met wat voor verhalen ze terugkomen. Eigenlijk vergelijkbaar als hierboven. Vrouwen die de pampers van hun kind onder de stoel gooien, mannen die stinken en je proberen te versieren, bussen die niet deugen etc.
Het probleem is je kan wel met een Belgische maatschappij gaan, maar de reizigers blijven toch echt Marokkanen. Onze volk is nou helaas een beetje vreemd. Met het vliegtuig heb je eigenlijk vaak ook dat probleem. Mensen met ongepast gedrag, maar dat is gelukkig maar drie uur.

Ik raad je echt aan om met eigen vervoer of met de vliegtuig te gaan.

18-03-2005, 20:14
Meid, je wil iets goeds en goedkoops?? Wel dan krijg je rommel en raad ik je aan om het niet te doen want met de bus gaan is in mijn ogen zelfmoord plegen.

Ik zou mijn moeder noch vader NOOIT met de bus sturen. Ik draag ze liever op mijn rug naar Marokko.

18-03-2005, 22:15
heyy hallo,

bij mij waren het spaanse chaffeurs, en er werd zelf gewisseld in spanje... met een andere... het was echt een hele trip.. heb me kapot gelache...
tja en de busmaatschapij eens denken... weet het niet eens precies maar het was wel via belgie...heb in nederland bij toufik reizen geboekt en zij staan hoog aangeschreven en vertelde vol lof over de bus... maar ja toen ik boos vanuit marokko belde omdat we bij de grens niet door mochten en blabla beloofde ze direct alles uit te zoeken, maar ja ze hebben zichzelf niet aan hun woord gehouden...

groetjes,

just-somebody

18-03-2005, 23:08
Ik denk dat ze nu wel afgeknapt is

19-03-2005, 11:16

Citaat door kabila_girl:
Ik denk dat ze nu wel afgeknapt is
hahahaha, ja echt wel man ik ga flink sparen!!!

19-03-2005, 11:17

Citaat door just-somebody:
heyy hallo,

bij mij waren het spaanse chaffeurs, en er werd zelf gewisseld in spanje... met een andere... het was echt een hele trip.. heb me kapot gelache...
tja en de busmaatschapij eens denken... weet het niet eens precies maar het was wel via belgie...heb in nederland bij toufik reizen geboekt en zij staan hoog aangeschreven en vertelde vol lof over de bus... maar ja toen ik boos vanuit marokko belde omdat we bij de grens niet door mochten en blabla beloofde ze direct alles uit te zoeken, maar ja ze hebben zichzelf niet aan hun woord gehouden...

groetjes,

just-somebody
Oef, ik denk dat ik toch maar met het vliegtuig ga. Ik heb al 2 x gevlogen en ik moet zeggen dat dat toen heel erg fijn en snel was maar wel duur...Maar goed voor die paar euro's doe ik het wel hoor

19-03-2005, 11:20

Citaat door Manhattan girl:
Ik zou het ook niet doen als ik jou was. Het verhaal van Just somebody moest ik erg om lachen. Zowel mijn ouders als mijn zus zijn met de bus geweest, je wil niet weten met wat voor verhalen ze terugkomen. Eigenlijk vergelijkbaar als hierboven. Vrouwen die de pampers van hun kind onder de stoel gooien, mannen die stinken en je proberen te versieren, bussen die niet deugen etc.
Het probleem is je kan wel met een Belgische maatschappij gaan, maar de reizigers blijven toch echt Marokkanen. Onze volk is nou helaas een beetje vreemd. Met het vliegtuig heb je eigenlijk vaak ook dat probleem. Mensen met ongepast gedrag, maar dat is gelukkig maar drie uur.

Ik raad je echt aan om met eigen vervoer of met de vliegtuig te gaan.
Wallah, jullie hebben me echt overtuigd!! Ik ga met het vliegtuig, dan betaal ik maar een 100 of 2 euro meer maar dan heb ik wel geen sda3 aan mijn hoofd! En tenslotte je gaat maar 1x per jaar naar marokko doesh moet kunnen!!

19-03-2005, 12:08
Maar kijk eens op deze pagina:

http://www.eurolines.be......


xdan op bestemmingen klikken...marokko....246 euro heen en terug! Is echt 200 euro goedkoper dan met het vliegtuig jongens!!

Ik weet niet meer wat ik moet doen

19-03-2005, 12:10


Maar jah als ik aan de tama3a moet denken dan ga ik liever met het vliegtuig

19-03-2005, 12:34
heen reis valt wel mee....ik ben vorig jaar drie keer mjet de bus naar Marokko gegaan.......je sleept niets......maar het was wel vermoeiend

19-03-2005, 12:46

Citaat door CasawiaZina:
heen reis valt wel mee....ik ben vorig jaar drie keer mjet de bus naar Marokko gegaan.......je sleept niets......maar het was wel vermoeiend
En de terugreis?

Pagina's : [1] 2 3 4