Bekijk volle/desktop versie : Alimentatie ( kinder of partner of beide)



Pagina's : [1] 2 3 4 5 6 7 8 9 10

29-10-2014, 21:02
Salaam3leikoem,

Ik ben benieuwd naar wat je ontvangt ivm scheiding ( 1 kind)?

Gr.

Hamdoelilah00

29-10-2014, 21:09


partner alimentatie moet afschaft worden.

29-10-2014, 21:11
Ik vind dat je alleen kinderalimentatie moet ontvangen. Kifesch die partner

29-10-2014, 21:18
er zijn vast vrouwen die gestopt zijn met werken en hun eigen carriere hebben stopgezet zodat de man zich op arbeidsmarkt kon ontwikkelen en zij voor hem en de kinderen zorgen, want hij is de kostwinnaar. is toch eerlijk als hij na de scheiding haar voor een periode blijft onderhouden totdat haar leefsituatie stabiel is. vrouwen offeren veel tijdens een huwelijk, lijkt mij dat ze voor die opofferingen gecompenseerd mogen worden totdat zij ook zelfstandig worden, van een uitkering kan men moeilijk rondkomen tegenwoordig, vooral met kinderen.

29-10-2014, 21:19


Hangt van zijn inkomen af.

29-10-2014, 21:23

Citaat door Groene_Kreeft:
er zijn vast vrouwen die gestopt zijn met werken en hun eigen carriere hebben stopgezet zodat de man zich op arbeidsmarkt kon ontwikkelen en zij voor hem en de kinderen zorgen, want hij is de kostwinnaar. is toch eerlijk als hij na de scheiding haar voor een periode blijft onderhouden totdat haar leefsituatie stabiel is. vrouwen offeren veel tijdens een huwelijk, lijkt mij dat ze voor die opofferingen gecompenseerd mogen worden totdat zij ook zelfstandig worden, van een uitkering kan men moeilijk rondkomen tegenwoordig, vooral met kinderen.
Ik vind het belachelijk, helemaal wanneer dit geëist wordt. Met een uitkering kun je rondkomen, je hebt alleen geen luxe leven. Scheiden betekent scheiden van wegen. De man eist ook niet dat de vrouw nog wekelijks langskomt om te koken en schoon te maken.

29-10-2014, 21:27
Eerst maar kijken wat de Islam hier over zegt denk ik, zover ik weet heeft de partner geen verplichting om de ex financieel te steunen, alleen de kinderen.

29-10-2014, 21:29

Citaat door Groene_Kreeft:
er zijn vast vrouwen die gestopt zijn met werken en hun eigen carriere hebben stopgezet zodat de man zich op arbeidsmarkt kon ontwikkelen en zij voor hem en de kinderen zorgen, want hij is de kostwinnaar. is toch eerlijk als hij na de scheiding haar voor een periode blijft onderhouden totdat haar leefsituatie stabiel is. vrouwen offeren veel tijdens een huwelijk, lijkt mij dat ze voor die opofferingen gecompenseerd mogen worden totdat zij ook zelfstandig worden, van een uitkering kan men moeilijk rondkomen tegenwoordig, vooral met kinderen.
Je leeft altijd nog een land zoals Nederland, waar je niet zonder inkomen komt te zitten.
En hoeveel zelfrespect heb je als vrouw dat je geld aanneemt van iemand met wie je gebroken hebt.

Zo stom dat het nog bestaat deze regeling, mag van mij afgeschaft worden.

29-10-2014, 21:33
Heeft iemand een daliel mbt Partneralimentatie?

Wat groene_kreeft zegt geldt voor een heleboel vrouwen waaronder ik. Waarom zou ik dit niet tijdelijk idd mogen vragen?
Mannen denken te makkelijk over scheiden. En vooral scheiden en overal wekelijks voor een paar uur kindjes ophalen.
In mijn geval is dit z'n 2e scheiding.

29-10-2014, 21:41

Citaat door Hamdoelilah00:
Heeft iemand een daliel mbt Partneralimentatie?

Wat groene_kreeft zegt geldt voor een heleboel vrouwen waaronder ik. Waarom zou ik dit niet tijdelijk idd mogen vragen?
Mannen denken te makkelijk over scheiden. En vooral scheiden en overal wekelijks voor een paar uur kindjes ophalen.
In mijn geval is dit z'n 2e scheiding.
Scheiden is ook geen pretje. Je kunt uitkering aanvragen, waarom zou dat niet voldoende zijn.
Je kunt ook de kids bij hem laten wonen en ze dan wekelijks zelf een uurtje ophalen. Je koos er zelf voor om alles op te geven.

29-10-2014, 21:45
Daar vergis je je in. Ik heb hier niet voor gekozen.

Ik vind het kwalijk als zulke types er zo makkelijk mee wegkomen zoekende naar z'n 3e bloempje/ slachtoffer.

29-10-2014, 21:52

Citaat door Hamdoelilah00:
Heeft iemand een daliel mbt Partneralimentatie?

Wat groene_kreeft zegt geldt voor een heleboel vrouwen waaronder ik. Waarom zou ik dit niet tijdelijk idd mogen vragen?
Mannen denken te makkelijk over scheiden. En vooral scheiden en overal wekelijks voor een paar uur kindjes ophalen.
In mijn geval is dit z'n 2e scheiding.
Waarom zou je überhaupt geld willen van zo iemand ? Wraak?

29-10-2014, 22:03



Citaat door Hamdoelilah00:
Daar vergis je je in. Ik heb hier niet voor gekozen.

Ik vind het kwalijk als zulke types er zo makkelijk mee wegkomen zoekende naar z'n 3e bloempje/ slachtoffer.
Je komt erg wraakzuchtig over. Richt je op je eigen leven, daar ben je al druk genoeg mee. Hij krijgt zijn portie nog wel.

29-10-2014, 22:10
Kinder alimentatie dat is gewoon logisch dat je die krijgt. Maar partner alimentatie dat is echt belachelijk. Je bent toch niet voor niets gescheiden. Zou niet eens zijn geld aannemen al krijg je het aangeboden Kinder Alimentatie dat hoor je gewoon te krijgen dat is voor je kind.
Zover ik weet wat de islam hierover zegt dat de man niet verplicht is om zijn ex vrouw te onderhouden. Maar zijn kinderen wel dat is wel zijn verplichting,

29-10-2014, 22:20

Citaat door XtraLarge!:
Ik vind het belachelijk, helemaal wanneer dit geëist wordt. Met een uitkering kun je rondkomen, je hebt alleen geen luxe leven. Scheiden betekent scheiden van wegen. De man eist ook niet dat de vrouw nog wekelijks langskomt om te koken en schoon te maken.
waarom zou die man wel een luxe leven mogen en de vrouw bedelen bij de bijstand terwijl zij haar leven op de pauze knop heeft ingedrukt. terwijl hij werkervaring opdoet, scholing, hoger opkomen, zat zij zijn vieze sokken te wassen. sorry maar als zij geen fatsoenlijke inkomen heeft, is die partneralimentatie reeel in mijn ogen ter compensatie.

Pagina's : [1] 2 3 4 5 6 7 8 9 10