Bekijk volle/desktop versie : Ik heb dringend hulp nodig!



29-10-2014, 13:49
Salamoe 3alaikoem,

Ik heb een vraagje voor degene die er verstand van hebben of in een soortgelijke situatie hebben gezeten.
Ik ben 22 jaar jong en heb de opleiding Juridisch medewerker niv.4 gevolgd, maar helaas ben ik twee keer gezakt.
De eerste keer voor een examenvak en de tweede keer voor mijn stage dat een belangrijk examenonderdeel was.
Doordat ik de limit van het herexamineren had bereikt, was ik genoodzaakt om mezelf uit te schrijven.

Nu zit ik met een boete van 5jaar lang ontvangen studiefinanciering. Ik volg op dit moment geen opleiding en ik zit ook nog eens zonder werk. Ik zou heeeeeel graag deze opleiding willen afronden, omdat ik anders een heleboel moet terugbetalen aan DUO.

Ik zit op dit moment echt vast en ik weet niet hoe ik verder moet. Wie kan me aub helpen met eventuele tips, advies over sscholen waar ik de opleiding zou kunnen vervolgen om zodoende mijn stage-examen te behalen of werk.

ALLES is op dit moment meer dan welkom!!

Wa3alaikoemoe salam,

29-10-2014, 17:32



Citaat door hawaria_:
Salamoe 3alaikoem,

Ik heb een vraagje voor degene die er verstand van hebben of in een soortgelijke situatie hebben gezeten.
Ik ben 22 jaar jong en heb de opleiding Juridisch medewerker niv.4 gevolgd, maar helaas ben ik twee keer gezakt.
De eerste keer voor een examenvak en de tweede keer voor mijn stage dat een belangrijk examenonderdeel was.
Doordat ik de limit van het herexamineren had bereikt, was ik genoodzaakt om mezelf uit te schrijven.

Nu zit ik met een boete van 5jaar lang ontvangen studiefinanciering. Ik volg op dit moment geen opleiding en ik zit ook nog eens zonder werk. Ik zou heeeeeel graag deze opleiding willen afronden, omdat ik anders een heleboel moet terugbetalen aan DUO.

Ik zit op dit moment echt vast en ik weet niet hoe ik verder moet. Wie kan me aub helpen met eventuele tips, advies over sscholen waar ik de opleiding zou kunnen vervolgen om zodoende mijn stage-examen te behalen of werk.

ALLES is op dit moment meer dan welkom!!

Wa3alaikoemoe salam,
Salam alaykom zuster.

Best moeilijk lijkt me. Kan je niet bij school langs gaan en vragen voor een herkansing misschien??
Mag ik vragen hoe het komt dat je bent gezakt? niet zomaar? Had je miss geen begeleiding van school kunnen roepen of miss door thuissituatie.

Moge Allah het makkelijk voor je maken en je bijstaan

29-10-2014, 20:01
Ik heb helaas geen recht meer op een herkansing. Ze bieden twee keer een herexamen en voor beiden ben ik gezakt.
Ik was inderdaad niet zomaar gezakt. ik had weinig begeleiding van school en daarnaast wegens omstandigheden werd het me moeilijk gemaakt. Ik wil hoe dan ook mijn opleiding afronden in sha Allah, alleen op dit moment lukt het mij niet om daar een uitweg voor te vinden. De scholen doen erg moeilijk over het vervolgen van een opleiding.

Ameen. dankjewel meid!!

29-10-2014, 22:47

Citaat door hawaria_:
Ik heb helaas geen recht meer op een herkansing. Ze bieden twee keer een herexamen en voor beiden ben ik gezakt.
Ik was inderdaad niet zomaar gezakt. ik had weinig begeleiding van school en daarnaast wegens omstandigheden werd het me moeilijk gemaakt. Ik wil hoe dan ook mijn opleiding afronden in sha Allah, alleen op dit moment lukt het mij niet om daar een uitweg voor te vinden. De scholen doen erg moeilijk over het vervolgen van een opleiding.

Ameen. dankjewel meid!!
Ik ben een broeder
Moge Allah nogmaals het makkelijker voor je maken ukhti
Miss moet je een lenen vragen van een zuster of een familielid om die opleiding nogmaals af te ronden anders gaan werken miss.

30-10-2014, 13:39


Oh sorry, ik heb daar niet naar gekeken en je naam maakt ook geen verschil. Ik had inderdaad Geen-Idee.
Ameen. Moge Rabbi het voor ons allemaal gemakkelijk maken. Geld is inprincipe geen probleem, ik heb elhamdoelilah mijn ouders die me daarbij kunnen helpen. ik ben op dit moment echt opzoek naar een school om die opleiding af te ronden en ik moet hooguit een jaar en dan ben ik klaar. Maar als ik in korte tijd geen geschikte school vind, kan ik beter ondertussen werken inplaats van thuis zitten.

Bedankt voor je reactie.

30-10-2014, 13:53
Lastig. Ik ga voor je navragen!
Ik hoop dat het goed. Rabbi yesahel

30-10-2014, 15:16

Citaat door 3asal:
Lastig. Ik ga voor je navragen!
Ik hoop dat het goed. Rabbi yesahel
Graag. Ameen dankje

31-10-2014, 09:29
Misschien een verkort studie volgen? Of een thuisstudie? Aangezien je toch geen recht meer hebt op stufie, nadeel is wel dat een verkort studie meestal particulier is. Dus je zou eventueel kunnen kijken naar een thuisstudie.

31-10-2014, 13:20

Citaat door Goudhartje21:
Misschien een verkort studie volgen? Of een thuisstudie? Aangezien je toch geen recht meer hebt op stufie, nadeel is wel dat een verkort studie meestal particulier is. Dus je zou eventueel kunnen kijken naar een thuisstudie.
Klopt. daar had ik ook naar gekeken, maar ik ben naar het jongerenloket geweest en mijn situatie uitgelegd en toen werd mij verteld dat als die opleidng onbehaald blijft dat de studie boete ook zo open blijft, totdat ik mijn diploma behaal. En een thuisstudie volgen verandert daar helaas niets aan

Maar toch bedankt voor het reageren

01-11-2014, 11:13
Aleikom salam zuster,

Je zou langs de studieadviseur kunnen gaan en kijken welke opties er nog voor jou zijn. Dus ipv aan te horen dat het niet meer kan, vraag je wat je nog wel kan doen om toch je diploma op zak te krijgen. Gair Insha Allah..
Moge Allah je een uitweg bieden!!

01-11-2014, 22:36

Citaat door W123:
Aleikom salam zuster,

Je zou langs de studieadviseur kunnen gaan en kijken welke opties er nog voor jou zijn. Dus ipv aan te horen dat het niet meer kan, vraag je wat je nog wel kan doen om toch je diploma op zak te krijgen. Gair Insha Allah..
Moge Allah je een uitweg bieden!!
Mijn opties zijn duidelijk. Doorgaan met mijn huidige opleiding of een andere opleiding kiezen. Het probleem is alleen dan nog in mijn geval, dat er weinig scholen zijn waar ik mijn opleiding zou kunnen vervolgen. Althans, de scholen waar ik tot zover contact mee heb gehad, vandaar dat ik hier advies en tips vraag. Ameen dankjewel zuster voor je reactie!