Bekijk volle/desktop versie : Niet meer met, maar ook niet zonder elkaar kunnen..



Pagina's : [1] 2 3

28-10-2014, 00:59
We leerden elkaar op jonge leeftijd kennen. Allebei jong, dom, onwetend en verdwaald. Beide blind voor de realiteit en de echte inhoud van het leven. Totaal onbewust en ongevraagd ontstond er toch ware liefde tussen ons. Want nu bijna 4 jaar verder inmiddels verloofd en nog steeds onafscheidelijk. Alhoewel ik soms te koppig ben om het toe te geven, kan ik wel zeggen dat hij mijn redder is geweest. Hij heeft me aan het denken gezet en mezelf doen laten haten voor wie ik toen was. Hij heeft me geleerd wat zelfrespect is en mij laten zien dat ik niet hoefde te zijn wie ik was. Het is een lange strijd met mezelf geweest, maar hier sta ik nu dan. Wat een aantal jaar geleden nooit iemand heeft kunnen verwachten, draag ik nu met volle trots mijn hijaab, verricht ik het gebed en studeer ik heel ambitieus bijna af.

Alhoewel hij mijn redder van de ondergang is geweest, had hij zelf ook nog een lange weg te gaan naar een beter leven en na mijn "transformatie" was het zijn beurt. Het heeft me mentaal bijna compleet gesloopt, maar ik weigerde hem op te geven. Wat heel lang onmogelijk leek, is nu waar geworden. Wanneer ik nu naar hem kijk zie ik mijn "vriendje" uit mijn jeugd veranderd in een ware echte man.

Na een lange lange en moeizame strijd wat echt veel doorzettingsvermogen heeft geeist lijkt alles nu perfect. We hebben elkaar zoals we elkaar ook willen hebben. Toch gaat er iets mis. De oneindige nutteloze discussies die nergens over gaan en escaleren in heftige ruzies waarin letterlijk alles uit de kast wordt getrokken blijven bestaan. Het is echt vermoeiend en het sloopt ons allebei. Soms zijn er momenten waarop we wel echt even goed met elkaar in gesprek kunnen gaan, waarbij we wanhopig zoeken naar oorzaken en mogelijke oplossingen bedenken, maar tevergeefs.

Wat is dat toch? Zijn we dan toch niet voor elkaar bestemd? Of moeten we blijven doorzetten hopend dat er toch een tijd komt waarop het over zal gaan? Het duurt nu zo lang dat ik die hoop haast opgegeven heb. Maar na alles wat wij doorgemaakt hebben kunnen we elkaar toch moeilijk gewoon opgeven? De band die wij delen zouden wij beide nooit meer met iemand anders kunnen opbouwen.. ik weet het gewoon niet meer.

28-10-2014, 01:19


4 jaar geleden was je jong naief onwetend en verdwaald. En je denkt dat je in 4 jaar tijd compleet anders bent geworden. Het beste is dat je wakker wordt. Voor wie verricht jij het gebed? Voor wie draag jij je Hijaab? Wie heeft het jou mogeljk gemaakt om (af) te studeren? Als je daadwerkelijk anders bent geworden zou je dat zonder hem ook moet zijn. Dus mijn tip. Kappen met hem. Richt je op het geloof. Er is niets mooiers dan het geloof. Er is niets puurder dan de liefde voelen in je hart voor Allah, subhana wa ta'ala. Menselijke liefde is zo veranderlijk als het weer.

28-10-2014, 01:24

Citaat door Mourri:
4 jaar geleden was je jong naief onwetend en verdwaald. En je denkt dat je in 4 jaar tijd compleet anders bent geworden. Het beste is dat je wakker wordt. Voor wie verricht jij het gebed? Voor wie draag jij je Hijaab? Wie heeft het jou mogeljk gemaakt om (af) te studeren? Als je daadwerkelijk anders bent geworden zou je dat zonder hem ook moet zijn. Dus mijn tip. Kappen met hem. Richt je op het geloof. Er is niets mooiers dan het geloof. Er is niets puurder dan de liefde voelen in je hart voor Allah, subhana wa ta'ala. Menselijke liefde is zo veranderlijk als het weer.
Verandering kent geen tijd. 4 jaar is absoluut niet te weinig tijd om een geheel andere denkwijze te ontwikkelen. Daarbij ben ik niet veranderd voor hem maar met behulp van hem. Ookal zouden onze wegen nu scheiden, wie ik nu geworden ben zou ik voor geen goud meer in ruilen voor het leven dat ik toen had.

28-10-2014, 01:26

Citaat door Noirelle.:
Verandering kent geen tijd. 4 jaar is absoluut niet te weinig tijd om een geheel andere denkwijze te ontwikkelen. Daarbij ben ik niet veranderd voor hem maar met behulp van hem.
je mag ook op die vragen antwoorden als je wilt?

was hij er niet geweest, zou je dan veranderd zijn? Waarom ben je veranderd?

28-10-2014, 01:29


Dit komt door jullie haramrelatie. Alles wat je doet lijkt niet gezegend toch? ewa vraag je dit maar eens af met je "ambitieus" afgestudeerd

28-10-2014, 01:30

Citaat door Mourri:
je mag ook op die vragen antwoorden als je wilt?

was hij er niet geweest, zou je dan veranderd zijn? Waarom ben je veranderd?
Als je goed leest, geef ik ook antwoord. Ik ben niet veranderd voor hem, maar voor mezelf en Allah sub7ana wa ta3la, maar dat is gebeurd met behulp van hem.

Of ik ooit veranderen zou als ik hem niet tegen gekomen zou zijn? Weet ik niet. Maar nogmaals, als onze wegen nu hier zouden scheiden, zou ik absoluut niet terug willen naar het leven dat ik toen had.

28-10-2014, 01:32

Citaat door Noirelle.:
Als je goed leest, geef ik ook antwoord. Ik ben niet veranderd voor hem, maar voor mezelf en Allah sub7ana wa ta3la, maar dat is gebeurd met behulp van hem.

Of ik ooit veranderen zou als ik hem niet tegen gekomen zou zijn? Weet ik niet. Maar nogmaals, als onze wegen nu hier zouden scheiden, zou ik absoluut niet terug willen naar het leven dat ik toen had.
Als je dat echt wilt weten verlaat je het haram waar je nu in zit, want je hebt contact met hem. Dan zul je zien of je sterk genoeg bent. Val je in je oude gewoontes dan veranderde jij niet voor jezelf.

28-10-2014, 01:32

Citaat door Mulaat:
Dit is jouw versie van het verhaal, ik ben wel benieuwd naar wat jouw: vriend/verloofde/man te zeggen heeft.l

Ik heb het idee dat mensen tegenwoordig ongeduldig zijn, bij de kleinste scheet scheiden mensen tegenwoordig

Ik vraag me dan af: hoe komt het, dat mensen geen/minder geduld (meer) hebben?

Tussen mijn oren analyseer ik het vanuit verschillende invalshoeken

Wanneer ik een aantal dingen opsom dan zul jij schrikken want dan herken jij jezelf erin terug (mits je zelfkritisch bent)
Ik wijs niet naar hem. Ik weet niet waar de oorzaak ligt.. wist ik het maar.

28-10-2014, 01:36

Citaat door Mulaat:
Dit is jouw versie van het verhaal, ik ben wel benieuwd naar wat jouw: vriend/verloofde/man te zeggen heeft.l

Ik heb het idee dat mensen tegenwoordig ongeduldig zijn, bij de kleinste scheet scheiden mensen tegenwoordig

Ik vraag me dan af: hoe komt het, dat mensen geen/minder geduld (meer) hebben?

Tussen mijn oren analyseer ik het vanuit verschillende invalshoeken

Wanneer ik een aantal dingen opsom dan zul jij schrikken want dan herken jij jezelf erin terug (mits je zelfkritisch bent)
deel je analyse en invalshoeken met ons,. ik ben benieuwd er naar.

28-10-2014, 01:36

Citaat door Mulaat:
Dan kan ik concluderen dat je er niet over nagedacht hebt.

Hier was ik al bang voor
Dat ik de oorzaak niet ken, wil toch niet meteen zeggen dat ik er niet over nagedacht heb?

28-10-2014, 01:37

Citaat door Mourri:
Als je dat echt wilt weten verlaat je het haram waar je nu in zit, want je hebt contact met hem. Dan zul je zien of je sterk genoeg bent. Val je in je oude gewoontes dan veranderde jij niet voor jezelf.
Mourri, ik zal nooit meer in mijn oude gewoontes vallen. Dat kan ik je echt met zekerheid zeggen.

28-10-2014, 01:38

Citaat door Noirelle.:
Mourri, ik zal nooit meer in mijn oude gewoontes vallen. Dat kan ik je echt met zekerheid zeggen.
Niets is zo zeker als de dood. Everything else is zo onzeker als het weer. Dat kan ik je wel met zekerheid zeggen.

28-10-2014, 01:40



Citaat door Mourri:
Niets is zo zeker als de dood. Everything else is zo onzeker als het weer. Dat kan ik je wel met zekerheid zeggen.
Ik ben er zeker van omdat ik het al ervaren heb.

28-10-2014, 01:44

Citaat door Noirelle.:
Ik ben er zeker van omdat ik het al ervaren heb.
el mohim. Waar het dus om gaat is of je verder gaat met hem op deze haram manier of dat je maar ouwe koeien uit de sloot blijft halen iedere keer als je een meningsverschil/ruzie hebt. Wat ga je kiezen.

28-10-2014, 01:46

Citaat door Mulaat:
Bedenk dat het 01:38 uur is en dat ik moe ben.

Maar omdat jij het zo aardig vraagt zal ik een aantal oorzaken geven..

De technologie heeft er oa voor gezorgd dat wij als mens ongeduldig zijn geworden, we krijgen doorgaans direct resultaat als we op internet etc zitten (bijvoorbeeld) ..dit wordt dan routinematig waardoor wij ook direct resultaat willen in bijvoorbeeld ons relatie...we kunnen niet meer goed wachten..we zijn gewend sirect te krijgen wat we willen, waardoor we ook direct 'dingen' van ons partner verwachten (onbewust)

Een ander reden is dat de consumptie-maatschappij (waarin wij leven) veel van ons verwacht...niet iedereen kan die verwachtingen waarmaken waardoor er spanningen ontstaan binnen de relaties ..
Deze invalshoeken zijn wel logisch voor mij.

Pagina's : [1] 2 3