Bekijk volle/desktop versie : Voor wie zouden jullie kiezen ???

08-04-2002, 15:34
Stel je komt een leuk meid of jongen tegen ....................na een paar jaar hebben jullie besloten om te gaan trouwen maar je ouders zijn er tegen wat ga je doen

je ouder zeiden : de jongen/meisje of je famillie kies maar als je die jongen/meisje kiest hoeven wij jouw nooit meer zien

de vraaaaaaaaag is ????????/

voor wie ga je?????????

08-04-2002, 15:40

voor mijn ouders!!!
die hebben natuurlijk altijd gelijk, ze zien ook dingen veel eerder dan dat we ze zelf doorhebben!

08-04-2002, 16:17
Ik zou vooral eerst mijn ouders vragen: Waarom? Wat is er fout aan hem en waarom kunnen jullie hem niet accepteren?

Daarna zou ik pas gaan kiezen, en ik zou instinctmatig het oordeel van mijn ouders ZWAAR mee laten tellen. Misschien nog maar even wachten met de bruiloft of het gewoon afkappen.

Natuurlijk als ik hun argumenten nergens op vind slaan, zelfs niet na een paar weken, dan zou ik voor mijn vriend kiezen. Maar ik denk niet dat dat snel zou gaan gebeuren, mijn ouders zullen niet gauw ongemotiveerde meningen geven. Al weet ik wel dat ze niet gauw tevreden zijn met onze vriend(innet)jes......

Maar dat zijn bijna alle ouders wel! Je wenst je kind natuurlijk het beste!

NL-girl

08-04-2002, 20:32
Je moet zelf weten wat je wil, je kan altijd de raad of de mening van je ouders erop naslaan, maar de uiteindelijke beslissing ligt in jouw handen en niet in dat van iemand anders. Per slot van rekening het is jij en je partner die met elkaar moeten samenleven en niet je ouders.

groetjes

09-04-2002, 17:22

Nou 1 ding mijn ouders gaan vóór alles!!! En gelukkig heb ik schatten van ouders ... en ik weet dat ze nooit zo iets zouden doen zonder een goed reden, daar bedoel ik mee als de jongen slecht is of zo...maar dat zal wel nooit het geval zijn!!
Ik heb respect voor mijn ouders, zij hebben mij grootgebracht en goed opgevoed en ik wil ze dan ook nooit teleurstellen!!

Ma3a salama

09-04-2002, 17:46
Zouden kiezen?? zouden ja, als het werkelijk gebeurt denk ik dat veel mensen anders zullen antwoorden. Je kunt er niet over praten als je het werkelijk niet meemaakt!

09-04-2002, 19:06

Citaat:
Origineel gepost door Mister
Stel je komt een leuk meid of jongen tegen ....................na een paar jaar hebben jullie besloten om te gaan trouwen maar je ouders zijn er tegen wat ga je doen

je ouder zeiden : de jongen/meisje of je famillie kies maar als je die jongen/meisje kiest hoeven wij jouw nooit meer zien

voor wie ga je?????????
Salaam ou alaikoem

Dan is het gemakkelijker om reeds in het begin tot de ouders te spreken en vertellen dat je dat meisje / die jongen wilt huwen.
Zonder dat iem. eerst een jaar of meer een relatie heeft wat niet mag in Islam. Dan ben je al van in het begin zeker of het mag of niet zonder dat je met een dilemma hoeft te zitten achteraf.

Maar om op uw vraag terug te komen en Allah weet het best.

Verbreek je familie banden niet.

Het Eeuwige Paradijs ligt onder de voeten van de moeder.

wa Allahoe 3alm

salaam

10-04-2002, 10:00

Citaat:
Origineel gepost door JustAgirl
Nou 1 ding mijn ouders gaan vóór alles!!! En gelukkig heb ik schatten van ouders ... en ik weet dat ze nooit zo iets zouden doen zonder een goed reden, daar bedoel ik mee als de jongen slecht is of zo...maar dat zal wel nooit het geval zijn!!
Ik heb respect voor mijn ouders, zij hebben mij grootgebracht en goed opgevoed en ik wil ze dan ook nooit teleurstellen!!

Ma3a salama
Daar ben ik het dus helemaal mee eens......

Mijn ouders zijn alles voor me!! Die zou ik nooit aan de kant zetten voor een gozer

10-04-2002, 10:54
dat is zo mensen je ouders gaan voor, maar weet love is moeilijk en al helemaal als je weet dat je met die gene gaat trouwen

dus ik zal zeggen als mo, wij hebben er nu geen gevoel voor en zegen maar ouders of de andere, maar jew eet het pas als je ermee wordt geconfonteerd,
maar ik zou nu er nog niks is toch voor mn papie en mamie kiezien jaaa...

12-02-2005, 01:25

Citaat door Mister:

voor wie ga je?????????
ten eerste weet ik dat mijn ouders dat nooit zullen zeggen
ten tweede als ze het niet willen zal ik vragen waarom niet en zeggen jullie zelf niet dat je alles kunt eisen behalve met wie je gaat trouwen
wa salaam 3alaikoem

27-03-2008, 14:39

Citaat door Mister:

voor wie ga je?????????

Ligt eraan wat de reden is.

19-04-2014, 18:16
Weet ik niet voor wie ik ga, is moeilijke vraag