Bekijk volle/desktop versie : Meisje (17) stuurt nog steeds liefdesbrieven naar ontvoerder



20-10-2014, 04:59


De 27-jarige Limburger die in 2013 zijn tienerliefje ontvoerde en twee agenten onder vuur nam, krijgt 6 jaar cel. Een opmerkelijk milde straf: er was ruim 10 jaar xgevorderd. Ook straf: het meisje stuurde tot aan het proces liefdesbrieven naar de gevangenis.
Dominique D., een wapenfreak en Hitler-fan uit het Limburgse Beringen, kwam gisteren zijn cel niet uit om naar het vonnis te luisteren. De correctionele rechtbank in Hasselt veroordeelde hem tot zes jaar cel, waarvan twee met uitstel, voor het dagenlang gevangen houden van zijn toen 17-jarige liefje en de granaataanslag op twee agenten van de politiezone Beringen-Ham-Tessenderlo begin september 2013.

Aan zijn ex-liefje Valerie en haar vader, die een week lang in onzekerheid leefde over het welzijn van zijn dochter, moet hij telkens 1.000 euro schadevergoeding betalen. Weinig, want het meisje zou volgens haar advocaat getraumatiseerd zijn voor het leven. Dat de tiener een reeks liefdesbrieven stuurde naar haar ontvoerder in de gevangenis, speelde voor de rechter wellicht een rol. Ook de verdediging van D. hekelde op het proces de dubbele rol van het meisje. "Valeria klaagt dat Dominique maar niet wilde begrijpen dat het gedaan was, maar tot aan het proces stuurde zij brieven en kaartjes naar mijn cliënt in de gevangenis", aldus meester Tom Van Overbeke. Het ging om liefdesbrieven, waarin Valerie schrijft hoe ze aan D. denkt, bij hem wil zijn en hoopt dat ze dit op een dag xachter zich kunnen laten.

http://www.hln.be/hln/nl/957/Binnenland/article/detail/2093356/2014/10/18/Meisje-17-stuurt-nog-steeds-liefdesbrieven-naar-ontvoerder.dhtml

20-10-2014, 05:55


wat er nu precies onder "ontvoering" verstaan moet worden in deze vraag ik me af