Bekijk volle/desktop versie : Man aangehouden wegens voorbereiding terroristisch misdrijf



Pagina's : [1] 2 3 4 5 6 7

17-10-2014, 20:21
De politie heeft woensdag een 26-jarige man aangehouden die bezig zou zijn voorbereidingen te treffen voor een terroristisch misdrijf. Na de aanhouding van de man en de doorzoeking van zijn woning zijn geen wapens of concrete plannen voor aanslagen gevonden.

Het onderzoek naar de verdachte is gestart met informatie van de AIVD. De man heeft de Marokkaanse nationaliteit en verblijft illegaal bij familie in Amsterdam. Bij de doorzoeking van de woning is beslag gelegd op sim-kaarten, usb-sticks, een notitieboek, een mobiele telefoon en een tablet computer.

Omdat de verdenkingen tegen de man, waaronder aanwijzingen voor voorbereidingen van terroristische misdrijven tegen politiemensen, verder moeten worden onderzocht is hij vandaag door het Landelijk Parket van het Openbaar Ministerie (OM) voorgeleid aan de rechter-commissaris in Rotterdam, die hem voor twee weken in bewaring heeft gesteld.

http://https://www.om.nl/actueel/nieuws/@86873/man-aangehouden/?utm_medium=twitter&utm_source=twitterfeed

17-10-2014, 20:25


Svengali is er weer als de kippen bij

17-10-2014, 20:33
sven is immers goed geïnformeerd

17-10-2014, 20:55
Zodra iemand een scheet laat, wordt degene aangehouden met het etiket 'terrorist'.

17-10-2014, 21:57


Hij zit bij 'no surrender'.

18-10-2014, 00:39
Wilders twittert "minder"

PVV-leider Geert Wilders heeft zich in een tweet uitgelaten over de Marokkaanse man die is opgepakt voor het voorbereiden voor een terreurdaad. Hij twitterde "Ik zeg: MINDER!", waarmee hij refereert aan zijn eerdere uitspraken over Marokkanen tijdens de gemeenteraadsverkiezingen.

Voor die uitspraken gaat het Openbaar Ministerie hem mogelijk vervolgen. Vorige week maakte het OM bekend de PVV-voorman te verdenken van strafbare uitlatingen. Hij zou een groep mensen beledigen op basis van ras en aanzetten tot discriminatie en haat.

Wilders noemde de beslissing van het OM schandelijk.

http://nos.nl/artikel/711154-wilders-twittert-minder.html

18-10-2014, 07:13
Wilders zorgt alleen voor olie op het vuur met zijn uitpsraken. Hij weet zelf ook dat hij slechter is dan alle slechte moslims en marokkanen bij elkaar.

18-10-2014, 08:28

Citaat door Hamza_T:
Hij zit bij 'no surrender'.
je liegt want anders zouden ze het hebben over criminele activiteiten en voorbereidingen

18-10-2014, 09:02
Bij de doorzoeking van de woning is beslag gelegd op sim-kaarten, usb-sticks, een notitieboek, een mobiele telefoon en een tablet computer.


18-10-2014, 09:53

Citaat door Ghaza.:
knap hoe ze allemaal op tijd worden gepakt
Binnenkort ben jij aan de beurt. Heb je je illegale schuilplaats al gereed?

18-10-2014, 10:02

Citaat door aplat:
Binnenkort ben jij aan de beurt. Heb je je illegale schuilplaats al gereed?
ik dacht dat we dat jaren 30 sfeertje nu wel eens achter ons kunnen laten denk je ook niet?

18-10-2014, 11:08

Citaat door blurp:
je liegt want anders zouden ze het hebben over criminele activiteiten en voorbereidingen

Oké ik moest duidelijker zijn, was spottend bedoeld want ze beweren dat hij het gemunt heeft op politieagenten, maar, ze hebben geen wapens of iets dergelijks gevonden, wilde hij ze gaan uitschelden?

18-10-2014, 11:14


Gelukkig zal deze man gewoon een eerlijk proces krijgen en vrij gelaten worden indien onschuldig.
Helaas kan een onschuldige vrouw in Pakistan niet hetzelfde zeggen, die krijgt de doodstraf voor belediging van Mohammed.

18-10-2014, 11:18

Citaat door discover_me:
Gelukkig zal deze man gewoon een eerlijk proces krijgen en vrij gelaten worden indien onschuldig.
Helaas kan een onschuldige vrouw in Pakistan niet hetzelfde zeggen, die krijgt de doodstraf voor belediging van Mohammed.
Appels met peren vergelijken vind ik dit.
Overigens vind ik het verhaal over die man knap vaag. Maar hij wordt wel eventjes twee weken in een cel gestopt.

18-10-2014, 11:24

Citaat door vredesduifje:
Appels met peren vergelijken vind ik dit.
Overigens vind ik het verhaal over die man knap vaag. Maar hij wordt wel eventjes twee weken in een cel gestopt.
De rechter-commissaris zag voldoende aanleiding om de man twee weken langer vast te houden. Over twee weken zal er weer beslist worden over zijn voorlopige hechtenis. Het onderzoek loopt nog dus het is nog even wachten wat daar precies uitkomt.

Pagina's : [1] 2 3 4 5 6 7