Bekijk volle/desktop versie : 'School Voorburg wist van pesten dader steekpartij'



16-10-2014, 12:44
Het Corbulo College in Voorburg waar vrijdag een 15-jarige jongen werd neergestoken wist dat de dader van de steekpartij werd gepest.





Drie dagen voor het fatale incident kreeg de school een brief waarin werd gemeld dat de dader werd getreiterd en geïntimideerd, meldt Omroep West, die de brief in bezit heeft. De brief werd op 7 oktober gestuurd door een gezinscoach, die het gezin van de jongen begeleidt. "Zo'n drie weken geleden werd hij opgewacht door een groepje van vijf jongens", zo staat in de brief. "Dit was toen hij na zijn werk bij Albert Heijn naar huis wilde gaan. Ze riepen dingen naar hem, over hemzelf, over zijn moeder. Gisteren is dat helaas weer gebeurd. Nu waren het acht of negen jongens, waar de vorige vijf ook bij waren."

De gezinscoach wilde graag een gesprek met de school, omdat bij het groepje dat pestte ook leerlingen van het Corbulo College zaten. Er werd een afspraak gemaakt voor donderdag, maar het gesprek ging niet door omdat de jongen ziek is, aldus Omroep West. Een dag later steekt hij zijn schoolgenootje dood. De advocaat van de jongen meldde eerder al dat de jongen jarenlang op school werd gepest.


Maandag werd bekend dat de jongen nog twee weken in de cel blijft. Een tweede verdachte, die het mes zou hebben gegeven, kwam woensdag op voorwaarden vrij.

16-10-2014, 14:08


De Nederlandse wetgeving is net zo krom als de neus van Geert Wilders.
Toen de twee marokkanen dood geschoten werden in Deurne was het zelf verdediging.
Deze Antony(dader/held) die voor zich zelf opkomt omdat hij heel jaar gepest werd is het is ieens een misdrijf en geen zelfverdedingmeer. Omdat nu het slachteroffer toevallig een Nederlander is????
Niemand hoort het recht in zijn eigen handen te nemen maar dan moet er 1 wetgeving komen en geen twee wetgevingen.
1 voor de hollandes en de andere tegen de buitenlanders. Typisch hollandse hypocrisme weer.

16-10-2014, 15:20
Boontje komt om zijn loontje.

16-10-2014, 16:03

Citaat door GeeBee:
Valt de dader iets te verwijten? nee.
.
Wie bedoel je hier nu met "dader" ? De "pester" of die jongeman die met een mes iemand heeft dood gestoken ?

16-10-2014, 18:37



Citaat door idealeman:
De Nederlandse wetgeving is net zo krom als de neus van Geert Wilders.
Toen de twee marokkanen dood geschoten werden in Deurne was het zelf verdediging.
Deze Antony(dader/held) die voor zich zelf opkomt omdat hij heel jaar gepest werd is het is ieens een misdrijf en geen zelfverdedingmeer. Omdat nu het slachteroffer toevallig een Nederlander is????
Niemand hoort het recht in zijn eigen handen te nemen maar dan moet er 1 wetgeving komen en geen twee wetgevingen.
1 voor de hollandes en de andere tegen de buitenlanders. Typisch hollandse hypocrisme weer.
Je kon wachten op dit soort kromme vergelijkingen.
Wat had dat juweliersechtpaar met die klotegasten te maken?

16-10-2014, 18:52

Citaat door GeeBee:
De steker.
... en die kan je niets "verwijten" ? Hij heeft er wel eentje doodgestoken hoor...... hoewel ook ik weet dat pesten vreselijke psychische problemen tot gevolg kan hebben vind ik iemand daardoor een vrijbrief te geven om iemand dood te steken wel heel erg ver gaan. Ik ken genoeg (vroegere mede)scholieren die gepest werden, geen van hen heeft ooit iemand dood gestoken, maar ze weigeren wel om naar een school reunie te komen (op eentje na, die is wel gekomen maar heeft zijn ex-pesters wel even goed de waarheid gezegd)

16-10-2014, 19:02

Citaat door GeeBee:
Is uiteindelijk opgebouwde zelf verdediging van een bange kat in het nauw, deze jongen is lange tijd geterroriseerd en niemand stak een poot uit.
Zelfs zijn moeder werd verbaal erbij betrokken, het was al zo ver dat een gezinscoach een brief had geschreven naar de school,
zo erg was het.
En dat hij zich verdedigde met een mes is niet de oorzaak van dit alles maar de reactie.
En niemand zegt dat dit een vrijbrief is, alleen jij, dit is wat je krijgt als je er alleen voorstaat.
Het is hard maar het is wat er van gekomen is, en nu is het slachtoffer de dader.
Het fijne van een rechtzaak is dat deze verzachtende omstandigheden ook zeker zullen worden mee genomen in de veroordeling van de stekende dader..... eeuh jij zei letterlijk dat hem NIETS verweten kon worden....

16-10-2014, 20:06

Citaat door GeeBee:
Laat jij lekker je leventje kapot maken door mensen die niks met je te maken hebben in positieve zin.
En kom daarna ook nog voor dit soort mensjes op als ze de klappen vangen dan wordt dit allemaal zoveel beter.
Als iemand mijn zoontje zo zou teisteren elke dag met zn vriendjes en niemand die er wat aan deed,
dan zou ik echt niet wakker liggen van de gevolgen..
Kortom vrijspraak voor deze jongen die al genoeg heeft geleden,
zo erg geleden dat hij en zijn moeder er mensen op heeft aangesproken voor hulp.
Begrijp je hoever het dan al moet zijn als een jongen om hulp vraagt aan de buitenwereld?
Mmmm vrijspraak eis je nu zelfs al......... en toch schreef je hiervoor dat "niemand zegt dat dit een vrijbrief is", alleen ik.......

16-10-2014, 20:11
De dader heeft hulp nodig, zijn straf zal dan ook in de therapeutische sfeer moeten liggen lijkt mij..

16-10-2014, 20:14

Citaat door xXxwolkjexXx:
De dader heeft hulp nodig, zijn straf zal dan ook in de therapeutische sfeer moeten liggen lijkt mij..
Oh zeker..... komt natuurlijk bij dat hij misschien niet eens de bedoeliung had om hem dood te steken, maar hulp heeft hij zeker nodig.....voordat hij iemand doodstak maar zeker nu nadat hij iemand dood heeft gestoken....