Bekijk volle/desktop versie : VN willen dat Europa grenzen opent voor Syriërs



Pagina's : [1] 2

16-10-2014, 08:58
De vluchtelingenorganisatie van de Verenigde Naties (UNHCR) wil dat landen, in het bijzonder in Europa, hun wetten versoepelen en meer Syrische vluchtelingen toelaten. Dat heeft UNCHR-baas Antonio Guterres woensdag gezegd op een conferentie in de Verenigde Arabische Emiraten. Een vluchtelingencrisis in het Midden-Oosten is volgens Guterres een bedreiging voor de hele wereld.

"Dit is niet alleen de grootste humanitaire crisis van de afgelopen decennia, het is ook de grootste bedreiging voor veiligheid en vrede. Het is een wereldwijde dreiging", waarschuwde Guterres.

De VN schatten dat inmiddels bijna 2,7 miljoen Syriërs naar het buitenland zijn gevlucht, de meesten naar buurlanden. Ook zijn er nog eens 6,5 miljoen mensen in Syrië ontheemd geraakt.

Guterres wees erop dat in het Midden-Oosten gemiddeld elke minuut een kind zijn of haar vaderland ontvlucht. "Het breekt mijn hart om te zien dat Syrische families, die zoveel te lijden hebben gehad, het land verlaten en zichzelf overgeven aan smokkelaars om de Middellandse Zee over te steken", zei hij. "Het is van groot belang dat er voor Syriërs meer legale manieren komen om Europa binnen te komen."

16-10-2014, 08:59


Leuk en dan kunnen ze hier ons weer komen haten. Ik zeg niet doen.

16-10-2014, 10:22

Citaat door Galaxy55:
Leuk en dan kunnen ze hier ons weer komen haten. Ik zeg niet doen.
Voor een fractie van het bedrag wat opvang (en vervolgkosten) hier kost, kunnen die mensen in prachtige prefab huisjes worden ondergebracht net over de Turkse grens. Kunnen ze meteen terug naar eigen haard en huis als de boel afkoelt. Een paar fabriekjes erbij zetten, zodat ze wat te doen hebben en wat geld kunnen verdienen. Veel beter dan jaren nutteloos in asielzoekerscentra rondhangen , van uitkeringen leven en hun kinderen laten opgroeien als Nederland-haters.

16-10-2014, 11:07
Ik zeg doen,des te eerder wilders , volgers en haters een hartaanval krijgen ....

16-10-2014, 11:29


ik zeg ook doen, betere investering van belastinggeld dan aan bommen om aanslagen te plegen op burgers in andere landen

16-10-2014, 11:34

Citaat door Karam990:
ik zeg ook doen, betere investering van belastinggeld dan aan gevechtsvliegtuigen om aanslagen te plegen op burgers in andere landen
Waarom woon je nog tussen de niet moslims als je zo'n hekel aan ze hebt.

16-10-2014, 11:34
Het is die westerse barbaren die syrie hebben kapot gemaakt laat ze ook er maar voor opdraaien fair enough.

16-10-2014, 11:36

Citaat door Galaxy55:
Waarom woon je nog tussen de niet moslims als je zo'n hekel aan ze hebt.
ik vind het hier heerlijk, maar meer moslims erbij is altijd gezelliger

16-10-2014, 11:46

Citaat door Karam990:
ik vind het hier heerlijk, maar meer moslims erbij is altijd gezelliger
Ja maar ja hebt hier toch allemaal ongelovigen, volgens jou geloof zijn dat toch allemaal je vijanden.

16-10-2014, 11:47

Citaat door moroccomall:
Het is die westerse barbaren die syrie hebben kapot gemaakt laat ze ook er maar voor opdraaien fair enough.
Ik ben nog nooit in m'n leven heel dat Syrië geweest en ik zal er nooit heen gaan ook. Hoe hebben westerse barbaren Syrië kapot gemaakt trouwens?

16-10-2014, 11:50

Citaat door Galaxy55:
De vluchtelingenorganisatie van de Verenigde Naties (UNHCR) wil dat landen, in het bijzonder in Europa, hun wetten versoepelen en meer Syrische vluchtelingen toelaten. Dat heeft UNCHR-baas Antonio Guterres woensdag gezegd op een conferentie in de Verenigde Arabische Emiraten. Een vluchtelingencrisis in het Midden-Oosten is volgens Guterres een bedreiging voor de hele wereld.

"Dit is niet alleen de grootste humanitaire crisis van de afgelopen decennia, het is ook de grootste bedreiging voor veiligheid en vrede. Het is een wereldwijde dreiging", waarschuwde Guterres.

De VN schatten dat inmiddels bijna 2,7 miljoen Syriërs naar het buitenland zijn gevlucht, de meesten naar buurlanden. Ook zijn er nog eens 6,5 miljoen mensen in Syrië ontheemd geraakt.

Guterres wees erop dat in het Midden-Oosten gemiddeld elke minuut een kind zijn of haar vaderland ontvlucht. "Het breekt mijn hart om te zien dat Syrische families, die zoveel te lijden hebben gehad, het land verlaten en zichzelf overgeven aan smokkelaars om de Middellandse Zee over te steken", zei hij. "Het is van groot belang dat er voor Syriërs meer legale manieren komen om Europa binnen te komen."
Dat ze maar daar blijven. Eens hier willen ze niet meer weg, en beginnen ze te janken over halal, gescheiden zwemmen, zwarte piet, hoofdoeken, uitkeringen. No thanks.

16-10-2014, 11:58
Moslims bezig een kalifaat te stichten. Laaiend enthousiaste moslims die veilig wonen in westerse landen; vele miljoenen moslims die in het nieuw te vormen kalifaat leven rennen voor hun leven naar buurlanden, Europa.

16-10-2014, 12:05


Breng ze maar naar Europa

16-10-2014, 12:21

Citaat door Galaxy55:
Ja maar ja hebt hier toch allemaal ongelovigen, volgens jou geloof zijn dat toch allemaal je vijanden.
wel als je je atheistische/satanistische ideologie strikt praktiseert en bomaanslagen pleegt op burgers in andere landen. daar hoort iedereen vijand van te zijn

16-10-2014, 12:24
waar is jullie humanisme gebleven, zijn syriers geen mensen meer volgens de atheistische/satanistische ideologie?

Pagina's : [1] 2