Bekijk volle/desktop versie : Spekman en Samsom niet vervolgd voor discriminatie



09-10-2014, 10:07
PvdA-voorman Diederik Samsom en PvdA-partijvoorzitter Hans Spekman worden niet vervolgd vanwege uitspraken over Marokkaanse jongens die overlast veroorzaken. De uitlatingen van de twee zijn volgens het Openbaar Ministerie in Amsterdam niet strafbaar. Ze gaan namelijk over gedrag en niet over ras.
Samsom zei in 2011 in NRC Handelsblad dat Marokkaanse jongeren een 'etnisch monopolie' op overlast hebben. Spekman liet in 2008 in Vrij Nederland optekenen dat Marokkanen die niet deugen moeten worden 'vernederd'.

PVV-leider Geert Wilders riep in april op aangifte tegen de PvdA'ers te doen vanwege die uitlatingen, nadat tegen hem duizenden aangiften waren binnengekomen over zijn belofte dat hij voor 'minder Marokkanen' in Den Haag zou zorgen.

Zo'n 140 mensen deden aangifte tegen Samsom en Spekman wegens discriminatie. Het OM heeft die geseponeerd. Het OM stelt dat het in dit geval gaat om uitspraken over gedrag en niet over ras. "Uitspraken over gedrag zijn niet strafbaar."


http://www.nieuws.nl/algemeen/20141009/Spekman-en-Samsom-niet-vervolgd-voor-discriminatie

09-10-2014, 10:08


Ze hebben ook gewoon gelijk, niet zeuren

09-10-2014, 12:46
Samson politiek verkracht. Lekker voor hem. Mannetje dacht ik ben binnen, gelijk vreemd gegaan en zijn vrouwtje gedumpt ...nu voelt ie hem

09-10-2014, 12:49
Wauw de verklaring is er word over gedrag gesproken.. maar het gaat over Marokkaanse jongens...

Wat is dit voor domme redenering, dus als ik zeg alle Hollanders doen aan pedofilie heb ik het over gedrag en is het niet racisme?

09-10-2014, 15:28


Als je zegt dat "alle Hollanders doen aan pedofilie" ben je gewoon een onbeschoft en gestoord persoon. Dat maakt je zielig, niet strafbaar.

09-10-2014, 15:30

Citaat door Vakidioot:
Als je zegt dat "alle Hollanders doen aan pedofilie" ben je gewoon een onbeschoft en gestoord persoon. Dat maakt je zielig, niet strafbaar.
zijn 2 verschillende dingen.

09-10-2014, 15:34

Citaat door DracullaLN:
Wauw de verklaring is er word over gedrag gesproken.. maar het gaat over Marokkaanse jongens...

Wat is dit voor domme redenering, dus als ik zeg alle Hollanders doen aan pedofilie heb ik het over gedrag en is het niet racisme?
nee dan moet je iets zeggen in de trent van Hollanders hebben een monopolie op gezinsdrama's waar ze hun hele gezin en daarna hun zelf kapot schieten

of Holanders die niet deugen moeten worden vernederd.



(ik vond en vind die uitspraken van Sam en Spek helemaal niets)