Bekijk volle/desktop versie : Onderneming webshop



02-10-2014, 13:34
Wat komt er bij kijken. Hulp aub.

02-10-2014, 16:27


Wat heb je al?

02-10-2014, 19:17
Verreisten:

Webhosting
Domeinnaam
Website(duh)
KVK en BTW nummer(moet op de website staan inclusief contact gegevens)
Payment provider voor iDEAL
Boekhouding en administratie(Dient minimaal 7 jaar lang bewaard te worden)
Voorwaarden(bijvoorbeeld retour regeling)

Ook moet je, mocht je het vanuit huis willen doen. Toestemming vragen aan de gemeente omdat het in strijd kan zijn met het bestemmingsplan. Maar meestal is het prima zo lang je je woning maar niet in een bedrijfpand veranderd.(niet meer dan 1/3 van je huis gebruiken voor je bedrijf)


Een zeer beknopt lijstje dat aangevuld kan worden met allerlei optionele punten.

Veel succes.

02-10-2014, 19:33

Citaat door Marokkaantje001:
Wat heb je al?
Een idee... Verder niks.

02-10-2014, 19:34



Citaat door dadeljongen:
Verreisten:

Webhosting
Domeinnaam
Website(duh)
KVK en BTW nummer(moet op de website staan inclusief contact gegevens)
Payment provider voor iDEAL
Boekhouding en administratie(Dient minimaal 7 jaar lang bewaard te worden)
Voorwaarden(bijvoorbeeld retour regeling)

Ook moet je, mocht je het vanuit huis willen doen. Toestemming vragen aan de gemeente omdat het in strijd kan zijn met het bestemmingsplan. Maar meestal is het prima zo lang je je woning maar niet in een bedrijfpand veranderd.(niet meer dan 1/3 van je huis gebruiken voor je bedrijf)


Een zeer beknopt lijstje dat aangevuld kan worden met allerlei optionele punten.

Veel succes.
Toppie een startpunt!!! Dank je wel!!!

Nog meer hulp is welkom!!

03-10-2014, 01:49
Dadeljongen heeft het goed opgesomd, breng eerst die zaken op orde, dan kan je aan de rest beginnen., zoals andere andere;

-Je definitieve naam, maar die heb je waarschijnlijk al,
-Marketingplan (o.a de 5p's http://nl.wikipedia.org/wiki/Marketingmix#Originele_mixinstrumenten_.28de_4p.27 s.29, zoals promotie: ga je adverteren, waar, waaruit bestaat je doelgroep,...?
-Contract afsluiten met een koerierdienst
-Leverancier voor je verpakkingen
-Een goed webshopsysteem (ik gebruik woocommerce en easywebshop op mijn sites, de tweede is zeer gebruiksvriendelijk, lage instapkosten).


Citaat door Mekteb2081:
Hoofdpijn
Onzin..

03-10-2014, 12:47

Citaat door Frexy:
Dadeljongen heeft het goed opgesomd, breng eerst die zaken op orde, dan kan je aan de rest beginnen., zoals andere andere;

-Je definitieve naam, maar die heb je waarschijnlijk al,
-Marketingplan (o.a de 5p's http://nl.wikipedia.org/wiki/Marketingmix#Originele_mixinstrumenten_.28de_4p.27 s.29, zoals promotie: ga je adverteren, waar, waaruit bestaat je doelgroep,...?
-Contract afsluiten met een koerierdienst
-Leverancier voor je verpakkingen
-Een goed webshopsysteem (ik gebruik woocommerce en easywebshop op mijn sites, de tweede is zeer gebruiksvriendelijk, lage instapkosten).


Onzin..
Wat een goede tips! Dank je wel. Ik denk dat ik nu genoeg heb om aan de slag te gaan. Mijn dank is groot!

04-10-2014, 12:09
De kennis dat je webshop als hij online is, nooit klaar is. Er komt geen tijdstip dat je kan zeggen, zo nu ben ik klaar en laat het geld nu maar binnen stromen. Zodra jij niet vooruitgaat met je webshop, sta je stil, loop je achter. http://www.webwinkelforum.nl ik zou me even op dat forum registeren en vragen stellen. Heel veel ervaren webwinkeliers. Run zelf ook een shop namelijk, het bevalt me goed.

04-10-2014, 16:05

Citaat door anno-nu:
Wat een goede tips! Dank je wel. Ik denk dat ik nu genoeg heb om aan de slag te gaan. Mijn dank is groot!
Doe ook een onderzoek naar de concurrentie...een simpele zoekopdracht in google laat al zien hoeveel concurrentie er ongeveer is.
Op veel producten wordt zeer zwaar geconcurreerd, zoals bvb arganolie. Dan heeft het weinig zin om daarmee te starten.

04-10-2014, 16:09
El3ied mabrouk